Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 12
Запорізької міської ради Запорізької області
Учитель фізики Кунець Тетяна Іванівна
Урок №
Класс 9
Тема урока: Розв'язування задач на застосування формули взаємозв’язку довжини,
частоти й швидкості поширення хвилі.
Міжпредметні зв’язки: математика
Мета уроку:
- забезпечити знання учнями визначення фізичної величини (довжини і частоти хвилі);
- забезпечити формування вмінь учнів використовувати формули взаємозв’язку довжини, частоти й швидкості поширення хвилі, швидкості поширення хвилі для розв’язування задач різних типів;
Створити умови для формування ключових компетентностей:
Математична компетентність - застосовувати математичні методи для опису, дослідження фізичних явищ і процесів, розв’язування фізичних задач.
Основні компетентності у природничих науках і технологіях - використовувати знання з фізики для вирішення завдань, пов’язаних із реальними об’єктами природи і техніки;
Крмунікативна компетентність – розвиток критичного мислення, групової самоорганізації, вміння вести діалог .
- ціннісні орієнтири у володінні навчально-пізнавальними навичками, допитливість і спостережливість, готовність до інновацій;
- ціннісне ставлення до фізичних знань, результатів власної праці та праці інших людей.
Наочність: стенд ῝Шкала електромагнітних хвиль῝
Обладнання: ноутбук, інтерактивна дошка
Форми роботы: індивідуальна, групова, фронтальна, практична.
Тип урока: формування вмінь та навичок
Хід уроку.
- організація уваги учнів;
- привітання;
- визначення відсутніх учнів.
- наявність домашнього завдання;
- робота над помилками;
- взаємоперевірка.
= Τ= λ= v= v= * 1 Гц =
[v]= [ν] = [Τ] = [λ] =
4.1. Важливість теми, яку вивчаємо : волновий рух зустрічається у областях фізичних явищ. Отже, не вивчивши волновий рух, зокрема його характеристики, ми не пізнаємо оточуючий нас світ.
4.2. Інструктаж про зміст завдань, методах їх опрацювання, критерії оцінювання.
5. Вступні вправи. (Розв’язання окремими учнями біля дошки)
5.1. В океані довжина хвилі сягає 270 м, а її період дорівнює 13,5 с. Визначте
швидкість поширення такої хвилі.
5.2. На рис. 1 показано поширення хвилі мотузкою (а) і пружиною (б). Визначте
довжину кожної хвилі.
6. Пробні тренувальні вправи в стандартних умовах.
6.1. Визначте довжину звукової хвилі частотою 4 кГц у повітрі; воді; сталі. (Задача розв’язується учнями самостійно з послідуючою перевіркою відповідей).
6.2. По поверхні води в озері розповсюджується хвиля з частотою 2 Гц. Довжина хвилі 3 м. З якою швидкістю розповсюджується хвиля ?
7. Узагальнення та систематизація знань ( вправи на перенос в схожу ситуацію, творчого характеру).
7.1. Якою є довжина звукової хвилі в повітрі, якщо джерело звуку здійснює 5100 коливань за хвилину? Якою є довжина цієї хвилі у воді?
7.2. Радіохвилі, довжина яких 6 м, переходять із вакууму в середовище, де швидкість їхнього поширення в 1,5 разу менша, ніж у вакуумі. Визначте частоту і довжину радіохвилі.
8. Рефлексія.
1. Какое значение для тебя лично имеют знания и умения, полученные на уроке?
2. При выполнении заданий ты помогал другим или тебе помогали?
3. Что вызвало наибольшие трудности:
а) Первичное изучение материала; б) Обобщение и систематизация знаний;
в) Другое; (Почему?)
4. Как ты оцениваешь полученные сегодня знания и умения:
а) глубокие; б) осознанные; в) предстоит осознать; г) неосознанные;
5. С каким настроением ты изучал этот материал?
а) интересно; б) не очень интересно; в) не интересно совсем.
(виділяються ключові питання теми, форма відображення – схема, узагальнююча таблиця – підсумок, виконання системи завдань).