Конспект уроку для 6 класу "Приклади графіків залежностей між величинами"

Про матеріал

Конспект уроку містить завдання для побудови графіків залежностей між двома величинами; завдання для

відпрацювання навичок «читання» графіків залежностей (руху, температури); завдання для здійснення діагностики засвоєних знань та вмінь учнів.

Перегляд файлу

Тема. Графіки залежностей між двома величинами.

Мета: відпрацювати навички «читання» графіків залежностей (руху, температури); здійснити діагностику засвоєних знань та вмінь учнів.

Тип уроку: застосування вмінь та навичок.

Хід уроку

I. Організаційний момент

II. Перевірка домашнього завдання

III. Відтворення знань

Усні вправи

  1. На рисунку зображено гра­фік зміни рівня води в мор­ському порту протягом доби. Користуючись графіком, зробіть опис зміни рівня води в портую.

IV. Вдосконалення вмінь, відпрацювання навичок

Задача 1. На рисунку зображено графік руху туриста. Розглянувши графік, дайте відповідь на запитання:

а) На якій відстані був турист через 2 години після виходу з дому?

б) Скільки часу турист витратив на зупинку?

в) Через скільки годин після ви­ходу турист був на відстані 4 км від дому?

 

 

Задача 2. На рисунку зображено графік руху групи туристів.

а) На якій відстані від початку шляху були туристи через t го­дин, якщо

t = 1; 1,5; 3; 3,5; 7; 9,5?

б) Скільки часу знадобилось тури­стам, щоб прибути в пункт призна­чення, що заходиться на відстані S км, якщо S = 2; 9; 10; 16; 18?

в) Чому дорівнює початкова швид­кість туристів і як довго вони руха­лись із такою швидкістю?

г) Чому дорівнювала швидкість ту­ристів протягом третьої години руху?

д) Через скільки годин після почат­ку руху туристи зробили першу зу­пинку і як довго вони відпочивали?

є) З якою швидкістю рухалися туристи після першої зупинки і скільки кілометрів рухались вони з цією швидкістю?

ж) З якою швидкістю рухалися туристи після другої зупинки і коли вони прибули до місця призначення?

з) З якою середньою швидкістю рухалися туристи, тобто скільки кілометрів проходили б вони щогодини, якщо б не було зупинок і швидкість протягом усього шляху була б сталою?

Задача 3*. Складіть розповідь за графіком руху.

V. Діагностика стану вивчення знань та формування вмінь і навичок

Самостійна робота

  1. Побудуйте графік зміни температури повітря протягом доби за таки­ми даними:

Час, год

0

3

6

9

12

15

18

21

24

Температура, °С

-10

-12

-9

-9

6

-7

-10

-12

-13

 

  1. На рисунку зображено гра­фік зміни температури по­вітря протягом доби. Розгля­нувши графік, дайте відповіді на запитання.

а) Яка температура повітря була о 2 год? 7 год? 22 год?

б) О котрій годині темпера­тура була 3°С? 1°С? -3°С? 0°С?

в) Яка була найнижча температура і о  котрій годині?

г) Протягом якого часу температура була нижча від нуля? вища від нуля?

д) Протягом якого часу температура підвищувалась? знижувалась?

VI. Підсумки уроку

Перевіряючи результати виконання самостійної роботи, здійснюємо рефлексію:

 «я все зробив правильно, для мене всі завдання були зро­зумілими»;

 «більша частина, відповідей моїх правильна, але на деякі запи­тання я дав неправильні відповіді, мені треба ще попрацювати над цією темою»;

 «у мене дуже багато помилок, мабуть, я неуважно слухав пояснення вчителя і працював не в повну силу; треба добре попрацювати вдома, щоб на контрольній роботі не мати проблем».

VII. Домашнє завдання

Повторіть алгоритми:

а) побудови графіка залежності двох величин;

б) розв'язування двох основних задач за допомогою графіка (за 1) знайти у, якщо відомо х і за 2) знайти, при якому значенні ху набу­ває даного значення).

Задача 1. На рисунку зображено графіки руху групи пішоходів та гру­пи велосипедистів від міста до дитя­чого табору. За графіком визначити час початку руху кожної з груп, час прибуття до табору, тривалість відпо­чинку в дорозі та швидкість руху. Коли і на якій відстані від міста вело­сипедисти наздогнали пішоходів?

Задача 2. Старовинна індійська за­дана. Якщо задумане число помножи­ти на 5, а з отриманого добутку відня­ти його третину, залишок поділити на 10 і до результату додати послідовно , і початкового числа, то дістанемо 68. Чому дорівнює задумане число

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.7
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Дідич Наталія Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Катрін Альона Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Попович Костянтин
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
11 лютого 2018
Переглядів
9742
Оцінка розробки
4.9 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку