Конкурс «Вчительська десятка». Розробки додавай – подарунки вигравай!
Ви додали 0 з 10 розробок у період з 21 по 30 серпня для участі у розіграші, який відбудеться 31 серпня.

Конспект уроку хімії "Кількісний склад розчину. Масова частка розчиненої речовини"

Про матеріал

Розробка допоможе вчителю ознайомити учнів із кількісним вираженням складу розчину, сформувати поняття «масової частки розчиненої речовини», «концентрація»; розвивати вміння здобувачів освіти обчислювати масову частку розчиненої речовини, а також аналізувати умови задач та знаходити раціональні шляхи їх розв'язання.

Перегляд файлу

Заклад загальної середньої освіти І-ІІ ст.с.Матейки

 

 

 

 

 

 

Урок хімії у 8 класі

«Кількісний склад розчину.

Масова частка розчиненої речовини»

j0400379 

 

 

 

 

 

 

                                                                                 Вчитель хімії

                                                            Мокійчук

                                                          Володимир Володимирович

 

 

                                                            2018

 

Мета: ознайомити учнів із кількісним вираженням складу розчину, сформувати поняття «масової частки розчиненої речовини», «концентрація»; розвивати вміння обчислювати масову частку розчиненої речовини, а також аналізувати умови задач та знаходити раціональні шляхи їх розв'язання.

Обладнання: таблиці із завданнями.

Базові поняття та терміни:  розчини, розчинник, розчинена речовина, масова частка розчиненої речовини.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                 Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  • Правила техніки безпеки
  1. Ми кабінета хімії не маємо,

     Та правила технічної безпеки знаємо.

  1. Виконуй досліди, як пише інструкція,

Під наглядом вчителя твори конструкцію.

  1. Уважно реактиви вибирай,

Що пише етикетка, прочитай.

  1. Все сип і наливай лиш над столом,

Тоді твій дослід скінчиться добром.

  1. Тепер уважно ще оце послухай,

Хімречовин не пробуй і не нюхай.

  1. Будь обережним при роботі,

Щоб не було проблеми потім.

Їдкі, отруйні чи займисті,

Всі речовини став на місце.

  1. Електроприлади належно

Вмикай надійно й обережно.

  1. Не жди вказівок із гори,

Робоче місце прибери.

Ретельно вимий свої руки.

Вони згодяться для науки.

 

  • Вікторина «Так чи ні»
  1. Розчин – це неоднорідна система будь-якої речовини (ні)
  2. Розчин має містити не менше двох компонентів (так)
  3. Розчинник – це компонент розчину, який  перебуває у тому самому агрегатному стані, що й розчин (так)

Приклад: розчин кухонної солі і води.

  1. Розчиненою речовиною може бути тільки тверда речовина (ні)

Приклад: розчин спирту і води.

  • Дослід на визначення розчину (концентрований чи розбавлений).

____

  ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Масова частка розчиненої речовини.

Склад розчину можна передати двома способами: концентрацією, наприклад, 3-%-й розчин солі – це розчин, у 100г якого міститься 3г солі, і часткою розчиненої речовини.

Масова частка розчиненої речовини – це відношення маси розчиненої речовини до маси розчину

W(речовини) = * 100%

(виражається у частках одиниці або у відсотках).

 

Масова частка є зручною характеристикою розчину, оскільки за її допомогою можна легко визначити масу розчиненої речовини і масу розчинника.

    m(розчину) = m(речовини) + m(розчинника)

 

  1. Розв'язування задач із використанням масової частки розчиненої речовини.

Задача 1. Обчислити масову частку цукру в розчині, який містить 200г

води і 50г цукру.

                                                 Розв'язання:

 W(цукру) = =  = 0,2 або 20%

 

m(розчину) =  m (цукру)  +  m2О) = 50г + 200г = 250г  

 

Відповідь:     W(цукру) = 0,2 або 20%

 

Дано:                                                                                                                                                                        

 m2О) = 200г

m(цукру) = 50г

 

W(цукру) -- ?

 

 

Задача 2. У 120г розчину міститься  3г глюкози. Визначте масову частку розчиненої речовини.

                                                      Розв'язання:

 W(глюкози) =  =  =  0,025 або 2,5%

                                                   

 

m(розчину) =  m(цукру)  +  m2О) = 50г + 200г  = 250г  

 

Відповідь:     W(глюкози) = 0,025 або 2,5%

 

 Дано:                                                                                                                                                                        

 m(розчину) = 200г

m(глюкози) = 3г

 

W(речовини) -- ?

 

 

Задача 3. У 180г води розчинили 20г соди. Визначте масову частку розчиненої речовини.

 

                                                  Розв'язання:

 W(соди) =  =    = 0,1 або 10%

 

m(розчину) = m(соди)+  m2О) = 20г + 180г = 200г  

 

Відповідь:     W(соди) = 0,1 або 10%

 

Дано:                                                                                                                                                                        

 m(Н2О) = 180г

m(соди) = 20г

 

W(соди) -- ?

 

 

 

  1. Самостійна робота (на картках)

Варіант      m(речовини), г         m(Н2О), г             m(розчину), г             W %

 

1                     30                            170                         200                       15

2                     60                            90                           150                        40

3                     5                               95                           100                       5

 

ІV. Закріплення знань та вмінь.

  1. Як позначається масова частка розчиненої речовини?
  2. Значення яких величин треба знати, щоб обчислити масову частку розчиненої речовини?
  3. В чому виражається масова частка розчиненої речовини?

 

V. Підсумок уроку.

  • Завжди будемо пам’ятати:

           Щоб каву, чай посолодити,

Потрібно цукор розчинити.

І їжу ми не зможемо зварити

j0411047Без того, щоб її не посолити.

 

Щоб воду мінеральну мати,

Потрібно СО2 нам розчиняти.

А щоб людину з стану непритомності підняти,

Потрібно водний розчин NН3 застосувати.

 

VІ. Домашнє завдання.

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Пов’язані теми
Хімія, Розробки уроків
Додано
13 лютого
Переглядів
255
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку