Конспект уроку фізичної культури для учнів 10 класу. Модуль Гімнастика"
1.Сприяти розширенню функціональних можливостей організму дитини через цілеспрямований розвиток основних фізичних якостей і природних здібностей.
2.Сприяти розширенню рухового досвіду, вдосконаленню навичок життєво необхідних рухових дій, використання їх у повсякденній та ігровій діяльності.
3.Формування навичок самостійних занять фізичними вправами, стійкий інтерес до занять фізичною культурою.
План – конспект уроку
фізичної культури для учнів 10-Б класу
Вчитель Кліщевська Я.В.
Тема уроку: модуль «Гімнастика»
Завдання уроку:
Інвентар: сікундомер, м’ячі набивні, пляшки з піском та водою, олівці, папери, мати, стрічки, обручі, гімнастичні палки, диск «Здоров’я”, гімнас тичний ослін.
Види завдань учням |
Час |
Організаційно – методичні вказівки |
||||||||||||||
Дівчата |
Хлопці |
|||||||||||||||
Методичні особливості |
Регулювання навантаження |
Методичні особливості |
Регулювання навантаження |
|||||||||||||
Підготовча частина 10-12 хв. |
||||||||||||||||
Теоретичне завдання «Фізичні якості в модулі «Гімнастика».
|
|
|
ЧСС 80 – 100 уд/хв |
|||||||||||||
Орг момент |
1-2 хв |
2.Самооцінка учнями свого стану, інструктаж з техніки безпеки, вимір показників ЧСС в положенні сидячи після нетривалого спокою. Мотивація. |
ЧСС 80 – 100 уд/хв |
|||||||||||||
Дихальні вправи |
1 хв. |
Активізація серцево-судинної та дихальної систем |
1. Вдих – пауза – видих – пауза; 2. Руки до гори – вдих – пауза, повільний нахил – видих – пауза. |
|||||||||||||
Учні об’єднуються по гендерним ознакам в підгрупи. Зал об’єднано в дві робочі зони. |
||||||||||||||||
Розминка «Обмін досвідом». «Пропонуй вправи з своїм інвентарем» |
4 – 5 хв |
Групі дівчат пропонується 3-4 вида інвентарю: гім. палки, обручі, скакалки, тощо. Дівчата об’єднуються в підгрупи по3-4учениці за вибором інвентарю. В кожній підгрупі свій лідер, який керує вправами. Комплекс вправ може виконуватись з будь-якого положення. |
4 вправи для розвитку гнучкості верхнього поясу; 4 вправи для тулуба; 4 вправи для нижніх кінцівок. Дихальні вправи. Кожна вправа по 10 – 12 разів. Межі ЧСС 120 – 130 уд/хв |
Групі хлопців пропонується 3-4 вида інвентарю: гантелі, набивні м’ячі, еспандери, тощо. Хлопці об’єднуються в підгрупи по3-4учня за вибором інвентарю. В кожній підгрупі свій лідер, який керує вправами. Комплекс вправ може виконуватись з будь-якого положення. |
5 вправи для розвитку гнучкості верхнього поясу; 5 вправи для тулуба; 5 вправи для нижніх кінцівок. Дихальні вправи. Кожна вправа по 8 – 10 разів. Межі ЧСС 120 – 130 уд/хв |
|||||||||||
Основна частина 30 -33 хв. Колове тренування, робота по станціям. Учні залишаються працювати в своїх підгрупах. На кожній станції пропонується розгадати рухову дію, та відповісти, яку фізичну якість будуть розвивати. На кожній станції окремий тренер, який обучає рухам.(тренери змінюються по кількості учнів в підгрупах).
|
||||||||||||||||
«Вчимося граючи» «Інтелектуальний фітнес». |
6-7хв
6-7 хв.
6-7 хв.
|
1.Станція «ГНУЧКІСТЬ». * Підвідні вправи до виконання акробатичної зв’язки: перекати, складка, шпагат, «колесо», «міст», хв.1льному, перекиди вперед. *Виконання акробатичної зв’язки з 6-7 елементів. 2.Станція «Рівновага». *Вправи на гімнастичній колоді та ослоні: – ходьба приставним кроком, поворот кругом махом лівої (правої) – поворот праворуч (ліворуч) на 90гр. – упор присівши – стійка ноги нарізно – поворот ліворуч (праворуч) – стійка вздовж – зіскок. 3.Станція «Грація». На станції знаходяться 3 види обладнання: обручі, диск «Грація», гімнастичні стрічки. Відповідно до обладнання запропонувати комплекс вправ.
|
ЧСС – 130 – 140 уд/хв..
ЧСС – 130-140уд/хв..
ЧСС-140-150 уд/хв..
|
1.Станція «Акробати». * Підвідні вправи до виконання акробатичної зв’язки: перекати, складка, стійка на руках, голові, «колесо», «міст»,перекиди вперед, назад. *Виконання акробатичної зв’язки з 6-7 елементів. 2.Станція «Силачи» *Вправи з набивними м’ячами вага (1кг): різновиди кидків - з-за голови; -з пів присіду; -правою та лівою руками від плеча; -спиною вперед.
3.Станція «Стрибунці». *Стрибки через гімнастичний ослін(кожен пропонує свій). *Опорний стрибок через гімнастичного «козла»: -ноги нарізно; -піджав ноги. * |
ЧСС –130 – 140 уд/хв..
Учні з с.м.г. виконують вправи з волейбольни м’ячем. ЧСС-140-150уд/хв.. 10-20 разів на кожний різновид.
Учні з с.м.г. виконують вправу «повзунок» на ослоні.
Учні з с.м.г. виконують страховку. |
|||||||||||
|
6-7 хв
6-7 хв.
. |
4.Станція «Стрибунці». *Стрибки зі скакалкою різними способами: по-одинці; в трійках, обертаючи навколо. Учні з с.м.г.-виконують вправи для ніг, та рук (колові рухи,тощо)біля гімнастичної стінки
5.Станція«Гарна постава». *Піднімання тулуба в сід. *Піднімання тулуба, лежачи на животі. *Піднімання тазу з положення лежачи на спині. Ноги зігнуті в колінах. *Згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги,
|
ЧСС- 160-175 уд/хв.. О.м.г.-4/50р. в швидкому темпі, через 40сек. Відпочинок п.м.г.-3/50р. в хв.1льному темпі.ЧСС- 150-160уд/хв.. С.м.г.-не стрибає, ЧСС- 140-150уд/хв..
О.м.г.-3/20 р. п.м.г.-3/10-15р. с.м.г.-3/5-10-р.
Відповідно до вибраного способу.
|
«козла»: -ноги нарізно; -піджав ноги.
4.Станція «Я можу так! *Виконання вправ на кращий результат: -згинання та розгинання рук в упорі лежачи від підлоги(максимальний результат); -підтягування на перекладині (кількість разів); -піднімання тулуба в сід за30 сек. Хлопці займуть більше часу на останній станції, за рахунок змагання, тому учні виконують 4 станції.
|
Учні з с.м.г. виконують страховку. ЧСС-150-160 уд/хв..
О.м.г.-160-175уд/хв.. П.м.г.-150-160уд/хв... Учні з с.м.г. виконують вправи без натуження в хв.1льному темпі.
|
|||||||||||
|
|
Від ослону, від стіни.
|
ЧСС-о.м.г.-150-160уд/хв..; 140-150уд/хв..; 130-140уд/хв.. |
|
|
|||||||||||
Мозковий штурм «Склади речення з слова» |
3 хв |
Дівчатам запропонувати декілька слів, наприклад: гімнастика, скакалка, колода, рух, тощо, з яких вони повинні скласти 2-4 рифмованих речення.
|
ЧСС-130-120 уд/хв...
|
Те саме хлопцям, але ключові слова будуть інші, наприклад: сила, фізкультура, спорт, гантелі, тощо.
|
130-120 уд/хв.. |
|||||||||||
Оздоровча система «Стрейчинг», вправи на розтягування. |
5хв |
Дівчата і хлопці об’єднуються в одне коло для проведення стрейченгу . Вчитель заздалегідь підготував двох учнів для проведення цього комплексу.
|
110-120уд/хв.. |
|||||||||||||
Заключна частина 2-3 хв.
|
||||||||||||||||
Орг. Момент |
2-3 хв |
Підведення підсумків уроку. Оголошення оцінок. Самооцінка учнями власного самопочуття. Оцінка роботи тренерів. Що нового пізнали на уроці? На що більше звернути уваги в роботі на цьому «модулі»? Побажання на наступне заняття. Домашнє завдання. |
ЧСС до 100 уд/хв... |
|||||||||||||