Метод «Шість капелюхів»Казка «Принц та Чарівне слово»
Номер слайду 2
Метод «Шість капелюхів» – це психологічна рольова гра, сенс якої полягає в тому, щоб розглянути одну і ту ж проблемну ситуацію з 6 незалежних одна від одної точок зору. Проблемне питання: Чи правильно садівник виховував Принца? Можливо це в реальному житті?
Номер слайду 3
Білий – фокусування уваги на інформації (аналіз відомих фактів та цифр, а також оцінка того, яких відомостей не вистачає та з яких джерел їх можна отримати). Визначте жанр прочитаного твору?Який характер мав садівник, Принц, діти?Які якості садівник виховував у Принца?Як ви розумієте «Чарівне слово»?
Номер слайду 4
Жовтий – дослідження можливих успіхів, пошук переваг та оптимістичний прогноз події/ідеї/ситуації, яка розглядається. Давайте знайдемо позитивні сторони!Які переваги в цій історії?Як ви гадаєте, Принца ця історія чомусь навчила?
Номер слайду 5
Чорний – оцінка ситуації з точки зору наявності недоліків, ризиків та загроз її розвитку. Чому Принц був погано вихований?Наведіть приклади невихованості Принца. Чи змінився б Принц сам?
Номер слайду 6
Червоний – увага до емоцій, відчуттів та інтуїції. Не вдаючись у подробиці та міркування, на цьому етапі висловлюються всі інтуїтивні здогадки. Чи змінився настрій твору в цілому?В яких настроях перебував Принц? Доведіть. А чи потрапляли ви в такі ситуації? Що ви відчували?
Номер слайду 7
Зелений – пошук альтернатив, генерація ідей, модифікація вже наявних напрацювань. Доберіть синоніми до слів: невихований, чарівне, добрий. А як би ви допомогли Принцу? Як би ви поводили себе, коли були б на місці Принца?Уявіть, якщо б садівника не було або замість нього був хтось інший. Як би склалася історія?
Номер слайду 8
Синій – управління процесом дискусії, підбиття підсумків і обговорення користі та ефективності методу в конкретних умовах. Обговоріть зміст твору. Уважно вислухайте кожних капелюшків. Підбийте підсумки, за сказаними думками інших п’яти капелюшків.