дізнаєшся про написання простих, складних і складених сполучників, про речення, у яких вживаються сполучники та однозвучні зі сполучниками слова;навчишся правильно писати сполучники, знаходити їх у реченнях і доцільно замінювати синонімічними;Сьогодні тизбагатиш свій словниковий запас.
ПОРІВНЯЙТЕБіда помучить, зате мудрості научить. Якби ще роги та хвіст, був би справжній артист. Ворон висміює свиню за те, що чорна. Як би високо ворона не літала, завжди на гній сяде. Складні сполучники треба відрізняти від однозвучних із ними самостійних частин мови, які пишуться окремо.
Диктант із таємницею(розділіть сполучники на дві колонки, підкресліть другу від початку букву і прочитайте назву болгарської казки)РАЗОМОКРЕМОЯк/би, у зв’язку з тим/що, тому/що, що/би, про/те, для того/щоб, мов/би, подібно до того/як, з тим/що, а/бо, так/що, як/що, за/те. Перевір себе
Впіймай помилку( знайди слова, у яких допущені помилки у написанні) Вірили, що лелека приносить людям щастя. Як що хтось зруйнує лелече гніздо, то станеться біда, томущо птах принесе вогню й спалить хату або накличе грозову хмару. Про походження лелеки існувало чимало легенд і переказів. За однією з них, Бог дав людині лантух для тогощоб вона віднесла його далеко в ліс. Не зважаючи нате, що Бог заборонив розв‘язувати мішок, чоловік на півдорозі поцікавився, що ж він несе. Тоді з мішка повистрибували жаби, вужі та змії й розповзлися по всьому світові. Через те, що чоловік знехтував забороною, Бог перетворив його на лелеку й звелів ходити полями та болотами, шукаючи усяке гаддя. Підказка
ПІДКАЗКА Лантух – мішок Нехтувати – не виконувати Гаддя – плазуни, які завдають лиха (вуж, змія, гадюка) Вірили, що лелека приносить людям щастя. Якщо хтось зруйнує лелече гніздо, то станеться біда, тому що птах принесе вогню й спалить хату або накличе грозову хмару. Про походження лелеки існувало чимало легенд і переказів. За однією з них, Бог дав людині лантух для того, щоб вона віднесла його далеко в ліс. Не зважаючи на те, що Бог заборонив розв‘язувати мішок, чоловік на півдорозі поцікавився, що ж він несе. Тоді з мішка повистрибували жаби, вужі та змії й розповзлися по всьому світові. Через те, що чоловік знехтував забороною, Бог перетворив його на лелеку й звелів ходити полями та болотами, шукаючи усяке гаддя.
ПЕРЕВІР СЕБЕВибери рядок, у якому всі сполучники пишемо разом 2. Вибери рядок, у якому всі сполучники пишемо окремо А. Не/мовби/то, ад/же, а/би, не/наче. Б. Як/що, за/те, про/те, не/мов/би, що/б. В. Через/що, тому/що, дарма/що, так/що. Г. За/те, щой/но, не/хай, як/би Б. Що/б, дарма/що, ад/же. В. Тому/що, тому/то, при/чому. Г. Через/те/що, про/те, щой/но. А. За/те, немовби/то, як/би.
ПЕРЕВІР СЕБЕ3. Визнач речення, у якому виділене слово – сполучник. А. Що/б це тобі розповісти сьогодні? Б. Попроси друзів, що/б допомогли переїхати. В. Запитай за/те мальовниче озеро. Г. Нікому не розказуй за/те загадкове місце.4. Визнач речення, у якому неправильно вжито сполучник. А. Не було дня, щоб я тобі не написав листа. Б. Ніхто не прийде на зустріч, із-за того, що нас не попередили. В. Сонце так припікало, що трава аж посвітліла. Г. Що багатша думка, то багатша мова.