Конспект уроку. Фізика 10 клас. "Механічна робота. Кінетична енергія. Потужність."

Про матеріал
Урок вивчення нового матеріалу. В уроці показано, як можна застосувати групову роботу для вивчення фізичних величин. Прослідковується профорієнтаційна спрямованість уроку, так як структура уроку розроблена, як робота учнів в рекламному агентстві, а рекламують вони фізичні величини. Рекламу роблять у вигляді постеру, а потім цю інформацію застосовують практично при розв'язуванні фізичних задач.
Перегляд файлу

Фізика 10 клас                                                                  Дата ___________

Тема: Механічна робота. Кінетична енергія. Потужність.

Мета:

-сформувати знання про роботу сили та про кінетичну енергію та потужність;

-розвивати пізнавальні навички учнів

-виховувати уважність, зібраність, спостережливість, вміння працювати в команді.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Наочність і обладнання: навчальна презентація, комп’ютер, підручник, роздатковий матеріал.

Хід уроку

І. Організаційний етап (1хв.)

1. Привітання

--Добрий день! Вітаю Вас на уроці фізики в 10-А класі.

2. Емоційне розвантаження.

--Як у вас настрій? Подаруйте один одному посмішку, не хвилюйтесь.

--Я Вас запрошую на роботу.

ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь (1 хв.)

--У повсякденному житті слово «Робота» вживається дуже часто.

--Роботу виконують вода і повітря, машини і механізми, будівельники і вантажники.

--На роботу ходять ваші батьки і ми учителі.

--Ви робите класну і домашню роботу.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (4 хв.)

1. Оголошення теми та мети уроку (2хв)

--А сьогодні у ліцеї №2 у 10-А класі на уроці фізики відкривається рекламне агентство «Фізичні величини», де вас прийнято на роботу.

--Йдучи сьогодні до вас на урок, я отримала наше перше замовлення, зробити рекламу таким фізичним величинам

Механічна робота. Кінетична енергія. Потужність.

--Відкрийте будь ласка робочі зошити запишіть дату, класна робота. Це і є тема нашого уроку.

--Ми маємо сформувати знання про ці фізичні величини, розвинемо пізнавальні навички та покажемо вміння працювати в команді.

2. Об’єднання у групи (2хв)

--Об’єднаємось у три відділи. Напередодні ви отримали цифри, які підкажуть вам, хто у який відділ прийнятий на роботу. Не забутьте свої знаряддя праці, та займіть робочі місця.

Відділ 1-Механічна робота

Відділ 2-Кінетична енергія

Відділ 3-Потужність

--Призначимо директорів

Відділ1-Механічна робота-________________

Відділ2-Кінетична енергія_________________

Відділ3-Потужність______________________

3. Оцінювання

--Виконуючи завдання будете отримувати цукерки, які потім конвертуємо в оцінки.

ІV. Вивчення нового матеріалу. (10 хв)

--Робочий день розпочався

 

 

Завдання 1. (1хв)

--Оберіть слоган Вашого рекламного відділу.

--Доречі

Слоган українською – це гасло, девіз-лаконічна фраза, що впадає  в око і добре запам’ятовується.

--Що може бути краще, за українське народне прислів’я. Підготувала Вам декілька, які підходять до теми нашого уроку. Оберіть зі списку, або запропонуйте своє!!

1. Праця людину годує.

2. Добре роби, й добре буде.

3. Треба нахилитись, щоб з криниці води напитись

4. Хто працює, той урожай збирає

5. Хочеш їсти калачі-не сиди на печі.

6. Була б охота-знайдеться всяка робота.

7. Очі бояться, а руки роблять

--Оголосіть ваш слоган

 

Відділ1-Механічна робота-________________

Відділ2-Кінетична енергія_________________

Відділ3-Потужність______________________

--Попрацювали-ваші перші цукерки жовтого кольору.

Завдання 2 (5+3 хв.)

--А чи звернули ви увагу в усіх гаслах мова йде про фізичні величини, які?

(Робота, сила, енергія, потужність)

--Тепер для Вас відповідальна робота. Створіть рекламний постер фізичної величини за планом, який прикріплений у вас на планшетці.

План

1.Назва фізичної величини

2. Означення фізичної величини

2. Позначення фізичної величини

3. Формула для обчислення

4. Одиниці вимірювання

5. Приклад у повсякденному житті.

Нагадування:

Постер- це художньо оформлений плакат. А українською постер-словотвір.

--Інформацію для постеру ви знайдете в підручнику на сторінці 92  &15.

--Знаряддя праці у вас на робочих столах.

Відділ1-Рекламує Механічна робота-________________

Відділ2- Рекламує Кінетична енергія_________________

Відділ3- Рекламує Потужність______________________

 

На виконання завдання 5 хвилин.

 

-- Час завершився

--Директори сфотографуйте ваш постер, розішліть у вашу групу класу  в вайбер або телеграм

-- Рекламні агенти представте ваш постер.

Представлення(3 хв)

--Чудово! Прикріпіть ваш постер до Білборда-анг. (billboard-рекламний щит).

--всі учасники групи отримають по оранжевій, а рекламні агенти по синій цукерці.

Завдання 3. (1хв)

--Користуючись додатком Google-перекладачем знайдіть як ці фізичні величини записати англійською мовою.

-Англійська мова-це міжнародна мова бізнесу та торгівлі, а реклама-це двигун цієї торгівлі, тому хочу, щоб ви знали як називаються фізичні величини, які ми рекламуємо.

--запишіть ці назви у робочий зошит.

--Отже, Механічна робота-Mechanical work

              Кінетична енергія-Kinetic energy

               Потужність- Power

--Жовті цукерки ваші.

Фізкультхвилинка (1 хв.)

--Обідня перерва. Будемо змінювати свою кінетичну енергію, яка залежить від швидкості, тому рухаємось.

IV. Закріплення нових знань. (15 хв=7+8)

--А зараз перевіримо,чи допоможе нам ваша реклама фізичних величин у розв’язуванні задач.

--На планшетках прикріплені задачі, для відділів. Ви маєте скористатись рекламними постерами ваших колег.

--На виконання завдання у вас 7 хв

Задача1

Хлопчик тягне санчата, прикладаючи силу 50 Н, напрямлену під кутом 60° до горизонту. Яку потужність розвиває хлопчик, якщо санчата рухаються рівномірно прямолінійно і за хвилину перемістилися на 30 м?

Дано:

Розв’язання

 

Відповідь:

Задача2

З греблі щохвилини падає 18000 м3 води з висоти 20 м. Яка при цьому виконується робота? Густина води .

Дано:

Розв’язання

 

 

 

Відповідь:

 

 

Задача3

Визначте масу поїзда, якщо для збільшення його швидкості від 36 км/год до 54 км/год електровоз виконав роботу 190 МДж.

Дано:

Розв’язання

 

Відповідь:

 

--Оберіть рекламного агента, який представить роботу відділу. Будьте уважні, всі задачі оформляємо в робочий зошит. А директори фотографують та відсилають у вайбер-групу 10-А.

 Розв’язування задач біля дошки кожним відділом (8 хв)

--Молодці і тут все вийшло, всі учасники заробили по жовтій цукерці,  рекламні агенти по зеленій, а директори по оранжевій.

V. Підбиття підсумків уроку (4 хв)

--Отже, ми сьогодні прикладали силу, рухались вперед у вивченні фізики, виконуючи роботу. Витрачали час та енергію, маючи потужність. Чи сподобалось вам працювати у рекламному агентстві.

--А тепер найголовніше-ваша заробітна плата

--Оцініть свої прикладенні зусилля

--Мені все вдалося, я все зрозумів- підніміть зелену цукерку

--Мені майже все вдалось-підніміть синю цукерку

--Було важко-оранжева цукерка

--Потрібна допомога –жовта цукерка

Конвертуємо ВАШІ ЗАРОБЛЕНІ цукерки в бали

Жовта-1 бал

Оранжева – 2 бали

Синя -3 бали

Зелена-4 бали

--Поставте в зошит ваші бали.

VI. Домашнє завдання прикріплене в класрумі

& 15 опрацювати

Ст. 97 Вправа 15 №  2,5 виконати письмово

Бажаю вам гарного мирного продовження навчального дня.

До нових зустрічей на уроках фізики. Нас чекає ще багато цікавого!!!

docx
Пов’язані теми
Фізика, Розробки уроків
Додано
16 листопада 2022
Переглядів
2152
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку