Конспект уроку "Формати даних в ЕТ"

Про матеріал

Вашому перегляду пропонується конспект уроку з використанням ключових компетентностей на тему: "Формати даних в Е.Т."

Мета уроку: формувати ключові компетентності: вміння вчитись (використовувати розумові операції та практичні дії), загальнокультурну (розвиток морально – етичних норм поведінки), здоров'язбережувальну (формувати уявлення і поняття про здоров'я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку),

формувати предметні компетентності: ІКТ компетентність(вміння безпечно працювати з комунікаційними системами),навчальну (ввести поняття «формат клітинки»;навчити форматувати дані, комірки і діапазони комірок, перевірити навички введення даних і форматування таблиць у середовищі табличного процесора), розвивальну (сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп'ютера; для формування наукового світогляду зазначити використання електронних таблиць для розв'язання задач по фізиці, хімії, математиці і т.д.;), виховну (виховувати інформайційно-освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції).

Перегляд файлу

7 -    кл.         Дата______________

Тема уроку: Формати даних: числовий, текстовий, формат дати. Форматування даних, клітинок і діапазонів комірок.

 

Мета уроку: формувати ключові компетентності: вміння вчитись (використовувати розумові операції та практичні дії), загальнокультурну (розвиток морально – етичних норм поведінки), здоров’язбережувальну (формувати уявлення і поняття про здоров’я, здоровий спосіб життя та безпечну поведінку),

формувати предметні компетентності:  ІКТ компетентність(вміння безпечно працювати з комунікаційними системами),навчальну (ввести поняття «формат клітинки»;навчити форматувати дані, комірки і діапазони комірок, перевірити навички введення даних і форматування таблиць у середовищі табличного процесора), розвивальну (сприяти всебічному розвитку особистості; розвивати практичні вміння та навички учнів щодо наочного представлення інформації за допомогою комп’ютера; для формування наукового світогляду зазначити використання електронних таблиць для розв’язання задач по фізиці, хімії, математиці і т.д.;), виховну (виховувати інформайційно-освічену людину, свідоме ставлення до формування інформаційної та комунікативної компетенції).

Тип уроку: засвоєння нових знань.

ОБЛАДНАННЯ: дошка,  комп'ютери,  програмне  забезпечення, MS  Excel

ХІД УРОКУ

I.  Організація класу

Учитель.  Сьогодні  на  уроці  ми  продовжимо  вивчати тему табличного  процесора  Excel  , безпосередньо на прикладах форматування таблиць. Майже 90% інформації людина сприймає через зір. Тому ми звами не тільки навчимося подавати інформацію у наочному вигляді, а ще й стилістично її офорлюватимемо.

 II. Актуалізація опорних знань

Учитель.  Отже, для того щоб розпочати урок давайте спочатку пригадаємо деяку інформацію, зіграємо в гру «Чорна скринька»

Вчитель попередньо готує питання з теми, що вивчалась раніше. Готові запитання поміщаються в скриньку і пропонуються учням.

Орієнтовний перелік запитань:

  • Як увести дані безпосередньо в клітинку?
  • Як увести дані в клітин­ку, використовуючи Рядок формул?
  • Що означає поява в клітинці таких символів #####?
  • Що називають електронною таблицею?
  • Дати визначення терміну «Редагування електронної таблиці»
  • Що називають діапазоном клітинок?
  • Для чого потрібне використання маркера автозаповнення?
  • Які Ви знаєте способи копіювання вмісту клітинок?
  • Як виділити діапазон клітинок?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Учитель.Ви знаєте, що електронні таблиці широко використовуються не тільки під час своєї професійної діяльності, але й в побуті. Наприклад, для побудови обчислень з обрахунку економії сімейного бюджету. Тому потрібно навчитися правельно користуватися даним програмним продуктом. Запишіть у зошити: число, класна робота, тема уроку «Форматування даних,клітинок і діапазонів клітинок».

IV. Пояснення нового матеріалу

Форматування

Поняття «форматування» для вас не нове. З ним ви зустрічалися під час вивчення текстового процесору Word. Які Ви пам’ятаєте операції по форматуванню? (Відповіді учнів).

Форматування -це зміна зовнішнього вигляду комірки без зміни його даних(Учні записують у зошит).

Процес форматування передбачає: форматування змісту клітинок, формат клітинок, формат даних.

А тепер більш детально про кожне з форматувань.

  1. Форматування змісту клітинок
  • шрифт,
  • розмір шрифту,
  • колір літер,
  • вирівнювання в клітинці (у клітинці текст автоматично вирівнюється по лівому, а числа і дати – по правому краю), щоб ввести текст у клітинку в кілька рядків, треба для переходу на новий рядок натискати клавіші Alt+Enter, при цьому висота клітинок, що в одному рядку з цією клітинкою збільшиться і т. д.

Команди для такого форматування знаходяться на Панелі інструментів.

  1. Формат клітинок
  • розмір клітинки,
  • заливання клітинки,
  • обрамлення і т. д.
  1. Формат даних

За замовчуванням використовується загальний числовий формат. У цьому форматі можна вводити ціле число, десяткові дроби, а також число в експоненціальній формі (використовується для скорочення запису у разі великої кількості розрядів). Excel може виконувати деякі операції форматування автоматично. Якщо ввести в комірку 25,5%, програма автоматично використає відсотковий формат. Аналогічно, якщо використати пропуск для відокремлення в дробових числах цілої частини від дробової (наприклад, 2 3/5), Excel автоматично застосує дробовий формат.

Можна також застосувати вибраний формат до певного діапазону комірок (цілого рядка чи стовпця).

Отже, сьогодні ми з вами зрозуміли, що таке форматування даних в Е.Т. , а тепер давайте спробуємо практично впровадити набуті знання.

V. Формування практичних умінь і навичок.

Завдання1. Побудуйте таблицю за зразком та доповніть відповідно до витрат Вашої сім’ї.

№ п.п

Найменування витрат

Кількість, шт/кг

Вартість, грн

Сума, грн

1.

Хліб

1

10

10

2.

Картопля

2

5

10

3.

Буряк

0,5

12

6

4.

Морква

0,5

12

6

5.

Капуста

1,5

14

21

7.

Яблука

2

14

28

 

Всього

Х

Х

?

Завдання2. Адресація комірок. Форматування комірок.

Перейди на Аркуш 2. Встанови ширину клітинок 2,6 в діапазоні А1:Т24.

Зафарбуй вказані клітинки та діапазони клітинок відповідним кольором:

ЖовтийG9:G19, H10, H15, H19, I11,I15:I17, I19, J11:J15, J17:J19, K18:K20, L7:L18, L20:L21, M18:M20, N11:N15, N17:N19, O11, O15:O17, O19, P10, P15, P19, Q9:Q19

СинійD4:T4, D5:D24, E24:T24, T5:T23.

Додатково. Перейди на аркуші 3. Зафарбуй вказані клітинки та діапазони клітинок відповідним кольором:

Чорний – D3:K3, C4, L4, B5:B15, C12:L12,C15:L15,I7, K7, M5:M7, N7:S7, Q8, S8, N9:S9, M10:M15, C16:C18, F16:F18, I16:I18, L16:L18, D18, G18, J18, M18

Зелений – C13:L14

Жовтий – D4:K4, C5:L6, C7:H7,J7, L7, C8:L11, M8:P8, M9, R8.

Продемонструйте результати роботи вчителю.

 

Релаксація                Вправа для профілактики короткозорості та порушення зору

 

Завдання3.Впр.3 стр 174, за підручником Морзе Інформатика 7кл.

VI. Підведення підсумків уроку

Вправа «Рюкзачок». Потрібно намалювати валізу чи рюкзак і всередині записати:

  • Що найбільше сподобалось на уроці?
  • Який потрібний багаж знань Ви візьмете з собою в життя?

VIІ. Домашнє завдання. Опрацювати § 23,  «Обговорюємо», стр. 173

 

 

1

 

docx
Додано
13 лютого 2018
Переглядів
369
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку