Конспект уроку для учнів "Додавання та віднімання дробів з різними знаменниками" (6 клас)

Про матеріал
Конспект уроку для учнів підійде для уроку математики в асинхронному режимі.
Перегляд файлу

Класна робота

1.  Пригадаємо!!! (правила та усні вправи)

 Щоб додати два дроби з однаковими знаменниками, треба додати їхні чисельники, а знаменник залишити той самий:


https://disted.edu.vn.ua/media/images/mathematika/drib3/002.png

1

 + 

2

 = 

1 + 2

 = 

3

5

5

5

5


 Щоб відняти дроби з однаковими знаменниками, треба від чисельника зменшуваного відняти чисельник від'ємника, а знаменник залишити той самий:


https://disted.edu.vn.ua/media/images/mathematika/drib3/003.png

3

 - 

1

 = 

3 - 1

 = 

2

5

5

5

5


 Щоб додати два звичайних дроби, слід:

  1. звести дроби до найменшого спільного знаменника (НСК);
  2. додати (як дроби з однаковим знаменником);
  3. якщо можна, то скоротити отриманий дріб;
  4. якщо отримано неправильний дріб, то перетворити його в мішане число.                                                 

https://disted.edu.vn.ua/media/images/mathematika/drib3/006.png

 Щоб відняти від одного звичайного дробу інший потрібно:

  1. звести дроби до найменшого спільного знаменника (НСК);
  2. відняти (як дроби з однаковим знаменником);
  3. якщо можна, то скоротити отриманий дріб;
  4. якщо отримано неправильний дріб, то перетворити його в мішане число.

https://disted.edu.vn.ua/media/images/mathematika/drib3/0008.png

 

Щоб звести дроби до найменшого спільного знаменника, треба:

1) знайти найменше спільне кратне знаменників (НСК) – це й буде найменшим спільним знаменником;

2)  знайти додаткові множники для кожного з дробів, поділивши спільний знаменник на знаменники даних дробів;

3)   помножити чисельник і знаменник кожного дробу на його додатковий множник.

 

2.  Працюємо разом!!! (письмові вправи)

Вправа 1 (обчислити)

  1. ;
  2.  ;
  3.  .
  4.   ;
  5.  ;
  6.  ;
  7. .

Вправа 2 (розв'язати рівняння)

а) ;                                               б) .

                                                         

                                                  

                                                         

                                                                 

Відповідь.                                          

                                                                                

        Відповідь.

 

 Вправа 3 (розв'язати задачу)

 Трисерійний кінофільм йшов по телебаченню протягом 5 год. Перша
і друга серія — год, друга і третя — год. Скільки часу тривала
кожна серія?

 1) (год) – триває III серія;

2) (год) – триває II серія;

3) (год) – І серія.

Відповідь.

 

 

 

 

 

 

 

Домашня   робота

  1. Обчисліть: а) ;               б) ;         в) ;         г);   д) ;             є) .
  2. З однієї дослідної ділянки зібрали т пшениці, а з другої на т менше. Скільки тонн пшениці зібрали з обох цих ділянок?
  3. Розв'яжіть рівняння:  .

 

 

   

 

        

docx
Додано
28 січня 2023
Переглядів
561
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку