Тема: О Копиленко « Весна іде»
Мета: Ознайомити дітей з новим текстом. Розширити і збагатити знання дітей про весняні явища в природі. Удосконалювати вміння читати, відповідати на поставлені запитання, порівнювати, переказувати.
Розвивати словник, творчу уяву, критичне мислення.
Виховувати любов до природи.
Хід уроку
І. Організація дітей.
ІІ. Підготовча робота
1.Відгадування загадки:
Ясне сонечко пригріло,
Розігнало довгі сни,
В рівчаках заклекотіло –
Все діждалося …
( весни)
2. Складання « Асоціативного куща»
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
ІV. Підготовка до читання.
1.Ознайомлення із життєвим шляхом О. Копиленка
Народився Олександр Іванович Копиленко в на Полтавщині у родині залізничника. Босоноге Сашкове дитинство пройшло в Краснограді, де він закінчив школу та учительську семінарію. Полтавська земля наділила його наснагою та творчим горінням, любов'ю до природи, до людей, до життя.
Коли почалася Вітчизняна війна, в Олександра Івановича зброєю проти фашистів було слово. Він працював на радіостанції. Після війни Олександр Іванович багато пише для дітей, працює над перекладами творів письменників. Копиленко любив дітей. І діти завжди відповідали йому взаємною любов'ю.
2.Робота над заголовком тексту.
Ми ознайомимось із оповіданням О Копиленка « Весна іде»
-Пригадайте, що ви знаєте про весну.
( Тане сніг, біжать струмки, сонечко піднімається вище над горизонтом, квітне верба, розцвітають підсніжники, проліски, повертаються з вирію птахи).
-Подумайте, про що ще б ви хотіли дізнатися. Прослідкуйте, чи отримаєте відповіді на ваші запитання.
3. Інформація дітей про весну.
Березень – перший весняний місяць, його називають “ранком весни”. Сонце піднімається вище і світить яскравіше, дні стають довшими. Перший місяць весни – мінливий. У березні бувають останні зимові хуртовини, ночі холодні.
Квітень – середина весни. Всюди біжать струмки. Оживає ліс. На вербі розпускаються бруньки.
Травень – це серце весни. Сонце піднімається високо і гріє землю. Дмуть теплі вітри, проходять грози. У цей час природа оживає. Розквітають дерева і чагарники.
V. Первинне сприймання тексту.
1. Читання вчителем
2.Відповіді на запитання
-Чи легко було вам зрозуміти твір?
-Чи дізналися ви щось нове?
VІ. Фізкультхвилинка
Раз! Два! Час вставати:
Будемо відпочивати.
Три! Чотири! Присідаймо,
Швидко втому проганяймо.
П’ять! Шість! Засміялись,
Кілька раз понахилялись.
Зайчик сонячний до нас
Завітав у вільний час.
Будем бігати, стрибати,
Щоб нам зайчика впіймати.
Прудко зайчик утікає
І промінчиками грає.
Сім! Вісім! Час настав
Повернутись нам до справ.
VІІ. Робота над текстом.
1.Читання тексту дітьми.
2.Читання тексту за абзацами.
3.Бесіда:
-Про який весняний місяць говориться в тексті?
-Які птахи згадуються?
-Які квіти зацвітають у березні?
4.Вибіркове читання
-Зачитайте, що сказано про птахів?
-Прочитайте, де поселяються жайворонки?
-Знайдіть і зачитайте, яка на вигляд мати-й-мачуха .
- Прочитайте, що автор говорить про квітку сон.
-Зачитайте, коли день дорівнює ночі?
5.Визначення ключових речень у тексті. Переказ за ними тексту.
6. Творча робота.
Який епізод вам найбільше запам’ятався? Чому? Спробуйте це передати малюнком.
( Малювання малюнка про весну)
VІІІ. Підсумок уроку
Вправа « Незакінчене речення»
-На сьогоднішньому уроці найважливішим відкриттям було… .