Конспект уроку геометрії 7 клас "Коло і круг"

Про матеріал
Теорія без практики не потрібна, практика без теорії не можлива. Кожен урок математики - це поєднання теоретичних знань і практичних навичок
Перегляд файлу

Клас:Тема: Коло і круг.

Мета уроку:

  • Пригадати з учнями  поняттями «коло» і «круг»
  • Навчити визначати елементи кола: центр, радіус, діаметр
  • Формувати вміння будувати коло за допомогою циркуля
  • Розвивати логічне мислення та просторову уяву учнів.

Обладнання:

  •          Циркулі, лінійки, олівці
  •          Малюнки з колами та кругами
  •          Робочі аркуші
  •          Підручник Геометрія автор О.Істер

Епіграф уроку:

Теорія без практики мертва і безплідна,

Практика без теорії неможлива             

Хід уроку:

  1. Етап орієнтації.

Позитивне налаштування учнів

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи швидше в клас!

Біля парти станем чемно –

Плине час хай недаремно.

Будемо уважні і старанні всі.

Сядемо рівненько на місця свої.

 

  •          Перевірка готовності учнів
  1. Етап визначення мети:
    •          Діти, назвіть геометричні фігури, які ми з вами вивчали на попередніх уроках?
    •          Чи всі предмети, які нас оточують, мають форму трикутника, прямокутника чи квадрата?
    •          Назвіть, круглі предмети в природі та житті  (годинник, тарілка, сонце)
    •          Чи всі предмети круглої форми, однакові за розмірами?
    •          А від чого залежить розмір предмету круглої форми?
  2. Етап проектування

Оскільки, учні знайомі з даними поняттями з початкової школи, є необхідність тільки повторити знайому інформацію. До початку уроку учнів об’єднали в 3 групи: «Коло»,  «Круг» та «Історики». Кожна група одержує опрацювати матеріал у «Кейсі» і  донести до учнів іншої групи відповідну інформацію.

Вивчення нового матеріалу:

Група «Коло»

  • Коло – це фігура, яка складається з точок, рівновіддалених від даної точки, що називається центром кола
  • Коло – це замкнена лінія
  • Центр кола – точка, рівновіддалена від усіх точок кола
  • Радіус – це відрізок, що сполучає центр кола з будь – якою точкою кола.
  • Радіус - відстань від центру до будь-якої точки кола
  • Діаметр – відрізок, що сполучає дві точки кола і проходить через цент кола
  • Діаметр – це відстань між двома точками, яка проходить  через центр кола
  • Діаметр дорівнює двом радіусам
  • Хорда – це відстань між двома точками на колі
  • Хорда кола – відрізок, що сполучає дві точки кола

Група «Круг»

  • Круг –це геометрична фігура, яка складається з усіх точок площини, що знаходиться на відстані не більшій за задану від даної точки, що називається центром круга
  • Круг – це частина площини, обмежена колом
  • Круг – це плоска фігура, обмежена колом
  • Центр круга – точка, рівновіддалена від усіх точок круга
  • Радіус – це відрізок, що сполучає центр кола з будь – якою точкою круга
  • Радіус – це відрізок, що сполучає центр кола з будь – якою точкою круга.
  • Радіус - відстань від центру до будь-якої точки круга
  • Діаметр – відрізок, що сполучає дві тчки кола і проходить через цент круга
  • Діаметр – це відстань між двома точками, яка проходить  через центр круга
  • Діаметр  дорівнює двом радіусам
  • Хорда – це відстань між двома точками на колі, яке обмежує круг
  • Хорда круга – відрізок, що сполучає дві точки кола, яке обмежує круг

Група «Історики»

Легенда про циркуль: Якось після вдалої риболовлі рибалки зварили юшку й один з них, з’єднавши дві кістки великої рибини, намалював на піску найпрекраснішу з ліній – коло.

 

Циркуль – від латинського «ціркулюс» (коло, круг). Йому добрих дві тисячі років

Центр – грецьке «кентор» (вістря, гострий кінець палиці). Так спочатку називали ніжку циркуля, а потім - і точку, в яку ця ніжка встромлялась. Винахідником циркуля став якийсь Талос.

Радіус – в перекладі з латинської «промінь». 

Діаметр – грецьке «діаметрос» (поперечник).

 

Археологи знаходили спогади про циркулі в наступних місцях:

  •                               На території селищ ассірійців і вавілонян знайдені ідеально написані кола. За допомогою чого, як не циркуля, вони могли це зробити. А це, між іншим, II – I століття до нашої ери.
  •                               У Франції знайшли не тільки сліди малювання кіл, а й сам циркуль, який виготовлений з металу. Паспорта у нього, звичайно, не було. Люди, які це розуміють, сказали, що циркуль існує з I століття нашої ери.

 

Декілька варіацій циркуля для різних цілей, а саме:

 

 

  •                               Креслярський циркуль, його ще називають круговим (креслить кола, діаметр яких від 2 мм до 80 мм).
  •                               Пропорційний циркуль (використовують, щоб вимірювати масштаб).
  •                               Розмічальний циркуль. Також ви можете почути назву «ділильний циркуль» (ним вимірюють лінійні розміри).
  •                               Штангенциркуль (використовують, коли потрібно накреслити коло, діаметр якої більше 300 мм).
  1. Етап організації виконання плану діяльності

Робота з підручником

Усно вправа №610

Практична робота:

  • Побудова кола   за допомогою циркуля
  • Вимірювання радіуса і діаметра
  • Учні отримують картки на яких зображено різні  кола і визначають їх елементи
  • Вимірюють у даних колах накреслені елементи

 

  1. Етап контрольно-оцінювальний:

Робота з робочими аркушами

Завдання 1. Познач на малюнку:
 

  • Центр кола
  • Радіус
  • Діаметр
  • Коло та круг
  • Хорда

(Малюнок кола з вказаними точками, радіусами та діаметрами)

Завдання 2. Впиши правильну відповідь:

  1. Центр кола – це …
  2. Радіус – це відстань від … до …
  3. Діаметр – це …
  4. Хорда – це…

Завдання 3. Проведи практичне завдання:

  1. Візьми циркуль та накресли коло радіусом 4 см.
  2. Виміряй діаметр кола. Скільки він становить?
  1. Заключний етап:

Домашнє завдання

Зворотній зв’язок

  •          Що нового дізналися на уроці?
  •          Де ми зможемо застосувати отримані знання в житті?
doc
Пов’язані теми
Геометрія, Розробки уроків
Додано
20 лютого
Переглядів
207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку