Конспект уроку "Добір інструментів та конструкційних матеріалів ( бісер, дріт). Добір схеми."

Про матеріал
Мета: Навчальна: ознайомити учнів із вибором інструментів для виготовлення виробів із бісеру на дротяній основі та з інструкцією безпечного користування ними на практичних заняттях; продовжити ознайомлення учнів із бісероплетінням тапідбором конструкційних матеріалів; Розвивальна:розвивати логічне мислення, уяву, увагу, творчі здібності, дрібну моторику рук; Виховна:виховувати працелюбність, почуття прекрасного, естетичний смак, бажання створити свій виріб близьким людям в подарунок.
Перегляд файлу

1

 

Об'єкт проектування: брелок

Технологія основна: технологія виготовлення виробів із бісеру на дротяній основі

                   Клас 5                                   Урок 2 – 3                          Дата: ________

Тема уроку.  Добір інструментів та конструкційних матеріалів ( бісер, дріт). Добір схеми.

Мета:

Навчальна: ознайомити учнів із вибором інструментів для виготовлення виробів із бісеру на дротяній основі та з інструкцією безпечного користування ними на практичних заняттях; продовжити ознайомлення учнів із бісероплетінням та підбором конструкційних матеріалів;

Розвивальна: розвивати логічне мислення, уяву, увагу, творчі здібності, дрібну моторику рук;

Виховна: виховувати працелюбність, почуття прекрасного, естетичний смак, бажання створити свій виріб близьким людям в подарунок.

Обладнання: роздатковий матеріал ( інструкції з охорони праці; інструкційна картка №3 «Послідовність виконання паралельного плетіння виробів із бісеру на дротяній основі»; картки – завдання та зразки схем й малюнків; основні інструменти ( ножиці металеві, кусачки), зразки конструкційних матеріалів тонкого дроту і бісеру; зразки виробів; мультимедійна дошка.

Міжпредметні зв'язки: всесвітня історія, географія, мистецтво, математика.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань із практичним закріпленням.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

1. Добрий день! Чи всі ви помітили, що цей день і насправді гарний!

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

           1.Пригадайте , що ж таке бісер?

Бісер — це невеличкі або зовсім малі (найчастіше скляні) намистинки з наскрізними отворами, завдяки яким їх можна нанизувати на дріт або нитку.

2.Які вироби з бісера можна виготовити?

Використовуючи бісер, можна створювати різноманітні кольє й намиста, браслети й каблучки, амулети й предмети хатнього побуту; ним прикрашають головні убори й одяг (навіть патріарший (тобто верховного духівництва)), виготовляють іграшки й сувеніри, оздоблюють картини й ікони.

3.Вам подобається виготовляти вироби із бісера?

4.Для того, щоб вироби ваші були якісні і конкурентноспроможними на ринку товарів, що вам ще треба всобі удосконалити?

5.Чи приємно вам дарувати свої вироби близьким чи друзям?

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бісероплетіння –це невичерпне джерело натхнення, тисячолітньої краси. І свої шедеври краси ви будите творити власними руками. Може для когось це занняття буде гарним хоббі, а для іншого це буде одним із засобів для відкриття власного бізнесу.

Ви на правильному шляху, то ж уперед за знаннями і практичними навичками.

ІV.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ.

Учитель. Сьогодні на уроці ми навчимося правильно підбирати інструменти та конструкційні матеріали для виготовляти виробів із  бісеру на дротяній основі у техніці паралельного плетіння, а також кожен до кінця заняття, на основі отриманих знань, розробить власну схему майбутнього виробу для найдорожчої для вас людини…

V.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Слайд1.Бісероплетіння — це різновид декоративно-ужиткового мистецтва з використанням перлів природного чи штучного походження має тисячолітню історію.

Слайд2. Історія бісеринки.

Вчені вважають, що перші намистини вигадали первісні люди багато тисячоліть тому. Свої перші прикраси або обереги вони робили із мушлів молюсків, зубів і кісток тварин, переможених на полюванні, різноманітних камінчиків, перлин, круглячків із глини, насіння рослин – чим не бусинки? Усе це нанизувалося на волосся коня або мамонта.

Слайд3.Історія виникнення скла.

 Батьківщиною бісеру є Давній Єгипет з появою виробництва скла 6000 років тому. Стара легенда розповідає : моряки, везучи із Африки вантаж соди, висадилися на піщаний берег переночувати і обклали вогнище не камінням, а шматками соди із свого вантажу. На ранок вони знайшли в золі злиток, прозорий і дуже твердий - це було скло. Далі із скла почали виготовляти намистинки, які ставали все дрібніші і дрібніші – так і  з'явився бісер.

У Давньому Єгипті бісер і намистини були не тільки прикрасою, але й засобом обміну на інші товари. Браслети. Прикраси 18-ої династії фараонів

Слайд4.Історичні факти. Древньоримський золочений бісер І ст. до нашої ери. У VІ ст.н.е. центром виробництва скла  стає Візантія, а у Х ст. Венеція.

 В Україні за часів Київської Русі (ІХ-ХІІ ст.ст.) в кустарних майстернях виготовляли скло  та вироби з нього: посуд, предмети побуту та прикраси.

Тільки з ХVІ ст . Після  звільнення наших земель від татаромонгольської навали почалося відродження скловиробництва у невеликих сільських майстернях.

В кінці ХVІІ ст. бісер почали виготовляти в Німеччині і Франції, а на при кінці ХVІІІ  ст. в Чехії.

  Слайд5. Сучасні прикраси із бісеру та намистин виконані у техніці нанизування. 

 Слайд6. Зразки сучасних виробів із бісеру на дротяній основі виготовлені технікою паралельного  плетіння.

Слайд7. Добір інструментів  та констукційних матеріалів для виготовлення виробів із бісеру на дротяній основі. Кусачки; Круглогубці; Ножиці металеві. Дріт тонкий товщиною 0,3; 0,4 мм;  Фурнітура (застібки ); Ємкість для бісеру; Намистини чи ісер;  Серветка із м'якої тканини.

Слайд8. Бісер розрізняють за способом обробки:

  • - прозорий;
  • - не прозорий;
  • - напівпрозорий;
  • -перламутровий (цейлонський);
  • - бензиновий  (переливаючий);
  • - металевий;
  • - “хамелеон”;
  • - мармуровий  (неоднорідне покриття);
  • - смугастий.

             Слайд9. Бісер розрізняють за формою:

  • – круглий;
  • - прямокутний;
  • - краплеподібний;
  • - із гранями ( богемський);
  • - стеклярус ( трубочки довжиною  5-7 см);
  • - січка, рублений стеклярус     ( короткі трубочки).

  Чим більша цифра калібру, - тим менша бісеринка 8/0 (вісім нулів).

  Слайд10.Загальна послідовність виготовлення виробу плетеного з бісеру:

-Організація робочого місця;

-Плетіння виробу за схемою обраним способом низання;

-Виготовлення деталей виробу;

-Закріплення застібки (за потребою);

-Зєднання деталей виробу;

-Остаточна обробка виробу;

-Презентація виробу.

Але обов'язковою умовою при воготовленні виробу із бісеру на дротяній основі є дотримання правил охорони праці за відповідними інструкціями.

За грою «Мікрофон» кожен учень швиденько зачитує по одному правилу.

  Слайд11. Технологічна послідовність паралельного плетіння виробів із бісеру.

VІ. ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Слайд12,13 Перевіримо наші знання.

           1.Відгадай!

            Як мене називають ?

           Де ти мене будеш використовувати?

Які матеріали необхідні для бісероплетіння?

Як підібрати дріт для роботи?

Які види бісеру вам відомі? ( вазначити за поданими зразками)

Слайд14.Дякую за гарну співпрацю!

            VІІ. Фізкультхвилинка.

                 Очі щоб відпочивали 
Дивимось ми вліво – вправо. 
Потім блимаєм очима. 
І знову ними вправо-вліво,

                А тепер ти повернись і товаришу всміхнись!

               VІІІ.ФОРМУВАННЯ УМІНЬ І НАВИЧОК УЧНІВ,

                        ПРАКТИЧНА РОБОТА.Підібрати схему ( краще розробити власну схему майбутнього виробу для найдорожчої для вас людини).

1.Для ґрунтовного засвоєння знань вам необхідно виконати завдання з картки.

2.Самостійна робота учнів у робочих зошитах.

Підрахувати кількість бісерин кожного кольору для виготовлення виробу

згідно розробленої схеми.

Захист спроектованих схем майбутнього виробу – брелка.

ІХ.  ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

Оцінюються роботи, враховуючи оригінальність створюваного образу, співвідношення кольорів та чіткість і охайність.

Х. ПІДСУМОК УРОКУ

— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?

Що нового ви дізналися ?

Чи задоволені ви своєю роботою?

ХІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.

Підібрати бісер та дріт згідно розробленої схеми.

Принести неабхідні інструменти у спеціальній коробочці.

 

 

Інструкція №24

з охорони праці  під час роботи з ножицями (кусачками, круглогубцями)

 

1. Загальні положення.

1.1. До роботи в кабінеті з обслуговуючих видів праці допускаються особи, які пройшли медичний огляд, інструктажі з охорони праці.

1.2. Можливі небезпечні випадки під час роботи:

• поранення рук, частин тіла;

• порізи одягу.

1.3. Дотримуватися вимог правил внутрішнього трудового розпорядку, санітарних норм і правил особистої гігієни.

1.4. Виконувати тільки ту роботу яку доручив керівник гуртка.

2. Вимоги безпеки перед початком роботи.

2.1. Ретельно підготуйте своє робоче місце до безпечної роботи.

2.2. Уважно вислухайте вчителя і отримайте завдання на заняття.

2.3. Забороняється розпочинати роботу без дозволу керівника.

3. Вимоги безпеки під час виконання робіт.

3.1. Під час практичної роботи вихованці виконують тільки ті види робіт, які доручив учитель.

3.2. Використовуйте справний, добре налагоджений інструмент.

3.3. Ножиці(кусачки,круглогубці)  зберігайте із зімкнутими лезами в спеціально відведеному місці.

3.4. Передавайте ножиці із зімкнутими лезами кільцями вперед.

3.5. На столі чи парті ножиці лежать із зімкнутими лезами на тій стороні якою рукою працює учень

3.6. Не відволікайтесь під час роботи і не відволікайте інших.

3.7. При відрізанні дроту кусачками тримайте інструмент та дріт не на рівні очей.

3.8. Дбайливо ставтесь до устаткування, пристосувань, інструментів.

4. Вимоги безпеки після закінчення роботи.

4.1. Упорядкуйте робоче місце, приберіть відходи, сміття,

4.2. Покладіть інструменти в порядок, встановлений вчителем.

4.3. Старанно приберіть робоче місце.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
25 лютого 2020
Переглядів
6035
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку