Урок-подорож.
Системно-узагальнюючий міні-модуль. Хімічні реакції
Мета: формування цілісних систем особистих знань, норм, поведінки, цінностей.
12. С. – У. Тема. Хімічні реакції.
Мета: формування цілісних систем особистих знань, норм, поведінки, цінностей.
Урок-подорож
Хід заняття:
І. Вступне слово учителя, яке розкриває тему, задачі і порядок проведення уроку. Сьогодні ми вирушаємо у цікаву подорож до країни «Реакцій». Я не вчитель, а командир. Разом зі мною працюють дві стюардеси (учениці 10 класу). Учні нашого класу – пасажири.
ІІ. Подорож.
Завдання.
Класифікація реакції за різними ознаками (на хмарці записане рівняння реакції)
Перша хмарка. 2Н2 + О2 = 2Н2О; Δ Н = - 572 кДж
Друга хмарка Fe + CuSO4 = FeSO4 + Cu
Третя хмарка N2 + O2 2NO; Δ Н = 21,6 кДж
Четверта хмарка СаСО3 = СаО + СО2; Δ Н = 180 кДж
Літак по рації зафіксував музичні звуки (фізкультхвилинка).
У нас на курсі з’явилися непізнані літаючі об’єкти. Треба впізнати ці об’єкти (розв’язування окисно-відновних реакцій)
Завдання. Закінчіть рівняння реакцій. Вкажіть окисник і відновник.
а) Fe + Cl2 = FeCl3
б) Mg + N2 = Mg3N2
в) Al + Fe2O3 = Fe + Al2O3
г) KClO3 = KCl + O2
В польоті ми пасажирам пропонуємо сніданок. Отримайте будь-ласка карточки з індивідуальними завданнями (завдання для обдарованих учнів)
Завдання.
Закінчіть рівняння реакцій. Вкажіть окисник і відновник.
Cu + HNO3(конц) = Cu(NO3)2 + NO2 + H2O
Cu + H2SO4 (конц) = CuSO4 + SO2 + H2O
Літак починає зниження. Посадка відбудеться на аеродромі одного з міст країни «Реакції». Кожен з Вас має змогу виконати певні дії (розв’язати задачу) і таким чином вплинути на назву міста.
За термохімічним рівнянням реакції H2 + I2 = 2HI ; Δ Н = 52 кДж обчисліть, скільки теплоти вбереться якщо прореагує 16 г водню?
ІІІ. Посадка літака.
Командир підводить підсумок подорожі. Відмічаються активні пасажири (оцінки). Пасажири отримають завдання.