Ранкова зустріч розроблена з метою створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; пригадати з учнями правилами класу; формувати вміння працювати в групі; виховувати бажання глибше ознайомитися з біографією Тараса Григоровича Шевченка.
Ранкова зустріч
Мета: створити у класі дружнє середовище – простір, де цінують дружбу і друзів; пригадати з учнями правилами класу; формувати вміння працювати в групі; виховувати бажання глибше ознайомитися з біографією Тараса Григоровича Шевченка.
Обладнання: комп’ютер, відеозапис, картки «Настрій», клубок ниток, розрізані картинки.
Хід ранкової зустрічі
1. Запрошення на ранкову зустріч
https://www.youtube.com/watch?v=oKDPCbvfB18
Грає музична мелодія, яка повідомляє дітям, що вже час збиратися у коло.
Діти і вчитель встають у коло.
2. Привітання
Діти по черзі вітаються один за одним за руку, потім промовляють, інсценізуючи:
Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки!
Хай тупають ніжки!
Працюють голівки!
Доброго ранку!
Доброго дня!
Бажаємо вам ми здоров'я й добра!
- Скажіть, як пройшли ваші канікули? Куди ви подорожували? Як провели час?
- Як ви сьогодні добиралися до школи?
3. Ігровий тренінг «Я обираю настрій …»
- А тепер, я пропоную прислухатись до власних почуттів і обрати той малюнок, який відповідає вашому настрою і який ви хотіли б зберегти на цілий день (Діти показують свій настрій).
- З хорошим настроєм ми розпочнемо нашу зустріч. І нехай девізом сьогоднішнього дня стануть слова:
Клас у мене дружний є.
Він мене не підведе.
4. Обмін інформацією.
- Сьогодні ми з вами поговоримо про творчість Тараса Шевченка. Скажіть по одному реченню, що ви вже знаєте про Тараса Григоровича?
5. Новини дня.
В колі обирають помічника учителя, який на дошці заповнює таблицю «Помічник вчителя» (3 квітня, вівторок, сонячна погода, 11 присутніх).
Вчитель заповнює іншу таблицю: ближче знайомимось із творчість Тараса Григоровича Шевченка; нас чекає цікава та пізнавальна подорож сторінками творчої діяльності поета, письменника та художника; Особливі новини – знайомство з уривком з повісті «Княгиня» «Що воно там, за горою?»
6. Хвилинка тиші.
Діти приводять свої думки в порядок, налаштовуються на робочий день, збираються з думками, зосереджуються на подальшу роботу.
7. Групове заняття.
Учні діляться на групи, називаючи пори року, після того отримують картки із завданнями.
«Склади картинку». Кожній групі пропонується розрізана картинка, де зображено (1) картина Т.Г. Шевченка, (2) уривок з поетичного твору, (3) уривок з прозового твору. Діти складають її, озвучують, що в них вийшло. Окрім того, називають, (1) які картини Т. Шевченка їм відомі, (2) які поетичні твори вони знають, (3) які прозові твори написав автор.
8. Вправа «Мережа вражень»
Для вправи потрібен клубок з нитками. Клубок передається від одного учасника до іншого розмотуючи нитку. Діти діляться своїми враженнями від зустрічі.
Дякую за думки! Нехай такими теплими і дружелюбними будуть наші стосунки! Дякую за зустріч! Займіть, будь ласка, свої робочі місця.