конспект уроку "Eeyore's birthday"

Про матеріал
розробка уроку у 5 класі (сторітеллінг) • розвивати інтонаційний слух, навички звуковимови, звуконаслідування, здібність до імітації, чуття мови, пізнавальний інтерес, творчі здібності учнів, психічні процеси: пам’ять, увагу, уяву, творче мислення
Перегляд файлу

Storytelling “Eeyore’s Birhday”

        Клас: 5

        Вчитель: Грабчак О.Д.

Тема: Eeyore’s  birthday. Урок сторітеллінга.

Мета:

  • активізувати навички вживання лексико-граматичного матеріалу теми, сформувати навички і уміння іншомовної мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письма),
  • вчити учнів орієнтуватися в тексті,  виділяти основні факти та визначати головну думку тексту; 
  • розвивати інтонаційний слух, навички звуковимови, звуконаслідування, здібність до імітації, чуття мови, пізнавальний інтерес, творчі здібності учнів, психічні процеси: пам’ять, увагу, уяву, творче мислення,
  • продовжити роботу над формуванням вміння співпрацювати в колективі, в парах, сприяти розвитку кмітливості, мовленнєвої здогадки;
  • виховати інтерес до вивчення і спілкування англійською мовою; виховувати зацікавленість у розширенні своїх знань.

Обладнання: НМК

Тип уроку: перевірка і оцінювання досягнень компетентності

Змістові лінії: підприємливість і фінансова грамотність, здоров’я і безпека, громадянська відповідальність, екологічна безпека та сталий розвиток.

Компетентності: комунікативна, соціальна

Procedure

І. Introduction

1. Привітання.

T: Good morning, pupils. I’m glad to see you. Is anybody absent? Thank you. Well, let’s start our lesson. How do you feel?

P: I’m … (great, happy, OK, sad)

2. Оголошення теми та мети уроку.

T: Today’s topic is “Storytelling”. Today we have a lot of work to do. We will listen to a very interesting text and do many exercises.

II. Main part of lesson

  1. )  Pre-Listening Activity. Етап підготовки до аудіювання.
  1. Lead-in
    (tell the words that you associate with birthday)
  • Surprise
  • Presents
  • A cake
  • Candles
  • Balloons
  • Guests
  • Invitations

 

  1. Speaking

Answer the questions.

1. When is your birthday?

2. How do you like to celebrate your birthday?

3. What is your best birthday memory?

4. In your opinion, what is the best time of year to have a birthday?

5. Do you like fairy-tales?

T: Look at the picture. Who knows this fairy-tale?

Who is the author? Do you know them? (Have you heard or watched about Winnie-the-Pooh, Eeyore, Piglet)

 

 

 

 

 

  1. Vocabulary practice

Читання слів та запис їх у словники.

Donkey — ослик

Sad — сумний

Many happy returns of the day! — найкращі побажання у цей день!

Poor — бідний

A jar of honey — глечик меду

Idea – ідея

  1. Listening. Етап аудіювання.

T: Now listen to the fairy-tale and answer the questions.

  1. Rest time. Фізкультхвилинка.

I’m dancing Christmas tree

I’m dancing Christmas tree

I’m dancing Christmas tree

Everybody dance with me.

 

Shake your head

Kick your legs

Wave your arms

 

Jump up and down

Turn around.

Jump up and down

Turn around.

3)  Post-Reading Activity. Етап перевірки розуміння змісту тексту.

  1. Speaking

1) Answer the questions

  1. What is going to happen next?
  2. Are they going to have a party? What kind of party can it be?
  3. Will the donkey receive some presents? What presents?
  4. What present would you like to give him?

Task 2

Who said these words? Read the sentence and tell the name: Winnie-the-Pooh, Piglet or Eeyore. Will you tell the names of the animals? Is there more than one word?

  1) ”But it isn’t my birthday, Eeyore”.

  2) ”Why are you so sad?”

  3) ”No it’s my birthday”.

  4) ”Do you know it’s Eeyore’s birthday today?”

  5) “I  haven’t  got  any  idea, Pooh”.

  6) ”You are very kind, Pooh”.

Keys: 1) Winnie-the-Pooh 2) Winnie-the-Pooh 3) Eeyore 4) Winnie-the-Pooh 5) Piglet. Task 3

Circle the correct variant. Work individually. You’ve got 1 minute.

Will you circle two words? Should you work individually or in pairs?

1. Winnie got up early/late in the morning.

2. He went for a walk in the field/forest.

3. There he saw the donkey/ the piglet.

4. Pooh ran to the forest /home to get a present.

5. He gave him a jar of milk/honey.

6. In the evening/ morning happy friends went to Eeyore’s birthday party.

 

Keys: 1. early 2. forest 3. the donkey 4. home 5. honey 6. Evening

Task 4

Complete the sentences with the pictures. Work individually.

Аre you going to match the numbers with the letters? Will you write all sentence or only one letter?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

III. The end of the lesson

  1. Summary

1) Complete these sentences:

  • 1. The title of the text is…
  • 2. The main characters of the story are…
  • 3. The action took place…(place)
  • 4. The story is about……

2) Think about the birthday party of your dream. Tell at least 3 sentences about it. (theme, place, decorations, guests, presents)

You can start like this

I want to celebrate my birthday in …

It will be …

There will be …

I’ll get …

  1. Homework

Well done! So, what are the components of the birthday party?

Make the invitation card to your birthday party at home.

Think about the theme and design of it.

  1. Feedback …
  2. Reflection

T: Write on the paper: the most interesting part of the lesson; the easiest tasks: the most difficult points.

Thank you!

The lesson is over!

doc
Додано
20 грудня 2021
Переглядів
204
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку