конспект уроку "Досліджую відмінки і відмінкові питання"

Про матеріал
Уроки української мови спонукають учнів до активної мовленнєвої діяльності, розвивають чуття мови, інтерес до слова, забезпечують безпосередній зв’язок у вивченні мови і літератури, підвищують загальну культуру мовлення й мислення.
Перегляд файлу

ТЕМА. Досліджую відмінки і відмінкові питання. Вправи 1-8, с.37-39

Мета:

формування предметних компетентностей: формувати уміння учнів змінювати іменники за відмінками, запам`ятовувати назви відмінків і питання, на які вони відповідають, ,робити висновки, узагальнення; збагачувати словниковий запас; розвивати творчу уяву, критичне мислення, мовлення; опрацьовувати теоретичний матеріал підручника,  виховувати любов до рідної мови;

формування ключових компетентностей:

уміння вчитися: удосконалювати вміння самоорганізовуватися до навчальної діяльності , вміннядотримувати правильної постави під час письма, виконувати завдання за зразком, співпрацювати в парі, виконувати розумові операції й практичні дії;

комунікативної: розвивати мовленнєві вміння (говорити чітко, правильно,повільно, виразно, дотримувати пауз);

соціальної: розвивати здатність продуктивно співпрацювати з однокласниками в групі;

інформаційної: формувати  вміння добувати й опрацьовувати інформацію з підручника.

Обладнання:  мультимедійне обладнання, презентація до уроку, загадки  на індивідуальних листочках.

Тип уроку: урок формування знань, умінь і навичок

                                                   Хід уроку

І. Організаційний момент.

1. Емоційне налаштування

Мовонько рідна,

мово єдина!
Ти неповторна,

як Україна!
З тобою будем

жити-творити.
Просто не можна

тебе не любити.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1. Відгадайте загадки, іменники-відгадки запишіть, позначивши в дужках їх рід.

Яке взуття в огні гнеться,

А з ніг не скидається? (Підкова).

По полю бродить,

Зерно молотить,

Жне, косить -

Хліба не просить (комбайн).

Сторожем не служить, а всіх рано будить (півень).

Плету хлівець на четверо овець, а на п'яту окремо (рукавиці).

Що можна бачити з заплющеними очима? (Сон).

Що воно за штука, що день і ніч стука? (Серце).

Не людина, а говорить (радіо).

1. Хвилинка каліграфії

а) Написання букви Вв В, поєднаньВ м Вн вд вм мн від мін ок

 б) Вправа «Словникові слова» 

  1. Розгадай ребус. Яке слово заховалось?
  2. Запиши це слово.
  3. Виконай звуко-буквений аналіз.
  4. Склади з цим словом речення.

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

а) відгадайте загадку.

Наче лицарі казкові,

Вірно служать рідній мові.

Так слова єднати вміють,

Що усі їх розуміють. (Відмінки)

-Сьогодні ми дослідимо відмінки і їх питання, будемо ставити запитання до слів і визначати їх відмінок.

IV. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу.

1.Гімнастика для очей.

2. Пальчикова гімнастика (відео)

3.Робота з підручником.

Вправа 1 (Спишіть сполучення слів. Познач закінчення у виділених словах. Поясніть, як змінилося слово природа.

приваблює природа

виїхали на природу

ставитися до природи

милуватися природою

вдячні природі

відпочивали на природі

Прочитай правило про змінювання іменників.с.37

Вправа 2-3( Розгляньте таблицю. Запам’ятайте назви відмінків і питання, на які вони відповідають. Разом із сусідом/сусідкою по парті пограйте у «Відлуння» — хтось називає відмінок, а хтось — питання, на які він відповідає.)

ФІЗКУЛЬХВИЛИНКА (відео)

Вправа 4 (Спишіть словосполучення, поставивши питання до виділених слів. Користуючись таблицею, визначте  відмінок цих іменників і запишіть за зразком.)

Вправа 5(. Із сусідом/сусідкою по парті провідміняйте усно слова: сонце, земля, гори. Можете користуватися таблицею.)

V. Узагальнення і систематизація знань.

1. Вправа 6. (Спишіть повідомлення Родзинки. Поставте усно питання до виділених іменників. Визначте їхній відмінок і позначте його скорочено над словом.)

Вправа 7. (Уявіть, що ви відпочиваєте в Альпах. Що ви виберете для сну — ліжко просто неба чи затишну кімнату в  готелі?  Чому? Складіть про це текст (3–4  речення).(усно)

VІ Підсумок уроку.

Вправа «Інтерв`ю»

(Вчитель ставить запитання по темі, а діти в уявний мікрофон відповідають)

VII Пояснення домашнього завдання

Вправа 8.

  (Спишіть цікаві факти про Швейцарію. Вставте пропущені букви. Визначте відмінок виділених іменників і позначте його скорочено над словом.)

VIII  Рефлексія.

 

 

docx
Пов’язані теми
Українська мова, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
3 червня
Переглядів
229
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку