Урок 1
Тема
Числа, дії з числами. Робота з даними
Мета
Тип уроку: повторення і систематизація знань і вмінь.
Наочність та обладнання: опорний конспект, підручник, дошка.
У результаті повторення теми учні повинні: знати назви чисел в межах 1 000 000; визначати розрядний склад чисел; записувати число у вигляді розрядних доданків; знати назви компонентів та результатів арифметичних дій; виконувати арифметичні дії додавання, віднімання, множення і ділення; вносити дані до таблиці та аналізувати їх; застосовувати вивчене до розв’язування задач.
Повторення за темою розраховано на один урок.
У підручнику наведено надлишкову кількість задач. Пропонуємо вчителю визначати обсяг завдань для класної і домашньої роботи, виходячи з особливостей конкретного класу.
На уроці доцільно провести повторення за наступним планом.
І. Організаційний етап. (5 хв)
Емоційне налаштування.
Поспішаємо у клас –
Математика у нас.
Щоб у небі політати,
І щоб гроші рахувати,
Продавати, купувати,
Треба добре її знати!
ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку
Ви вже знайомилися в початкових класах з поняттями: числа, натуральні числа та дії над ними, тому завдання нашого уроку: повторити , узагальнити і закріпити свої знання, щодо арифметичних дій та порівняння натуральних чисел.
IV. Актуалізація опорних знань та вмінь
План:
Формування вмінь (30 хв)
Повторимо розряди чисел.
Наведіть приклади чисел, у яких цифра:
1) 7 – цифра тисяч; 2) 9 – цифра десятків;
3) 0 – цифра сотень; 4) 5 – цифра одиниць
Опитування ланцюжком.
Робота біля дошки
Завдання №3. (підручник №3)
Пронумеруйте порядок виконання дій та обчисліть значення виразу:
1) (24 : 8 + 14) · 2 – 15; 2) (45 + 5) : 10 · 4 + 12
Відповідь:
Завдання №4, (підручник №6)
Обчисліть значення виразу:
1) 950 : 25 + 960 : 60; 2) (4528 – 4239) : 17 + 13;
3) 125 · 8 – 36 · 25 + 40 · 15; 4) (32 · 16 + 38) : 11 – 25.
Розв’язання:
Завдання №5:
Розташуйте числа в порядку спадання та відгадайте прізвище видатного українського письменника:
36 981 (Н), 37 291 (Р), 36 831(О),
42 379(Ф), 36 979(К), 37 219(A).
Відповідь: Іван Франко
Завдання №6
Порівняйте числа. Результат записати до зошита
а) 534 456 □ 534 564 б) 100 456 □ 100 399
в) 31 786 □ 41 777 г) 594 756 □ 589 999
Руханка:
Завдання №7
М. 45+132; Т. 547-243; Ф. 45*12; А. 256:8;
К. 4723+287; Р. 700-482; И. 107*29 Е. 4000:25
32 |
218 |
3103 |
540 |
177 |
160 |
304 |
3103 |
5010 |
32 |
А |
Р |
И |
Ф |
М |
Е |
Т |
И |
К |
А |
Завдання №8
Запишіть числа у вигляді суми розрядних доданків:
1) 7383; 2) 20 730; 3) 100 200; 4)123 749.
Завдання №9
Виконайте обчислення та дізнайся кількість мешканців у деяких містах України:
Кременчук Дубно Вінниця Вишневе
+ 135 938 – 58 019 + 169 537 – 51 593
98 135 18 873 187 128 17 128
Завдання №10
Виконай обчислення, обираючи зручний порядок обчислення:
1) 2031 + 7605 + 1888 2) 8934 -7823 - 1111
Завдання №11
Знайди число, яке записано у вигляді суми розрядних доданків:
1) 6 ∙ 1 00 000 + 5 ∙ 10 000 + 1 ∙ 10 + 3;
2) 3 ∙ 10 000 + 7 ∙ 1000 + 1.
III. Домашнє завдання (5 хв)
Підручник «Математика 5 клас» автор Н. А. Тарасенкова.
сторінка 4 вираз 4, сторінка 5 вираз 7
IV. Підведення підсумку уроку (5 хв)
Математичний диктант
Дано числа:
382 497, 542 918, 43 429, 17 543, 932 415.
Виберіть з них ті, що мають у розряді:
Відповідь:
43 429
Рефлексія. Оберіть відповідну цеглину легко.