Конспект уроку "Головний мозок".

Про матеріал

Мета – навчальна – засвоїти будову головного мозку людини, назви та функції його відділів;

Розвивальна – розвивати увагу та пам'ять , спостережливість, формувати уміння розпізнавати відділи головного мозку на малюнках, моделях;

Виховна – виховувати науковий світогляд, комунікативні якості особистості.

Перегляд файлу

Клас

Урок №

Дата

Тема Головний мозок. Лабораторне дослідження 6 Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами).

Мета – навчальна – засвоїти будову головного мозку людини, назви та функції його відділів;

Розвивальна – розвивати увагу та пам'ять , спостережливість, формувати уміння розпізнавати відділи головного мозку на малюнках, моделях;

Виховна – виховувати науковий світогляд, комунікативні якості особистості.

Тип уроку – комбінований.

Матеріали та обладнання – модель будови головного мозку людини, ПК, проектор, мультимедійна дошка, підручник з біології.

 

 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

Привітання, перевірка відвідування, емоційне налаштування.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «вірю/не вірю» (фронтально).

Вчитель зачитує твердження, а учні сигналізують про його правильність – хлопок у долоні на правильне твердження, руки навхрест на неправильне.

  1.                    Нейрон – клітина нервової системи. +
  2.                    Довгий відросток нейрона називається аксон. +
  3.                    Довгий відросток нейрона називається дендрит. –
  4.                    Спинний мозок складається з нефронів –
  5.                    Спинний мозок бере участь у здійсненні рефлексів +
  6.                    Сіра речовина мозку складається з тіл нейронів. +
  7.                    Спинний мозок розташований у хребті людини. +
  8.                    Спинний мозок – це частина центральної нервової системи.
  9.                    Провідникова функція спинного мозку здійснюється сірою речовиною -.
  10.                Спинний мозок здійснює рефлекторну функцію. +

ІІІ. Мотивація пізнавальної активності учнів.

Оголошення теми – аналіз зображення, припущення учнів.

Аристотель, великий мислитель Стародавньої Греції, вважав, що мозок є великою залозою, що необхідна для охолодження крові.

Про важливість і швидкість проходження біохімічних процесів у го­ловному мозку говорить такий факт, що кожної хвилини через мозок протікає 3/4 л крові, а загальна довжина всіх судин півкуль становить 560 км

Формулювання мети уроку вчителем.

Складання плану учнями разом з учителем.

План

  1.                    Мікроструктура  мозку.
  2.                    Відділи головного мозку людини.
  3.                    Функції мозку.

 ІV. Засвоєння нових знань.

Розповідь учителя з елементами візуалізації.

1.Мікроструктура  мозку.

Головний мозок (encephalon) – вищий відділ ЦНС, який розміщується в порожнині черепа. Середня вага у дорослих – 1300-1500 г (2,2% від маси тіла), у новонародженого – 330-400 г. Прогресивний розвиток мозку в людини зумовлений впливом таких соціальних чинників, як праця і членороздільна мова.

 Головний мозок як і спинний складається з нейронів. Тіла нейронів утворюють сіру речовину, а їх відростки – білу речовину. Біла — утво­рює провідні шляхи для зв’язування відділів головного мозку між собою та спинним мозком, а сіра речовина у вигляді окремих ядер (скупчень) міститься всередині білої речовини. Сіра речовина також утворює кору великих півкуль. сіра речовина розміщена на периферії (кора великого мозку і мозочка), а біла – в глибині; у стовбурі сіра речовина у вигляді ядер;

2.   Відділи головного мозку людини.

Перегляд відео фрагменту «Будова мозку людини».

■ складається з 5 відділів: великого (кінцевого), проміжного, середнього, заднього і довгастого;

■ проміжний, середній, довгастий відділи і міст утворюють стовбур головного мозку, нижня поверхня півкуль і стовбурова частина називаються основою мозку,

■ через увесь стовбур головного мозку проходить сітчастий утвір (ретикулярна формація) – особливе скупчення нейронів, яке здійснює регуляцію збудливості і тонусу відділів ЦНС;

■ навколо верхньої частини стовбура розміщена лімбічна система (первісний мозок) – сукупність структур (морський коник, мигдалеподібне тіло, поясна закрутка, прозора перегородка), які беруть активну участь у підтриманні гомеостазу, вияві інстинктів, модуляції поведінки, виходячи з внутрішніх потреб організму.

Лабораторне дослідження

Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами).

Інструктивна картка

  1.                    Розгляньте на муляжі (моделі, пластинчастих препаратах, таблиці, малюнках) зовнішню будову спинного мозку, зверніть увагу на оболонки, борозни, спинномозкові нерви, на розташування білої та сірої речовини у спинному мозку.
  2. C:\Users\TEMP\Desktop\33.jpg                   Позначте та підпишіть зовнішню та внутрішню будову спинного мозку на малюнку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1.                    Розгляньте головний мозок людини. Визначте розташування основних відділів головного мозку.
  2.                    Зіставте назви відділів головного мозку з їхнім позначенням на ілюстрації: … – півкулі великого мозку; … – мозолисте тіло; … – великий мозок; … – проміжний мозок; … – мозочок; … – стовбур головного мозку.

Картинки по запросу головний  мозок людини відділи

 

  1.                    Зробіть висновки.

 

3.Функції мозку.

Робота в парах. С.166 – заповнити таблицю, користуючись матеріалом параграфа.

Відділ мозку

Будова

Функції

 

Таламус і гіпоталамус

Регуляція обміну речовин, температури тіла, гомеостазу, а також сну, пам’яті, поведінки

 

Продовження спинного мозку

Регуляція життєво важливих функцій дихання, слино- і соко- виділення, серцевої діяльності та ін.

 

Ніжки мозку й чотири- горбикове тіло (дах)

Регуляція тонусу м’язів, здійснення орієнтувальних рефлек- сів на світло й звуки

 

Міст. Мозочок, вкри- тий корою

Координація рухів тіла, проведення нервових імпульсів

 

Дві півкулі, вкриті корою

Керування діяльністю нервової системи, регулювання діяль- ності організму, забезпечення ВНД і зв’язку із середовищем

 

V. Узагальнення і систематизація знань.

Робота з хмарою слів. Складіть розповідь, використовуючи подані слова.

Складіть сенкан «головний мозок».

VІ. Підсумки уроку.

Рефлексія – Давайте пригадаємо вислів Аристотеля, що мозок є великою залозою, що необхідна для охолодження крові. Чи це так? Чому? Яку тему ми сьогодні вивчали? Які питання найскладніші? Чи досягли ми мети уроку?

Домашнє завдання – вивчити параграф 37, створити пазл «Відділи головного мозку людини» * або доповідь «Профілактика захворювань НС»*

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина Сергіївна
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
3 грудня 2018
Переглядів
10394
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку