28 серпня о 18:00Вебінар: Методи і прийоми корекційної педагогіки, які можна використати на будь-якому уроці

Конспект уроку-гри зі зарубіжної літератури у 6 класі "Романтика пригод і подорожей у романі Р. Стівенсона «Острів скарбів»

Про матеріал
Конспект уроку-гри зі зарубіжної літератури у 6 класі "Романтика пригод і подорожей у романі Р. Стівенсона «Острів скарбів».
Перегляд файлу

Тема. Романтика пригод і подорожей у романі Р. Стівенсона «Острів скарбів»

 

Мета:

  • зацікавити учнів подіями роману;
  • перевірити знання тексту;
  • розвивати увагу, логічне мислення, уміння працювати в команді;
  • виховувати високі моральні якості учнів та повагу до сміливих мандрівників.

Обладнання: тексти роману Р. Стівенсона «Острів скарбів», карта подорожі, картки з завданнями.

Тип уроку: урок-подорож (формування нових знань, вмінь, навиків).

 

Хід уроку

Доля сміливих любить

Англійське прислів’я

І. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання (Здійснюватиметься в ході уроку)

 

ІІ. Мотивація навчання школярів

1. Слово вчителя

– Дорогі діти! Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми вирушаємо в далеку подорож по сторінках роману Стівенсона «Острів скарбів». На вас чекають серйозні випробування, вам доведеться подолати труднощі і перешкоди на своєму шляху,  щоб дістатися острова і відшукати разом з героями твору його скарби. Наша подорож обіцяє бути цікавою, захоплюючою,  незабутньою.

 

2. Робота над епіграфом                                         

– На шляху нашої мандрівки нас  чекають випробування у вигляді завдань, які вам доведеться розв’язати, щоб дістатися свого «острова  скарбів».  А допоможе нам в цьому англійське прислів’я: «Доля сміливих любить» ( учні зачитують прислів’я хором), є епіграфом до нашого уроку.

– Як ви розумієте це прислів’я? Отже, вирушаємо в дорогу.

 

3. Бесіда

– Чи добре ви впоралися з домашнім завданням? Чи уважно читали роман «Острів скарбів»?

– Сьогодні ми це перевіримо під час уроку-подорожі. Тож, якщо ви не боїтесь далеких, незвіданих земель, вирушаємо в путь!

 

3. Аутотренінг

– А налаштуватись на серйозну творчу роботу нам допоможе аутотренінг.

Я –  творча особистість.

Я думаю, отже існую.

Я аналізую, отже, існую.

Я аналізую. Висловлюю свої судження.

Я хочу все знати!!!

 

ІІІ. Формування знань, вмінь, навиків

1. Літературна гра

(Учні об’єднуються в 3 команди.)

Кожна команда отримує набір однакових завдань, які потрібно швидко виконати. Правильне виконання завдання командою дає їй 1 «скарб», який діти позначають на карті Флінта. Виграє та команда, яка отримала найбільше скарбів.

 

Зупинка 1. Криваві валуни.

Завдання. Знайдіть «четверте зайве»

 Ж. Верн, Д. Дефо, Ж. де Лафонтен, Р. Л. Стівенсон. (Письменники — автори пригодницьких творів)

 «Жага до життя», «Пригоди Тома Сойера», «Острів Скарбів», «Хамелеон». (Пригодницькі твори)

Джим Хокінс, Робінзон Крузо, Джон Сільвер, Бен Ган. (Герої роману «Острів скарбів»)

Том Сойєр, Дік Сенд, П’ятниця, Джим Хокінс. (Головні герої пригодницьких книг)

 

Зупинка 2. Берег довгих ножів.

Завдання. «Вірю — не вірю» («+» або «–»)

–1) Таверна батьків Джима називалась «Веселий Роджер».

+2) Чорну мітку Біллі Бонсу приніс сліпий пірат на ім’я П’ю.

+3) Лікар Лівсі врятував Біллі Бонса, зробивши йому кровопускання.

–4) Сквайр Трелоні мав великий досвід у доборі команди корабля.

+5) Джим поплив на острів скарбів одразу, разом з піратами.

+6) Компас у вигляді скелета — вигадка капітана Флінта.

–7) «Мертві не тікають»,— говорили пірати.

–8) Щоб дістатися «Іспаньоли», Джим скористався човном піратів.

 

Зупинка 3. Чорний ліс.

Завдання. З’єднайте лініями слова та їх лексичні значення.

Бак

Місцевий слабкий береговий вітер, що віє вдень на сушу, а вночі з суші на море.

Боцман

Старовинна міра довжини, яка дорівнює 30,48 см.

Ватерлінія

Носова частина верхньої палуби корабля.

Камбуз

Особа молодшого складу, якому підпорядкована корабельна команда для виконання господарчих робіт.

Киль

Лінія на борті, до якої судно опускається у воду.

Морський бриз

Кухня на судні.

Рубка

Подовжений брусок, що проходить по всій довжині судна у середині днища.

Фут

Надбудова на палубі судна для управління

Зупинка 4. Печера шукачів скарбів.

Завдання. Розташувати цитати у хронологічному порядку.

1) «Ми зупинилися в тому самому місці, де на карті було намальовано якоря. Третя частина милі віддаляла нас від головного острова і третина милі — від острова Скелета». (№ 4)

2) «Бандити, шукаючи мене й матір, зірвали зі стіни навіть годинника. І, хоча вони нічого не забрали з собою, окрім мішка з грошима, який належав капітанові, і декількох срібних монет з нашої каси, я одразу зрозумів, що ми розорені». (№ 3)

3) «Інша частина скарбів — срібло у зливках і зброя — все це лежить там, де його закопав покійний Флінт. І, на мою думку, хай собі лежить. Тепер мене нічим не заманиш на цей проклятий острів». (№ 7)

4) «Ти нічого не роби, доки вони не пришлють мені чорну мітку або поки знову не побачиш Чорного Пса чи моряка з однієї ногою. Цього одноногого, Джиме, остерігайся найбільше». (№ 2)

5) «Між іншим,— продовжував я,— мені не подобається цей прапор, містере Хендс. Якщо ви не проти, я спущу його. Краще зовсім без прапора, ніж з таким”. Я побіг до щогли, смикнув за відповідну мотузку і, спустивши проклятого чорного прапора, викинув його за борт, у море». (№ 6)

6) «Я пам’ятаю, немовби це було вчора, як, важко ступаючи, він доплентався до наших дверей, а його морську скриню везли за ним на тачці. Це був високий, сильний, гладкий чоловік з темним обличчям». (№ 1)

7) «Я приходив сюди і зрідка молився, коли я гадав, що зараз неділя. Це не зовсім схоже на каплицю, та все ж якось урочистіше. Правда, я був один, без капелана, без Біблії». (№ 5)

 

Зупинка 5. Пристановище піратів

Завдання. Відгадати літературного героя

  1.               Це був високий, міцний, огрядний чоловік із темним, засмаглим обличчям. Засмальцьована косичка стирчала на коміром його брудної синьої куртки. (Старий моряк)
  2.               Веселий … у сніжно – білій перуці, зі жвавими очима . (Лікар Лівсі)
  3.               І сам я теж вирушаю в море ! У море на шхуні з боцманом, що грає на ріжку, з моряками, що носять косички і співають своїх пісень! (Джим Гокінс)
  4.               Він був одягнений, як морський офіцер, в добротню синю форму. Всміхаючись ішов він на зустріч , щосили наслідуючи моряцьку ходу. (Сквайр Трілоні)
  5.                Дивне створіння перебігло від дерева до дерева зі швидкістю оленя. Воно рухалось на двох ногах, по – людськи, хоч дуже низько прихилялось до землі, ледве не згибаючись вдвоє. (Бен Ган)

 

Зупинка 6. Мертва затока.

Завдання. Підпишіть отримані ілюстрації до твору словами тексту.

 

Зупинка 6. Дерево повішеного

Завдання. Заповнити паспорт роману Острів скарбів» 

Назва роману

 

Автор роману

 

Країна

 

Час написання

 

Герої

 

Тема

 

Ідея

 

Основна думка

 

 

 

IV. Підсумок уроку.

1. Ситуаційне запитання

 Дорогі діти! Уявимо таку ситуацію: вам довелося потрапити на острів скарбів і відшукати золото, діаманти, гроші. Чи вважаєте ви себе найщасливішою людиною у світі, а скарб – найдорожчою в житті цінністю? Чи, може, є на світі скарби найдорожчі  за золото та діаманти? Давайте поміркуємо над цими питаннями.

Діти відповідають, що найдорожче для людини – це життя, здоров’я, мирне небо над головою, а також любов, милосердя, доброта, дружба.

  Дайте відповідь на питання: чи можна назвати дружбу, любов, чесність, порядність, милосердя духовними скарбами? Отже, в душі кожної людини повинен бути острів, де знаходитимуться ці скарби. Джім Гокінс молодий. У нього попереду все життя. Але можна бути спокійними, духовні скарби він не розгубив. Вони не зникли навіть тоді, коло він був серед піратів, де панували зло і жорстокість.

– Чи можна знання назвати духовними скарбами? (Так)

– Тож підрахуймо наскільки духовно ви збагатилися на сьогоднішньому уроці.

Щодо вас, діти, то я бажаю вам накопичувати духовні скарби і не розгубити ці  безцінні  скарби  протягом всього  життя.

 

V. Оцінювання учнів.

VI. Домашнє завдання.

1. Підібрати цитати для характеристики Джима Гоккінса.


 

Криваві валуни

Завдання: знайдіть «четверте зайве»

1. Ж. В ерн, Д. Д ефо, Ж. де Лафонтен, Р. Л. Стівенсон.

2.  «Жага до життя», «Пригоди Тома Сойера», «Острів Скарбів», «Хамелеон».

3.  Джим Хокінс, Робінзон Крузо, Джон Сільвер, Бен Ган.

4.  Том Сойєр, Дік Сенд, П’ятниця, Джим Хокінс.

 

Берег довгих ножів

Завдання: «Вірю — не вірю» («+» або «–»)

1) Таверна батьків Джима називалась «Веселий Роджер».

2) Чорну мітку Біллі Бонсу приніс сліпий пірат на ім’я П’ю.

3) Лікар Лівсі врятував Біллі Бонса, зробивши йому кровопускання.

4) Сквайр Трелоні мав великий досвід у доборі команди корабля.

5) Джим поплив на острів скарбів одразу, разом з піратами.

6) Компас у вигляді скелета — вигадка капітана Флінта.

7) «Мертві не тікають»,— говорили пірати.

8) Щоб дістатися «Іспаньоли», Джим скористався човном піратів.

 

Чорний ліс.

Завдання: з’єднайте лініями слова та їх лексичні значення.

Бак

Місцевий слабкий береговий вітер, що віє вдень на сушу, а вночі з суші на море.

Боцман

Старовинна міра довжини, яка дорівнює 30,48 см.

Ватерлінія

Носова частина верхньої палуби корабля.

Камбуз

Особа молодшого складу, якому підпорядкована корабельна команда для виконання господарчих робіт.

Киль

Лінія на борті, до якої судно опускається у воду.

Морський бриз

Кухня на судні.

Рубка

Подовжений брусок, що проходить по всій довжині судна у середині днища.

Фут

Надбудова на палубі судна для управління

 

Печера шукачів скарбів

Завдання: Розташувати цитати у хронологічному порядку.

1) «Ми зупинилися в тому самому місці, де на карті було намальовано якоря. Третя частина милі віддаляла нас від головного острова і третина милі — від острова Скелета».

2) «Бандити, шукаючи мене й матір, зірвали зі стіни навіть годинника. І, хоча вони нічого не забрали з собою, окрім мішка з грошима, який належав капітанові, і декількох срібних монет з нашої каси, я одразу зрозумів, що ми розорені».

3) «Інша частина скарбів — срібло у зливках і зброя — все це лежить там, де його закопав покійний Флінт. І, на мою думку, хай собі лежить. Тепер мене нічим не заманиш на цей проклятий острів».

4) «Ти нічого не роби, доки вони не пришлють мені чорну мітку або поки знову не побачиш Чорного Пса чи моряка з однієї ногою. Цього одноногого, Джиме, остерігайся найбільше».

5) «Між іншим,— продовжував я,— мені не подобається цей прапор, містере Хендс. Якщо ви не проти, я спущу його. Краще зовсім без прапора, ніж з таким”. Я побіг до щогли, смикнув за відповідну мотузку і, спустивши проклятого чорного прапора, викинув його за борт, у море».

6) «Я пам’ятаю, немовби це було вчора, як, важко ступаючи, він доплентався до наших дверей, а його морську скриню везли за ним на тачці. Це був високий, сильний, гладкий чоловік з темним обличчям».

7) «Я приходив сюди і зрідка молився, коли я гадав, що зараз неділя. Це не зовсім схоже на каплицю, та все ж якось урочистіше. Правда, я був один, без капелана, без Біблії».

 


Пристановище піратів.

Завдання: відгадати літературного героя

  1. Це був високий, міцний, огрядний чоловік із темним, засмаглим обличчям. Засмальцьована косичка стирчала над коміром його брудної синьої куртки.
  2.               Веселий … у сніжно – білій перуці, зі жвавими очима.
  3.               І сам я теж вирушаю в море ! У море на шхуні з боцманом, що грає на ріжку, з моряками, що носять косички і співають своїх пісень!
  4.               Він був одягнений, як морський офіцер, в добротню синю форму. Всміхаючись ішов він на зустріч , щосили наслідуючи моряцьку ходу.
  5.                Дивне створіння перебігло від дерева до дерева зі швидкістю оленя. Воно рухалось на двох ногах, по – людськи, хоч дуже низько прихилялось до землі, ледве не згибаючись вдвоє.

 

Мертва затока.

Завдання:  підписати отримані ілюстрації до твору словами з тексту.

 

Дерево повішеного

Завдання: заповнити паспорт роману Острів скарбів» 

Назва роману

 

Автор роману

 

Країна

 

Час написання

 

Герої

 

Тема

 

Ідея

 

Основна думка

 

 

docx
Додав(-ла)
Hrytsan Tetiana
Додано
7 серпня
Переглядів
23
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку