Конспект уроку "Гумористичні твори для дітей, їх вплив на людину. Спостереження за авторським вибором слова для характеристики героя, створення комічних ситуацій."

Про матеріал

Конспект розроблено з метою продовжити ознайомлення учнів із життєвим і творчим шляхом Андрія Усачова та Галини Малик; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; формувати вміння аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати зв'язне мовлення школярів, пізнавальні інтереси; виховувати почуття відповідальності за свої слова і вчинки.

Перегляд файлу

_______________

 

Тема. Гумористичні твори для дітей, їх вплив на людину. Спостереження за авторським вибором слова для характеристики героя, створення комічних ситуацій. Андрій Усачов «Телехлопчик».

Мета: продовжити ознайомлення учнів із життєвим і творчим шляхом Андрія Усачова та Галини Малик; вдосконалювати навички свідомого виразного читання поетичних творів; формувати вміння аналізувати прочитане, висловлювати оцінні судження; розвивати зв'язне мовлення школярів, пізнавальні інтереси; виховувати почуття відповідальності за свої слова і вчинки.

Обладнання: портрети Андрія Усачова, Галини Малик, додаток «Я люблю читати».

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Робота в групах. Гра «Дуель»

Учні в групах ставлять одне одному запитання за змістом твору М. Слабошпицького «Брат знаменитого воротаря».

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні ми починаємо вивчати новий розділ «Гумористичні твори для дітей».

— Як ви вважаєте, про що йтиметься у творах цього розділу?

— Які за жанром твори ми будемо вивчати?

Сьогодні ми читатимемо поетичий твір Андрія Усачова у перекладі Галини Малик «Телехлопчик».

ІV. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Гра «Зроби веселинку»

ХУДОЖНИЦЯ

Малювала тигра внучка:

Замість тигра вийшла... (Жучка).

От Кіндрат, так Кіндрат!

Зуб зламав об... (мармелад).

Кіт-рибалка у човні

Мріє на світанні:

— От якби зловить мені

Карася в... (сметані).

2. Біографічна довідка

Андрій Олексійович Усачов народився 5 липня 1958 року в Москві. 
Спочатку вступив у Московський інститут електронної техніки, провчився там 4 роки і перейшов на філологічний факультет Тверського державного університету.

Член Спілки Письменників з 1991 року. 
У Росії вийшло понад 100 книг Андрія Усачова для дітей. Дві книги вийшли в Ізраїлі (на івриті). Дві - на Україні, два - в Республіці Молдова. Є публікації в Польщі, Сербії, Японії. П'ять книг Андрія Усачова рекомендовано Міністерством Освіти Росії для вивчення в школах в якості навчальних посібників: «Основи Безпеки Життєдіяльності» 1, 2, 3-4 клас, «Декларація Прав Людини», «Мої географічні відкриття». 

Крім віршів і прози, пише для лялькового театру. Одноосібно і у співавторстві створено понад 10 п'єс. П'єси йдуть в 20 театрах Росії. 

Галина Миколаївна Малик народилася 12 серпня 1951 року у м. Бердянську Запорізької області. 1964 року сім’я переїхала в селище Середнє на Ужгородщині. Дитинство і юність майбутньої письменниці були радісними і спокійними. Вона гарно вчилася в школі, мала веселий характер, почуття гумору і… не збиралась бути письменницею. Своє перше знайомство з книжкою Галина Миколаївна запам’ятала на все життя. Це сталося у день її народження, коли мама зробила малій Галинці диво-подарунок — збірку «Українські народні казки», яка стала для неї «… і букварем, і розвагою, і цілим новим світом».

Малик Галина Миколаївна — українська письменниця, перекладач. Видала 52 книжки для дітей — поезію, прозу, переклади.

3. Фізкультхвилинка

Кіт збирався до роботи

Та завадили турботи:

Треба висушить хвоста,

Накрутити вуса,

Почесати живота.

І помити писок.

Цілий день такі турботи,

Що не встигнеш до роботи!

4. Опрацювання вірша Андрія Усачова у перекладі Галини Малик «Телехлопчик» (с. 51-52).

1) Виразне читання вірша вчителем.

— Чи сподобався вам вірш?

— Який настрій він викликав?

2) Робота в парах. Підготовка до виразного читання вірша.

— У якому темпі, з якою інтонацією і силою голосу будете читати вірш?

— З якою інтонацією прочитаєте слова мами?

— З якою — слова автора?

3) Виразне читання вірша учнями.

4) Аналіз змісту вірша з елементами вибіркового читання.

Як ви розумієте назву вірша?

Чому вірш має однаковий початок і кінець? Зачитайте.

Коли захоплення телевізором ста небезпечним?

5) Гра «Диктор телебачення».

Читати вірш, періодично відриваючи погляд від тексту, щоб подивитися на глядачів.

6) Гра «Добери риму».

Кнопки — ... (коробки).

екран — ... (кран).

підступає — ... (зважає).

З дороги — ... (під ноги).

рука — ... (дивака).

телепрограми — ... (мами).

гра — ... (Діра).

7) Робота за ілюстрацією.

— Розгляньте ілюстрацію до цього вірша.

— Кого художник зобразив на ілюстрації? Які кольори він використав?

— Який настрій вони створюють? Як передають характер персонажів вірша?

— Яким рядкам вірша відповідає ілюстрація?

— Які малюнки створили б ви за сюжетом вірша?

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Який характер цього твору?

— Який настрій панував сьогодні на уроці?

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Читати виразно вірш (с. 51-52). Створити сенкан до слова «Телевізор».

 

 

 

 

docx
До підручника
Літературне читання 4 клас (Чумарна М. І.)
Додано
3 серпня 2018
Переглядів
2405
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку