Конспект уроку з інформатики для 9-го класу на тему "Комп’ютерне моделювання"

Про матеріал

Тема уроку: «Комп'ютерне моделювання»

Мета і завдання уроку: Сформувати поняття про комп'ютерну модель її види: інформаційні, розрахункові, графічні та інші. Розвивати логічне мислення. Формувати вміння діяти за планом. Аналізувати і робити висновки.

Використання інноваційних педагогічних технологій: КВЕСТ

форма роботи Групова

методи навчання: Графічна робота, евристичний метод, самоконтроль.

Встановлення міжпредметних зв'язків: математика, технології, фізика, українська мова та література.


Перегляд файлу

Бердянська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 11

Бердянської міської ради Запорізької області

 

 

 

 

 

 

Урок з теми: «Комп’ютерне моделювання»

 

 

 

 

                                                Підготував

                                                       вчитель інформатики

                                        ІІ категорії        

 

                                               Тягунов А.І.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Комп’ютерне моделювання

Мета :

  • навчальна: сформувати поняття про комп’ютерну модель та її переваги, види комп’ютерних моделей: розрахункові, графічні, імітаційні та інші моделі, про поняття комп’ютерного експерименту;
  • розвиваюча: розвивати логічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки;
  • виховна:  виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість
  • ключові компетентності: математична, інформаційноцифрова, уміння вчитися продовж життя, ініціативність і підприємливість, соціальна і громадянська компетентності.
  • наскрізна змістова лінія: Підприємливість і фінансова грамотність.

Очікувані результати: визначити тему уроку через її складові, сформувати поняття комп’ютерного моделювання та його види.

Обладнання: комп’ютери кабінету з виходом в мережу Інтернет, мультимедійний проектор, презентація уроку, роздатковий матеріал

Тип уроку: урок засвоєння нового матеріалу.

ХІД УРОКУ

І. Організація класу до уроку

  1. Привітання із класом
  2. Повідомлення мети уроку та очікуваних результатів
  3. Ознайомлення з правилами проведення квесту

II. Вивчення нового матеріалу

Блок 1. У лабіринті учні повинні знайти ключові слова, що належать до їхньої групи.

Лабіринт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Блок 2. За допомогою ключових слів учні шукають в Інтернеті який це вид моделі. (Малюнки до ключових слів)

  1. До якої науки належать такі складові частини : фундаментальні, прикладні, експериментальні
  2. Який вид моделі: структурні таблиці, графіки, функції
  3. Який вид моделі: імітаційні, графічні, розрахункові

Здобувши результат вони відображають на аркуші як вони уявляють собі компоненти моделювання.

Блок 3. Здобування елементів пазлу для усвідомлення теми уроку!

Вашій увазі пропоную програмістські версії відомих прислів'їв і приказок. Спробуйте згадати, як звучать вони в оригіналі.

  

 Комп'ютер - кращий друг.

(Книга - кращий друг.)

 Скажи мені, який у тебе комп'ютер, і я скажу, хто ти.

(Скажи мені, який у тебе друг, і я скажу, хто ти.)

 Без комп'ютера жити-тільки небо коптити.

(Без праці жити-тільки небо коптити.)

 На дисплей слід нарікати, коли відеокарта крива.

(Слід нарікати На дзеркало, коли пика крива.)

 Без вінчестера - полсироти, а без материнської плати - і вся сирота.

(Без батька - півсироти, а без матері - і вся сирота.)

 Комп'ютер без програми - що ліхтар без свічки.

(Голова без розуму, що ліхтар без свічки.)

 Комп'ютер не належить людині, а людина належить комп'ютера. 

(Золото не належить скупого, а скупий належить золоту.)

 Не смійся над старими комп'ютерами, і твій буде старий.

(Не смійся над старими, і сам будеш стар.)

 Комп'ютер пам'яттю не зіпсуєш.

(Кашу маслом не зіпсуєш.)

 Комп'ютер на столі не для одних тільки ігор.

(Голова на плечах не тільки для однієї шапки.)

 По ноутбуку зустрічають, по розуму проводжають.

(По одягу зустрічають, по розуму проводжають.)

 На IBM PC «яблука» не ростуть.

(На сосні яблука не ростуть.)

 Дарованому комп'ютера системний блок не заглядають.

(Дарованому коню в зуби не дивляться.)

 В Силіконову долину зі своїм комп'ютером не їздять.

(В Тулу зі своїм самоваром не їздять.)

 Хто БЭСМ згадає, тому око геть.

(Хто старе згадає, тому око геть.)

 

 Хороший процесор - холодний процесор.

(Хороший ворог - мертвий ворог. Ніж краще буде вентилюватися весь системний блок, тим стабільніше буде працювати ПК.)

 Бейсику (Паскалю, Сі) вчитися завжди стане у пригоді.

(Грамоті вчитися завжди стане у пригоді.)

 

Блок 4. Збирання пазлу з темою уроку.

 

 

Блок 5. Складіть визначення до теми уроку, відповівши на питання.

 Комп'ютерне моделювання – це представлення об'єктів, процесів, явищ засобами спеціальних комп'ютерних програм: графічних редакторів, анімаційних редакторів, табличних процесорів, програм для створення баз даних, спеціальних комп'ютерних тренажерів-симуляторів, віртуальних лабораторій.

  1. Яке тестування ми проходимо для перевірки знань з інформатики? (комп’ютерне)
  2. З якого слова починається більшість визначень в науці? (це)
  3. Синонім до слів: вистава, спектакль, видовище, прем’єра? (представлення)
  4. Певна одиниця (споруда, підприємство, парта, учень)? (об’єкт)
  5. Творення найкращих фольклорних зразків, у тому числі при­слів'їв та приказок,— довготривалий … (процес)
  6. Дощ, сніг, вітер – це … природи. (явище)
  7. Лінійка – це … для вимірювання довжини відрізка. (засіб)
  8. Добрати антонім до словосполучення звичайна книга - ,,, енциклопедія (спеціальна)
  9. Антивірусна програма використовується для боротьби з ,,,, вірусами. (комп’ютерними)
  10.         Операційна система, плеєр, гра – це комп’ютерна … (програма)
  11.         Як називається програми для створення малюнків (графічний редактор)
  12.         Рух зображення – це … ефект (анімаційний)
  13.         Найголовніший в редакції газети? (редактор)
  14.         Офісна програма для створення обчислень за допомогою формул? (Табличний процесор)
  15.         Як називається програма для зберігання структурованих даних? (база даних)
  16.         Знаходиться в комп’ютері та імітує реальні події або явища. (симулятор або тренажер)
  17.         Яке життя існує окрім реального? (віртуальне)
  18.         Де відбуваються досліди? (лабораторія)

 

V. Підсумок уроку

Обговорюємо

  1. Як співвідносяться поняття комп’ютера та інформаційна модель?
  2. Чому люди різних професій використовують у своїй діяльності комп’ютерні моделі?
  3. Які з видів комп’ютерних моделей ви можете застосовувати у школі?
  4. У чому подібність і відмінність фізичної та імітаційної комп’ютерних моделей?
  5. Що лежить в основі побудови розрахункової комп’ютерної моделі?
  6. Яка комп’ютерна модель використовується для створення системи штучного інтелекту?
  7. Чим корисне використання графічної комп’ютерної моделі під час вивчення шкільних предметів?

Рефлексія  

  • Що нового сьогодні дізналися?
  • Чого навчилися?
  • Що сподобалось на уроці, а що ні?
  • Чи виникали труднощі?

VI. Домашнє завдання

  1. Опрацювати п.5,1 ст142 вправа 3 (письмово)

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
Інкл
Додано
14 лютого 2018
Переглядів
4112
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку