Конспект уроку містить завдання для побудови графіків залежностей між двома величинами; завдання для
відпрацювання навичок «читання» графіків залежностей (руху, температури); завдання для здійснення діагностики засвоєних знань та вмінь учнів.
Тема. Графіки залежностей між двома величинами.
Мета: відпрацювати навички «читання» графіків залежностей (руху, температури); здійснити діагностику засвоєних знань та вмінь учнів.
Тип уроку: застосування вмінь та навичок.
Хід уроку
I. Організаційний момент
II. Перевірка домашнього завдання
III. Відтворення знань
Усні вправи
IV. Вдосконалення вмінь, відпрацювання навичок
Задача 1. На рисунку зображено графік руху туриста. Розглянувши графік, дайте відповідь на запитання:
а) На якій відстані був турист через 2 години після виходу з дому?
б) Скільки часу турист витратив на зупинку?
в) Через скільки годин після виходу турист був на відстані 4 км від дому?
Задача 2. На рисунку зображено графік руху групи туристів.
а) На якій відстані від початку шляху були туристи через t годин, якщо
t = 1; 1,5; 3; 3,5; 7; 9,5?
б) Скільки часу знадобилось туристам, щоб прибути в пункт призначення, що заходиться на відстані S км, якщо S = 2; 9; 10; 16; 18?
в) Чому дорівнює початкова швидкість туристів і як довго вони рухались із такою швидкістю?
г) Чому дорівнювала швидкість туристів протягом третьої години руху?
д) Через скільки годин після початку руху туристи зробили першу зупинку і як довго вони відпочивали?
є) З якою швидкістю рухалися туристи після першої зупинки і скільки кілометрів рухались вони з цією швидкістю?
ж) З якою швидкістю рухалися туристи після другої зупинки і коли вони прибули до місця призначення?
з) З якою середньою швидкістю рухалися туристи, тобто скільки кілометрів проходили б вони щогодини, якщо б не було зупинок і швидкість протягом усього шляху була б сталою?
Задача 3*. Складіть розповідь за графіком руху.
V. Діагностика стану вивчення знань та формування вмінь і навичок
Самостійна робота
Час, год |
0 |
3 |
6 |
9 |
12 |
15 |
18 |
21 |
24 |
Температура, °С |
-10 |
-12 |
-9 |
-9 |
6 |
-7 |
-10 |
-12 |
-13 |
а) Яка температура повітря була о 2 год? 7 год? 22 год?
б) О котрій годині температура була 3°С? 1°С? -3°С? 0°С?
в) Яка була найнижча температура і о котрій годині?
г) Протягом якого часу температура була нижча від нуля? вища від нуля?
д) Протягом якого часу температура підвищувалась? знижувалась?
VI. Підсумки уроку
Перевіряючи результати виконання самостійної роботи, здійснюємо рефлексію:
— «я все зробив правильно, для мене всі завдання були зрозумілими»;
— «більша частина, відповідей моїх правильна, але на деякі запитання я дав неправильні відповіді, мені треба ще попрацювати над цією темою»;
— «у мене дуже багато помилок, мабуть, я неуважно слухав пояснення вчителя і працював не в повну силу; треба добре попрацювати вдома, щоб на контрольній роботі не мати проблем».
VII. Домашнє завдання
Повторіть алгоритми:
а) побудови графіка залежності двох величин;
б) розв'язування двох основних задач за допомогою графіка (за 1) знайти у, якщо відомо х і за 2) знайти, при якому значенні ху набуває даного значення).
Задача 1. На рисунку зображено графіки руху групи пішоходів та групи велосипедистів від міста до дитячого табору. За графіком визначити час початку руху кожної з груп, час прибуття до табору, тривалість відпочинку в дорозі та швидкість руху. Коли і на якій відстані від міста велосипедисти наздогнали пішоходів?
Задача 2. Старовинна індійська задана. Якщо задумане число помножити на 5, а з отриманого добутку відняти його третину, залишок поділити на 10 і до результату додати послідовно , і початкового числа, то дістанемо 68. Чому дорівнює задумане число