Конспект уроку хімії для 9 класу на тему: "Хімічні реакції"

Про матеріал

Урок-подорож.

Системно-узагальнюючий міні-модуль. Хімічні реакції

Мета: формування цілісних систем особистих знань, норм, поведінки, цінностей.

Перегляд файлу

12. С. – У. Тема. Хімічні реакції.

Мета: формування цілісних систем особистих знань, норм, поведінки,   цінностей.

Урок-подорож

Хід заняття:

І. Вступне слово учителя, яке розкриває тему, задачі і порядок проведення уроку.  Сьогодні ми вирушаємо у цікаву подорож до країни «Реакцій». Я не вчитель, а командир. Разом зі мною працюють дві стюардеси (учениці 10 класу). Учні нашого класу – пасажири.

ІІ. Подорож.

  1. Для того, щоб ми піднялися в небо нам потрібно знайти відповіді на теоретичні питання. Капітан задає питання, а учні за чергою відповідають на них та займають місця у літаку (класі).
  • Реакція сполучення –
  • Реакція заміщення –
  • Реакція обміну –
  • Реакція розкладу –
  • Реакція оборотна –
  • Реакція необоротна –
  • Окисно-відновна реакція –
  • Тепловий ефект реакції –
  • Термохімічне рівняння -
  • Екзотермічна реакція –
  • Ендотермічна реакція –
  • Швидкість хімічної реакції –
  • Чинники, які впливають на швидкість хімічної реакції:
  1. Висота – 500 м. В ілюмінаторах Ви можете спостерігати хмарки, але вони не прості, ці хмарки – завдання (на хмарках записані рівняння реакцій). Почнемо знайомитися з хмарками.

Завдання.

Класифікація реакції за різними ознаками (на хмарці записане рівняння реакції)

Перша хмарка.      2 + О2 = 2Н2О; Δ Н = - 572 кДж

Друга хмарка         Fe + CuSO4 = FeSO4 + Cu

           Третя хмарка         N2 + O2        2NO; Δ Н  = 21,6 кДж

Четверта хмарка    СаСО3 = СаО + СО2; Δ Н = 180 кДж

  1. Стюардеса.

Літак по рації зафіксував музичні звуки (фізкультхвилинка).

  1. Стюардеса.

У нас на курсі з’явилися непізнані літаючі об’єкти. Треба впізнати ці об’єкти (розв’язування окисно-відновних реакцій)

Завдання. Закінчіть рівняння реакцій. Вкажіть окисник і відновник.

а) Fe + Cl2 = FeCl3

б) Mg + N2 = Mg3N2

в) Al + Fe2O3 = Fe + Al2O3

г) KClO3 = KCl + O2

  1. Стюардеса.

В польоті ми пасажирам пропонуємо сніданок. Отримайте будь-ласка карточки з індивідуальними завданнями (завдання для обдарованих учнів)

Завдання.

Закінчіть рівняння реакцій. Вкажіть окисник і відновник.

Cu + HNO3(конц) = Cu(NO3)2 + NO2 + H2O

Cu + H2SO4 (конц) = CuSO4 + SO2 + H2O

 

  1. Командир.

Літак починає зниження. Посадка відбудеться на аеродромі одного з міст країни «Реакції». Кожен з Вас має змогу виконати певні дії (розв’язати задачу) і таким чином вплинути на назву міста.

За термохімічним рівнянням реакції  H2 + I2 = 2HI ; Δ Н = 52 кДж обчисліть, скільки теплоти вбереться якщо прореагує 16 г водню?

ІІІ. Посадка літака.

     Командир підводить підсумок подорожі. Відмічаються активні пасажири (оцінки). Пасажири отримають завдання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Пов’язані теми
Хімія, 9 клас, Розробки уроків
Додано
27 липня 2018
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку