Конспект уроку для 8 класу з основ здоров'я на тему "Психологічні та соціальні наслідки ранніх статевих стосунків у підлітковому віці."

Про матеріал
Конспект уроку для 8 класу з основ здоров'я на тему "Психологічні та соціальні наслідки ранніх статевих стосунків у підлітковому віці." (за підручником Н.М.Поліщук). В конспекті уроку вказано на психологічні та соціальні наслідки ранніх статевих стосунків, увага приділена репродуктивному здоров'ю молоді, вказано на причини порушення репродуктивного здоров'я.
Перегляд файлу

Основи здоровя. Урок №18                                 Клас 8      Дата ___________

Тема: Психологічні та соціальні наслідки ранніх статевих стосунків у підлітковому віці.

Мета:  Вказати на наслідки раннього статевого життя та вагітності неповнолітніх. Виховувати дружні відносини між хлопчиками та дівчатками.

Хід уроку.

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Що таке фізіологічна і соціальна зрілість?
  2. Що таке спілкування на засадах дружби?
  3. Які відомі вам аспекти статевого дозрівання?
  4. Поясніть відомий вислів: «Бережи честь змолоду»?

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Що таке раннє статеве життя.

Раннє статеве життя – це початок сексуальних стосунків до того моменту, як молода людина стала зрілою: біологічно, психологічно та соціально.

Причини раннього статевого дозрівання:

- надлишкова вага дітей (наростаючий вплив гормону лептину, що виробляється в жировій тканині). Кожне наступне покоління має все більшу середню вагу, оскільки  збільшуються жирові запаси організму і рівень лептину. Джерелом цього процесу є те, що  сучасні діти споживають більше калорійної їжі, в тому числі фаст-фуду, і менше свіжих овочів, фруктів, менше ходять пішки, менше рухаються;

- постійний стрес в сім'ї, відсутність стабільності в навколишньому середовищі їх (спрацьовує древній еволюційний механізм, що стимулює більш ранню передачу генетичного матеріалу новому поколінню);

- вплив шкідливих речовин у харчуванні (можливо, вживання у їжу м’яса, вирощеного з використанням гормонів росту) та навколишньому середовищі (екологічні чинники та використання хімічних сполук у побуті).

(за матеріалами сайту https://ditvora.com.ua/suchasni-dity-doroslishayut-ranishe)

 

          2. Небезпечний вплив на здоровя неповнолітніх раннього статевого життя та вагітності.

  Часом підліток вважає, що він вільний і може робити, все, що йому заманеться, навіть у сексуальній сфері. Але свобода завжди передбачає відповідальність. А якщо сексуальні стосунки закінчилися нервовим зривом, небажаною вагітністю, безпліддям, одруженням «через потребу», а не через любов, або вихованням дитини в неповній сімї, то яка ж це свобода? Раннє статеве життя геть не потрібне підліткові, воно шкодить його психічному та фізичному здоровю.

   Вагітність неповнолітніх – це важке фізичне й моральне випробовування. Вагітність у дівчаток-підлітків дуже часто спричинена їхньою безграмотністю, невмінням відповідально приймати рішення, неприпустимою в таких ситуаціях легковажністю.

(за матеріалами сайту https://mozok.click/1941-negativn-nasldki-statevih-stosunkv-u-pdltkovomu-vc-vpliv-psihoaktivnih-rechovin-na-reproduktivne-zdorovya.html)

 

       3. Продовження роду як одне з основних призначень людини.

 Природа створила людей двох статей і подарувала їм один з основних інстинктів – продовження роду. Загалом обидві статі біологічно рівноцінні. Однак організм жінки має певні пристосування для виношування дітей, нормальних пологів і грудного вигодовування немовляти.

 Репродуктивне здоров’я – це стан повного фізичного, психічного та соціального благополуччя, що характеризує здатність до зачаття й народження дітей, можливість сексуальних відносин без загрози захворювань, що передаються статевим шляхом, гарантія безпеки, пологів, виживання та здоров’я дитини, благополуччя матері, можливість планування наступних вагітностей і попередження небажаної вагітності.

Причини порушення репродуктивного здоровя:

  • Недотримання правил особистої гігієни;
  • Хронічні інфекції;
  • Гострі інфекційні хвороби;
  • Переохолодження;
  • Шкідливі звички;
  • Раннє й безладне статеве життя;
  • Аборти.

ІV. Рефлексія.

 Обговорення питань.

  1. Чому сексуальні стосунки тісно пов’язані з відповідальністю перед іншими людьми?
  2. Як людина може окультурювати та вносити духовний елемент у стосунки між статями?
  3. У чому полягає небезпека для здоров’я неповнолітніх осіб раннього статевого життя та ранньої вагітності?
  4. Чи можна вважати, що вільна людина може робити все, що їй заманеться?
  5. Чим небезпечне штучне переривання вагітності?

Обговорення питання. Яку відповідальність несуть батьки за своїх дітей? Які соціальні, духовні і фізіологічні потреби повинні забезпечити батьки своїм дітям? Чи може людина, котрій виповнилося 14-15 років забезпечити ці потреби?

V. Підсумок уроку.  Домашнє завдання.

Параграф 18 стор.107-112.

doc
Додано
22 січня 2019
Переглядів
9377
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку