22 квітня о 18:00Вебінар: Інтегроване навчання – вимога сучасності

Конспект уроку для 8 класу на тему"Узагальнення і систематизація знань з теми "Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами ." з використанням групової роботи учнів.

Про матеріал
Конспект уроку для 8 класу на тему"Узагальнення і систематизація знань з теми "Кількість речовини.Розрахунки за хімічними формулами" з використанням групової роботи учнів.
Перегляд файлу

8 клас

Тема. Узагальнення знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними        формулами».  

Мета уроку. Систематизувати й узагальнити знання з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами». Актуалізувати знання про кількість речовини, молярну масу, молярний об`єм, відносну густину газів. Закріпити вміння розв`язування задач за хімічними формулами з використанням кількості речовини, молярної маси, молярного об`єму та відносної густини газів.

Розвивати логічне мислення, пізнавальний інтерес, практичні навички розв`язувати розрахункові задачі та вміння використовувати їх в різних ситуаціях. Виховувати творчу, допитливу особистість, почуття гідності, акуратності при виконанні роботи, вміння працювати в колективі, взаємодопомогу.

Тип уроку. Узагальнення, систематизації та корекції знань.

Хід уроку

       I. Організаційний момент

Добрий день, мої шановні учні!

А зараз уявіть, що ваша голова перетворилася на велетенську шафу, в якій є безліч шухляд для зберігання певної інформації. Віднайдіть хімічну шухляду і підготуйте її, щоб дістати потрібне з вивченого раніше матеріалу. Для того, щоб впоратися на уроці з завданнями, будьте старанними і уважними, я вірю у вас!

       II. Мотивація навчальної діяльності

Навчаючись у школі, ви будуєте особливий будинок – будинок знань, який необхідний для подальшого життя, в якому зручно і затишно. Спробуємо і ми сьогодні побудувати будинок знань з теми «Кількість речовини. Розрахунки за хімічними формулами».

Які ж завдання ми собі ставимо?

Етап проектування. Складаємо план побудови нашого будинку. (Слайд з планом дій, макет будинку).

       III. Узагальнення і систематизація знань

   I етап – «підготовка будівельного майданчика»

(перевірка домашнього завдання, виправлення помилок)

Домашнє завдання: зробіть обчислення та заповніть таблицю на задану кількість речовини кожного газу.

Формула

n

M

V

N

m

D O2

D CH4

NH3

0,4 моль

 

 

 

 

 

 

H2

0,5 моль

 

 

 

 

 

 

C2H2

0,8 моль

 

 

 

 

 

 

Слайд (відповідь до домашнього завдання)

   II етап – «фундамент» (теоретичні знання, робота в групах – «прораби» оцінюють роботу кожного учня групи)

 а). Гра «Впізнай мене» (3 б.)

На слайдах вказані назви фізичних величин, а діти записують:

I варіант – як позначають ці фізичні величини.

II  варіант – одиниці їх вимірювання.

(записи роблять в індивідуальних облікових картках)

Фізичні величини: кількість речовини; маса; об`єм; стала Авогадро; молярна маса; відносна молекулярна маса; молярний об`єм, число структурних частинок; відносна густина газів. (Вчитель перевіряє правильність написання)

 б). Робота  в гетерогенних групах. (3б.)

1. Дайте визначення понять: кількість речовини; молярна маса; молярний об`єм; відносна густина газів. (1б.)

2. За якими формулами обчислюються:

а) N – загальне число структурних частинок;

б) M – молярна маса;

в) Vm – молярний об`єм;

г) D – відносна густина газу. (1б.)

3. Чому рівна стала Авогадро, молярний об`єм? (1б.)

«Прораби» виставляють в обліковій картці учня набрану суму балів.

   III етап – «стіни» (заповнення таблиці – робота в групах; група, яка швидше зведе стіни будинку,заповнить таблицю правильно, отримає додатковий бал) (3б.)

Формула газу

n

M

V

m

N

D N2

O2

3 моль

 

 

 

 

 

C2H4

 

 

4,48 л

 

 

 

CO2

 

 

 

15 г

 

 

На слайді вказана правильно заповнена таблиця. Кількість балів, кожному в групі, виставляє «прораб», відповідно до виконаної роботи в групі.

   IV етап – «дах» («прораби» розв`язують задачу з даної теми (2б.), а члени груп виконують завдання «Знайди відповідність» (1б.)).

а). Індивідуальні завдання:

I в. Який об`єм (н.у.) займе амоніак (NH3) масою 136 г?

II в. Який об`єм займе бутан (С4H10) масою 290г?

б). «Знайди відповідність» між масою речовини та кількістю речовини.

а) 0,5 моль H2SO4                              1. 9,125 г

б) 0,1 моль H2O                                  2. 40 г

в) 0,25 моль HCL                                3. 49 г

г) 1, 25 моль O2                                  4. 4.3 г

д) 2, 15 моль H2                                  5. 1.8 г

Індивідуальні завдання перевіряє учинель.

Відповідь до завдання «Знайди відповідність» демонструється на слайді, а «прораби» визначають, чи отримують учні групи додатковий бал.

   V етап – «вікна, двері» ( творчі завдання учні отримали на попереднбому уроці – скласти сенкан, казку, вірш, кросворд, ребус до слів з заданої теми) (1б.)

       IV Домашнє завдання.

 Повторити параграф 22-25. «Хімія. 8 клас» автор О.В. Григорович. Підготуватись до письмової контрольної роботи.

       V Підсумки уроку.

«Прораби» доставляють бали і вказують сумарний бал в обліковій картці учня.

Дуже дякую за плідну, сумлінну роботу. Кожен з вас збудував свій будинок знань. Я вірю, що майбутні будинки знань будуть міцніші.