Конспект уроку фізики 9 клас з теми "Розв'язування задач на застосування формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі.

Про матеріал
Розробка уроку з теми "Розв'язування задач на застосування формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі" (розділ 3."Механічні та електромагнітні хвилі") містить конспект уроку, добірку задач та вправ, презентацію для перевірки знань теоретичного матеріалу з теми у формі тестування з ключами відповідей.
Перегляд файлу

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів  № 12

Запорізької міської ради Запорізької області

 

Учитель фізики Кунець  Тетяна Іванівна

Урок №

Класс    9

Тема урока: Розв'язування задач на застосування формули взаємозв’язку довжини,  

                           частоти й швидкості поширення хвилі.

                       

Міжпредметні зв’язки: математика

Мета уроку: 

  • Освітня:

- забезпечити знання учнями визначення фізичної величини (довжини і частоти хвилі); 

- забезпечити формування вмінь учнів  використовувати формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів;

  • Розвиваюча:

Створити умови для формування ключових компетентностей:

Математична компетентність - застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач.

Основні компетентності у природничих науках і технологіях  - використовувати знання з фізики для вирішення завдань, пов’язаних із реальними об’єктами природи і техніки;

Крмунікативна компетентність – розвиток критичного мислення, групової самоорганізації, вміння вести діалог .

  • Виховна - виховувати засобами уроку:

- ціннісні орієнтири у володінні навчально-пізнавальними навичками, допитливість і спостережливість, готовність до інновацій;

- ціннісне ставлення до фізичних знань, результатів власної праці та праці інших людей.

Наочність: стенд ῝Шкала електромагнітних хвиль῝

Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка

Форми роботы: індивідуальна, групова, фронтальна, практична.

Тип урока: формування вмінь та навичок

 

Хід уроку.

  1. Организаційний  момент.

- організація уваги учнів;

- привітання;

- визначення відсутніх учнів.

 

  1. Перевірка домашнього завдання.

- наявність  домашнього завдання;

- робота над помилками;

- взаємоперевірка.

 

  1. Підготовка до основного етапу урока.
    1.           Повідомлення теми уроку, очікуваних результатів.
    2.           Постановка мети уроку (обговорюється разом з учнями).
    3.           Повторення сформованих знань, умінь та навичок (опора):
  • перевірка знань теоретичного матеріалу – тестування у вигляді презентації з ключами відповідей, щоб учні після опрацювання тестів , взаємоперевіркою змогли самостійно оцінити свої відповіді;
  • Повторення формул, одиниць вимірювання величин, необхідних для розв’язування задач – прийом ῞Естафета формул῞: кожний член групи вставляє пропущену букву, якою позначається фізична величина або одиниця вимірювання фізичної величини.

 

=      Τ=        λ=       v=         v= *          1 Гц =   

 

[v]=         [ν] =         [Τ]  =          [λ] =

 

 

  1.    Мотивація навчальної діяльності.

        4.1.  Важливість теми, яку вивчаємо : волновий  рух зустрічається у областях фізичних явищ. Отже, не вивчивши волновий рух, зокрема його характеристики, ми не пізнаємо оточуючий нас світ.

        4.2. Інструктаж про зміст завдань, методах їх опрацювання, критерії оцінювання.

       5. Вступні вправи. (Розв’язання окремими учнями біля дошки)

5.1. В океані довжина хвилі сягає 270 м, а її період дорівнює 13,5 с. Визначте

швидкість поширення такої хвилі.

 

  5.2. На рис. 1 показано поширення хвилі мотузкою (а) і пружиною (б). Визначте

довжину кожної хвилі.

6. Пробні тренувальні вправи в стандартних умовах.

6.1. Визначте довжину звукової хвилі частотою 4 кГц у повітрі; воді; сталі. (Задача розв’язується учнями самостійно з послідуючою перевіркою відповідей).

6.2.  По поверхні води в озері розповсюджується хвиля з частотою 2 Гц. Довжина хвилі 3 м. З якою швидкістю розповсюджується хвиля ?

 

7. Узагальнення та систематизація знань ( вправи на перенос в схожу ситуацію, творчого характеру).

7.1. Якою є довжина звукової хвилі в повітрі, якщо джерело звуку здійснює 5100 коливань за хвилину? Якою є довжина цієї хвилі у воді?

 

7.2. Радіохвилі, довжина яких 6 м, переходять із вакууму в середовище, де швидкість їхнього поширення в 1,5 разу менша, ніж у вакуумі. Визначте частоту і довжину радіохвилі.

 

 

      8. Рефлексія.

1. Какое значение для тебя лично имеют знания и умения, полученные на уроке?

2. При выполнении заданий ты помогал другим или тебе помогали?

3. Что вызвало наибольшие трудности:

 а) Первичное изучение материала;  б) Обобщение и систематизация знаний;

 в) Другое;    (Почему?)

4. Как ты оцениваешь полученные сегодня знания и умения:

    а) глубокие; б) осознанные; в) предстоит осознать; г) неосознанные;

5. С каким настроением ты изучал этот материал?

    а) интересно; б) не очень интересно; в) не интересно совсем.

 

  1.      Контрольна співбесіда вчителя з окремими учнями (за підсумками рефлексії).
  2. Підведення підсумків.
  3. Інформація про домашнє завдання.

(виділяються ключові питання теми, форма відображення – схема, узагальнююча таблицяпідсумок, виконання системи завдань).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Механические волны. Проверка знаний.

Номер слайду 2

1. Волна – это процесс распространения …. А. Энергии в пространстве с течением времени. Б. Смещение в пространстве с течением времени. В. Колебаний в пространстве с течением времени. Г. Частоты в пространстве с течением времени. Д. правильного ответа нет.

Номер слайду 3

2. По направлению колебаний частиц среды волны делятся на …А. Поперечные и плоские. Б. Поперечные и волновые. В. Волновые и продольные. Г. Плоские и сферические. Д. Правильного ответа нет.

Номер слайду 4

3. Каковы свойства механических волн ? Укажите все правильные утверждения. А. Волны переносят энергию. Б. Волны переносят вещество. В. Источником волн являются колеблющиеся тела. Г Длина волны равна отношению частоты к скорости волны. Д. Правильного ответа нет.

Номер слайду 5

4. Каковы свойства продольных волн ?Укажите все правильные утверждения. А. Частицы среды при колебаниях смещаются вдоль направления распространения волны. Б. Продольные волны представляют собой чередующиеся разряжения и сжатия. В. Эти волны могут распространятся только в газах. Г. Частота волны равна отношению скорости волны к длине волны. Д. правильного ответа нет.

Номер слайду 6

5. Каковы свойства поперечных волн ?Укажите все правильные утверждения. А. Поперечные волны представляют собой чередующиеся разряжения с сжатия. Б. Эти волны могут распространяться только в твердых телах. В. Скорость волны равна произведению Длины волны на частоту волны. Г. Частицы среды при колебаниях смещаются вдоль направления распространения волны. Д. Правильного ответа нет.

Номер слайду 7

6. Основные характеристики волн – это…(выберите наиболее полный ответ). А. Скорость, ускорение, энергия, частота. Б. Скорость, ускорение, частота, интенсивность. В. Скорость , частота, период, длина, интенсивность. Г. Скорость, частота, энергия, интенсивность, выпуклость. Д. Правильного ответа нет.

Номер слайду 8

7. Основные характеристики звуковых волн – это… А. Громкость, тембр, шум, высота звука. Б. Громкость, тембр, высота звука, скрип. В. Громкость, высота звука, тембр, интенсивность. Г. Громкость, высота звука, тембр, эхо. Д. правильного ответа нет.

Номер слайду 9

Конец длинного шнура совершает колебания под действием внешней силы, направленной перпендикулярно шнуру. Укажите все правильные утверждения. А. Частота волны равна произведению длины волны на скорость волны. Б. Каждая точка шнура совершает колебания с одинаковой частотой. В. Волна, бегущая по шнуру, является продольной. Г. Волна переносит энергию вдоль шнура. Д. Правильного ответа нет.

Номер слайду 10

Ответы.{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}АБВГД12345678

zip
Пов’язані теми
Фізика, 9 клас, Розробки уроків
Додано
9 липня 2020
Переглядів
2929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку