Тема. Форми дієслова: неозначена форма, особові форми, дієприкметник, дієприслівник, безособові форми на –но, -то (загальне ознайомлення) .
Мета:
Хід уроку
І. Мовна зарядка (диференціація звуків [П'-Б'])
ІІ. Організаційний момент.
Світає…
Світає, горить розвидняється, дніє,
Захоплює, світить, палить і ясніє,
Зжимає, турбується, б’ється, тріпоче
І рветься, і плаче, говорить, шепоче…
І кличе, і вабить, світає, горить…
Добрий день, учні. Сьогодні мені захотілося привітатися з вами словами української авторки Британ Галини.
ІIІ. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок учнів
(учні заповнюють пустографки, доповнюючи відповідні правила)
Дієслово ___________________ частина мови.
Дієслово означає __________ або ________________ предмета.
Дієслово відповідає на питання _________________________________________________
Дієслово має такі граматичні категорії: __________, число, особу, ____________, вид, спосіб.
У реченні дієслово найчастіше виконує роль __________
( Виписати тільки дієслова. Доповнити вислів.
Потроїти, третій, розповідний, розповів, возять, слухач, слухання, слухаємо, замовлення, замовити, говірка, говорили, говоріння, перемога, переможуть
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку
( орієнтовні відповіді учнів)
V. Сприйняття та засвоєння нових знань
(пояснення за таблицями з усними питаннями до кожної форми)
VІ. Формування умінь та навичок
- Спробуймо з вами утворити форми дієслова за зразком і ви побачите, що це просто.
Неозначена форма |
Особова форма |
Дієприкметник |
Дієприслівник |
Безособові форми на -но, -то |
намалювати |
намалюю |
намальований |
намалювавши |
намальовано |
навчити |
|
|
|
|
відбити |
|
|
|
|
розказати |
|
|
|
|
збудувати |
|
|
|
|
Допомаг…ючи, відт…рати, ро…пл…тений, заст…лено, зб…раючи, грают…ся, прол…тіти.
Фізкультхвилинка. Виконання вправи для збереження зору (відео).
Докласти рук
Підставляючи плече
Як намальований
Стріляна птиця
VІІ. Підсумок уроку. Домашня робота. Вправа 45(тестові завдання).
VIІІ. Оцінювання навчальної діяльності