Фізика 10 клас Дата ___________
Тема: Механічна робота. Кінетична енергія. Потужність.
Мета:
-сформувати знання про роботу сили та про кінетичну енергію та потужність;
-розвивати пізнавальні навички учнів
-виховувати уважність, зібраність, спостережливість, вміння працювати в команді.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Наочність і обладнання: навчальна презентація, комп’ютер, підручник, роздатковий матеріал.
Хід уроку
І. Організаційний етап (1хв.)
1. Привітання
--Добрий день! Вітаю Вас на уроці фізики в 10-А класі.
2. Емоційне розвантаження.
--Як у вас настрій? Подаруйте один одному посмішку, не хвилюйтесь.
--Я Вас запрошую на роботу.
ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь (1 хв.)
--У повсякденному житті слово «Робота» вживається дуже часто.
--Роботу виконують вода і повітря, машини і механізми, будівельники і вантажники.
--На роботу ходять ваші батьки і ми учителі.
--Ви робите класну і домашню роботу.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності (4 хв.)
1. Оголошення теми та мети уроку (2хв)
--А сьогодні у ліцеї №2 у 10-А класі на уроці фізики відкривається рекламне агентство «Фізичні величини», де вас прийнято на роботу.
--Йдучи сьогодні до вас на урок, я отримала наше перше замовлення, зробити рекламу таким фізичним величинам
Механічна робота. Кінетична енергія. Потужність.
--Відкрийте будь ласка робочі зошити запишіть дату, класна робота. Це і є тема нашого уроку.
--Ми маємо сформувати знання про ці фізичні величини, розвинемо пізнавальні навички та покажемо вміння працювати в команді.
2. Об’єднання у групи (2хв)
--Об’єднаємось у три відділи. Напередодні ви отримали цифри, які підкажуть вам, хто у який відділ прийнятий на роботу. Не забутьте свої знаряддя праці, та займіть робочі місця.
Відділ 1-Механічна робота
Відділ 2-Кінетична енергія
Відділ 3-Потужність
--Призначимо директорів
Відділ1-Механічна робота-________________
Відділ2-Кінетична енергія_________________
Відділ3-Потужність______________________
3. Оцінювання
--Виконуючи завдання будете отримувати цукерки, які потім конвертуємо в оцінки.
ІV. Вивчення нового матеріалу. (10 хв)
--Робочий день розпочався
Завдання 1. (1хв)
--Оберіть слоган Вашого рекламного відділу.
--Доречі
Слоган українською – це гасло, девіз-лаконічна фраза, що впадає в око і добре запам’ятовується.
--Що може бути краще, за українське народне прислів’я. Підготувала Вам декілька, які підходять до теми нашого уроку. Оберіть зі списку, або запропонуйте своє!!
1. Праця людину годує.
2. Добре роби, й добре буде.
3. Треба нахилитись, щоб з криниці води напитись
4. Хто працює, той урожай збирає
5. Хочеш їсти калачі-не сиди на печі.
6. Була б охота-знайдеться всяка робота.
7. Очі бояться, а руки роблять
--Оголосіть ваш слоган
Відділ1-Механічна робота-________________
Відділ2-Кінетична енергія_________________
Відділ3-Потужність______________________
--Попрацювали-ваші перші цукерки жовтого кольору.
Завдання 2 (5+3 хв.)
--А чи звернули ви увагу в усіх гаслах мова йде про фізичні величини, які?
(Робота, сила, енергія, потужність)
--Тепер для Вас відповідальна робота. Створіть рекламний постер фізичної величини за планом, який прикріплений у вас на планшетці.
План
1.Назва фізичної величини
2. Означення фізичної величини
2. Позначення фізичної величини
3. Формула для обчислення
4. Одиниці вимірювання
5. Приклад у повсякденному житті.
Нагадування:
Постер- це художньо оформлений плакат. А українською постер-словотвір.
--Інформацію для постеру ви знайдете в підручнику на сторінці 92 &15.
--Знаряддя праці у вас на робочих столах.
Відділ1-Рекламує Механічна робота-________________
Відділ2- Рекламує Кінетична енергія_________________
Відділ3- Рекламує Потужність______________________
На виконання завдання 5 хвилин.
-- Час завершився
--Директори сфотографуйте ваш постер, розішліть у вашу групу класу в вайбер або телеграм
-- Рекламні агенти представте ваш постер.
Представлення(3 хв)
--Чудово! Прикріпіть ваш постер до Білборда-анг. (billboard-рекламний щит).
--всі учасники групи отримають по оранжевій, а рекламні агенти по синій цукерці.
Завдання 3. (1хв)
--Користуючись додатком Google-перекладачем знайдіть як ці фізичні величини записати англійською мовою.
-Англійська мова-це міжнародна мова бізнесу та торгівлі, а реклама-це двигун цієї торгівлі, тому хочу, щоб ви знали як називаються фізичні величини, які ми рекламуємо.
--запишіть ці назви у робочий зошит.
--Отже, Механічна робота-Mechanical work
Кінетична енергія-Kinetic energy
Потужність- Power
--Жовті цукерки ваші.
Фізкультхвилинка (1 хв.)
--Обідня перерва. Будемо змінювати свою кінетичну енергію, яка залежить від швидкості, тому рухаємось.
IV. Закріплення нових знань. (15 хв=7+8)
--А зараз перевіримо,чи допоможе нам ваша реклама фізичних величин у розв’язуванні задач.
--На планшетках прикріплені задачі, для відділів. Ви маєте скористатись рекламними постерами ваших колег.
--На виконання завдання у вас 7 хв
Задача1
Хлопчик тягне санчата, прикладаючи силу 50 Н, напрямлену під кутом 60° до горизонту. Яку потужність розвиває хлопчик, якщо санчата рухаються рівномірно прямолінійно і за хвилину перемістилися на 30 м?
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
Задача2
З греблі щохвилини падає 18000 м3 води з висоти 20 м. Яка при цьому виконується робота? Густина води .
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
Задача3
Визначте масу поїзда, якщо для збільшення його швидкості від 36 км/год до 54 км/год електровоз виконав роботу 190 МДж.
Дано:
|
Розв’язання
Відповідь: |
|
--Оберіть рекламного агента, який представить роботу відділу. Будьте уважні, всі задачі оформляємо в робочий зошит. А директори фотографують та відсилають у вайбер-групу 10-А.
Розв’язування задач біля дошки кожним відділом (8 хв)
--Молодці і тут все вийшло, всі учасники заробили по жовтій цукерці, рекламні агенти по зеленій, а директори по оранжевій.
V. Підбиття підсумків уроку (4 хв)
--Отже, ми сьогодні прикладали силу, рухались вперед у вивченні фізики, виконуючи роботу. Витрачали час та енергію, маючи потужність. Чи сподобалось вам працювати у рекламному агентстві.
--А тепер найголовніше-ваша заробітна плата
--Оцініть свої прикладенні зусилля
--Мені все вдалося, я все зрозумів- підніміть зелену цукерку
--Мені майже все вдалось-підніміть синю цукерку
--Було важко-оранжева цукерка
--Потрібна допомога –жовта цукерка
Конвертуємо ВАШІ ЗАРОБЛЕНІ цукерки в бали
Жовта-1 бал
Оранжева – 2 бали
Синя -3 бали
Зелена-4 бали
--Поставте в зошит ваші бали.
VI. Домашнє завдання прикріплене в класрумі
& 15 опрацювати
Ст. 97 Вправа 15 № 2,5 виконати письмово
Бажаю вам гарного мирного продовження навчального дня.
До нових зустрічей на уроках фізики. Нас чекає ще багато цікавого!!!