конспект уроку "Голодомор 1932-1933"

Про матеріал
Голодомор 1932-1933 р.р.Масові депортації,розкуркулення,Насильницька колективізація.Примусові хлібозаготівлі.Пропаганда як інструмент підготовки геноциду. Наслідки голодомору та її чисельність в цифрах.
Перегляд файлу

Конспект уроку 10 клас підготувала Чмут Людмила

Тема .Голодомор 1932 – 1933років – геноцид українського      народу.

Мета: ознайомити  учнів із трагічною сторінкою в історії українського народу 1932 – 1933 років; з'ясувати причини голодомору та його наслідки для українського суспільства;

 продовжити роботу над формуванням умінь аналізу історичних документів, статистичних даних; вчити збирати історичну інформацію та узагальнювати її; розвивати вміння працювати з історичною картою; удосконалювати здатність до самостійного мислення; розвивати навики дослідницької роботи; продовжити словникову роботу;

 виховувати інтерес до історії,  формувати активну громадянську позицію; виховувати негативне ставлення до будь – яких проявів насилля; формувати повагу до історичної пам'яті свого народу.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Обладнання: м – медійний екран, атласи та контурні карти з історії України(10клас),робочі зошити,підручник.

Основні терміни та поняття: голодомор, загороджувальні загони, геноцид, канібалізм. Основні дати: 1932—1933 рр. — голодомор; 23 листопада — в Україні День пам'яті жертв голодомору та політичних репресій.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Учитель оголошує учням тему й основні завдання уроку. Розповідає про те, як комуністична влада крок за кроком безжально штовхала селян до межі, за якою починався один із найжахливіших злочинів сталінізму — голодомор 1932—1933 рр.

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

• Фронтальне опитування

1. Коли почалася суцільна колективізація в Україні? Як ви розумієте це поняття?

2. Поясніть, чим було викликане рішення про проведення суцільної колективізації.

3. Чи можна було здійснити сталінську індустріалізацію без суцільної колективізації? Відповідь обґрунтуйте.

4. Чому українське партійне керівництво прискорювало темпи колективізації в Україні? До яких наслідків це привело?

5. Із якою метою відбувалася «ліквідація куркульства як класу»?

6. Коли було завершено колективізацію в УРСР? Які її результати?

III. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Давайте з'ясуємо причини голоду, що охопив Україну на початку 30х років.

Робота з Документом1.

- Для чого державі потрібен був хліб?

- Як влада його намагалася отримати? ( репресії)

Робота з Документом 2.

Відео – фільм « Німа правда. Свідчення, загублені в стерні».

І переглянемо відео, зняте учнями у нашому селищі. Як про голод розповідають наші земляки Батечко Григорій Єлисеєвич та  Калмикова Марія Миколаївна.

 Завдання класу до перегляду відео:

1. Які райони охопив голод?

2. Як чисельність жертв?

3. Як цей голод називають ще?

4. Чому влада так жорстоко поставилась до українців?

5. Чи був голод у нашому краї?

6. Як люди виживали?

Робота над відеоматеріалом.

Робота з картою Покажіть на карті райони, які найбільше постраждали від голоду. Нанесіть ці райони на контурні карти.

- Якою була чисельність жертв? Карта – таблиця на плакаті

Робота з поняттями.  Додаток  3.

- Чому голод переріс у голодомор?

Заслухаєм повідомлення учнів: Закон «Про 5 колосків», Чорні дошки (.ілюстрація на плакаті «Райони, занесені на Чорні дошки».)

- Як люди виживали, як рятувалися?

Ілюстрація до відповідей ( відео – ролик « Дід»).

- Яка була реакція людей на політику влади.( повідомлення учня)

Відео – ролик « Повстання селян».

- Чому сталінська влада була такою жорстокою до українців?

V. Закріплення вивченого матеріалу.

Повертаємось до нашого проблемного завдання.

Використовуючи історичні факти, розглянуті на уроці, учні роблять висновок про причини голоду, його організаторів та наслідки для українського народу.

Вчитель, узагальнюючи відповіді учні наводить Документ 4.

Заключне слово вчителя.

Кажемо нині: село постаріло. А це ж прямий наслідок голодомору, «матеріальний» відгомін ненароджених поколінь. Ми з болем говоримо сьогодні про генофонд українського народу, не поправно підірваний голодомором тридцять третього року.

Документ на плакаті.

 Верховна рада України 28 листопада 2006 року прийняла Закон « Про голодомор 1932 – 1933 років в Україні», в якому голодомор визнається геноцидом українського народу. Після прийняття цього закону в містах і селах України почали встановлювати пам‘ятні знаки, присвячені цій трагічній події. 22 листопада 2008 року в день вшанування пам‘яті жертв голодомору у нашому селищі було відкрито пам‘ятний знак, який споруджено біля однієї з алей центрального парку селища, біля Меморіалу слави. Пам‘ятник -  це гранітний хрест, вмонтований у кам‘яні жорна старого млина, основою якого є котки, якими колись молотили колоски на токах. На пам‘ятнику – гранітна плита із надписом: « Вічна пам‘ять жертвам голодомору 1932 -  1933рр».

Фото пам'ятника на плакаті.

Акції вшанування жертв голодомору відбуваються і у нашій школі.

    Нехай у ваших душах залишиться цей маленький вогник свічечки, як спомин про тих, кого сьогодні немає серед нас, які померли страшною смертю, дай, Боже, щоб це ніколи більше не повторилось! ( запалюємо свічку на столі).

VІ. Домашнє завдання.

Написати твір-роздум : «Голод»

VII. Виставлення оцінок за урок. .                                                                                                                                                

 

 

docx
Додав(-ла)
Чмут Людмила
Додано
28 березня
Переглядів
67
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку