Конспект уроку"Хто вдома помічник?"

Про матеріал
Конспект уроку по темі "Хто вдома помічник?" для курсу "Я досліджую світ" 1 клас
Перегляд файлу

Хто вдома «помічник»?

Мета: ознайомити учнів із правилами небезпечної поведінки вдома; формувати вміння і навички, що допоможуть уникнути побутових небезпек за відсутності батьків; спонукати учнів до виконання правил поведінки вдома; виховувати в дітей обережність.

Обладнання: презентація до уроку, цеглинки Lego, аркуші для малювання.

Хід уроку

І.Організаційний момент  (Слайд 1)

Пролунав шкільний дзвінок

Починаємо урок.

Працюватимем стараранно,

Щоб почути у кінці,

Що у нашім першім класі

Діти просто молодці!

 1.Календар погоди: (Слайд 2)

- Яке сьогодні число? Місяць? Пора року?

- Які природні явища притаманні цій порі року? Які явища ви спостерігали, коли йшли до школи?

- Як змінилась погода порівняно з минулим тижнем?

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку (Слайд 3)

  1. Робота із загадкою
  • Ця будівля є повсюди,

В ній живуть хороші люди.

Він складається з цеглинок,

Називається… (Будинок)

  • А що цікавого знаходиться за дверима наших будинків?(Відповіді дітей)
  • Які кого ми можемо назвати «помічниками»?

(Слайд 4) Отже тема нашого уроку: «Хто вдома «помічник»?». Будь який будинок, квартира – це не просто місце з вінами та дверима, яке побудоване з цегли. Кожна людина привносить до своєї оселі добробут, затишок та корисні речі. Це меблі, одяг, посуд та побутова техніка. Усі ці речі можуть бути як добрими і корисними, так і небезпечними, в залежності від того, чи правильно ми їх використовуємо. Тож, відгадайте загадки про таких «помічників», які знайомі кожному з вас:

  1. Гладить все, чого торкається, (Слайд 5)

А торкнешся – то кусається (праска)

  1. Ну і дім – одне вікно, (Слайд 6)

В ньому кожен день кіно.(телевізор)

  1. Барабан великий має, (Слайд 7)

Хоч в оркестрі і не грає.

Барабаном покрутила -

І білизна сніжно – біла. (пральна машина)

  1. Сік, морозиво, ковбаси, (Слайд 8)

Сало, яйця, м’ясо, кваси,

Все в животику ховає

І свіженьким зберігає.(холодильник)

  1. Сміття все попідбирає, (Слайд 9)

І пилинки позбирає. Наш надійний помічник,

Працьовитий робітник.(пилосмок)

  • Як можна назвати всі ці слова-відгадки?(електроприлади) (Слайд 10)
  • Які ще електроприлади є в вас вдома?
  • Якими пристроями ви можете користуватись самостійно? А якими тільки з дорослими?

ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу (Слайд 11)

Одне з найцікавіших місць в нашому будинку це кухня. Яка ж небезпека може ховатись у такому звичному місці і як її уникнути?

1. Контроль з боку дорослих (Слайд 12)

Коли ви підростаєте і починаєте самостійно робити щось на кухні, все ж бажано, щоб ви запитували дозволу у дорослих. По суті, найпростіший спосіб забезпечити безпеку на кухні — це щоб дорослі були поряд, коли ви щось робите на кухні. А для цього потрібно, щоб ви запитували у дорослих, чи можна вам щось приготувати, нарізати і т. д.

2. Правила користування ножем (Слайд 13)

Користуватися звичайним кухонним ножем дитина може приблизно з віку восьми років, до того — пластиковим ножем, столовим ножем або спеціальними ножами для дітей.

3. Правила користування плитою (Слайд 14)

Не важливо, яка у вас на кухні плита — газова чи електрична. Важливо, щоб вам заздалегідь показали, як правильно користуватися плитою, а також розповісти, що при цьому потрібно робити та що робити не варто. Наприклад, ви повинні розуміти, що брати гаряче можна тільки прихваткою; що в сковороду з гарячою олією ні в якому разі не можна лити воду (інакше можна обпектися); що паперові та звичайні рушники не можна класти близько біля вогню, інакше вони можуть спалахнути.

4. Правила користування електроприладами (Слайд 15)

Точно так само, потрібно, щоб вам пояснювали правила користування електричними приладами. Наприклад, ви повинні розуміти, що, йдучи з кухні, слід вимкнути всі електричні прилади; що не весь посуд підходить для мікрохвильовки. Важливо пам'ятати, що деякими електричними приладами ви можете користуватися тільки під наглядом дорослого.

5. Куштувати можна не все (Слайд 16)

Коли ви підростаєте та пізнаєте світ, вам хочеться все спробувати — в тому числі, на смак. Звичайно ж, пробувати на смак можна не все. Тому, вкрай бажано, щоб ви запитували дозволу — які продукти можна їсти, а які не можна.

6. Правила миття посуду (Слайд 17)

Перед тим як починати мити посуд, потрібно добре закатати рукава. Якщо раковина для миття посуду знаходиться високо для вас, потрібно стати на зручний стійкий табурет або стілець. Якщо ви пролили воду або іншу рідину, бажано відразу ж все витерти — щоб не посковзнутися згодом.

У вас на кухні правила миття посуду можуть відрізнятися — при цьому важливо, щоб ви ці правила знали і слідувала їм. До речі, найкращий спосіб навчитися простим правилам поведінки на кухні — це слідувати прикладам дорослих.

7. Правила чистоти та гігієни (Слайд 18)

До того як приступати до готування, потрібно добре вимити руки. Також, мити руки обов'язково після того, як ви чистили сирі овочі, доторкалася руками до сирого м'яса або риби. Не кажучи вже про те, що руки потрібно мити перед тим, як сідати за стіл.

8. Базова перша допомога (Слайд 19)

Попереджений — значить озброєний. Однак, на випадок, якщо ви обпеклася або порізалася, ви повинні розуміти, коли (і як!) можна обробити ранку самостійно.

Фізкультхвилинка для очей (Слайд 20)

 2. Правила користування електроприладами (Слайд 21)

- Побутові прилади, які знаходяться на кухні, чим вони можуть бути небезпечними?

- Всі прилади працюють за допомогою електроенергії і користуватися ними можна тільки знаючи певні правила і з дозволу дорослих

- Якими електроприладами в вас дома користуються найчастіше? А якими зрідка?

(Слайд 22)ЗАПАМ’ЯТАЙ: Вмикаючи і вимикаючи прилад з розетки тримати потрібно за штепсель, а не за дріт. Ніколи не роби цього вологими руками. (див. презентацію)

Фізкультхвилинка (Слайд 23)

(Слайд 24) ЗАПАМ’ЯТАЙ Вмикаючи і вимикаючи прилад з розетки тримати потрібно за штепсель, а не за дріт. Ніколи не роби цього вологими руками.

(Слайд 25) РОЗГЛЯНЬ малюнок.

3. (Слайд 26) Завдання1. Дивлячись на малюнок скажіть, який прилад увімкнений в електромережу

4. (Слайд 27) Завдання 2. Дивлячись на малюнок назвіть усі електроприлади.

5. (Слайд 28) Творче завдання. Намалюйте електроприлад, яким найчастіше користуються в вашій родині.

ІV. Підсумок уроку.
1.Робота з ЛЕГО (Слайд 29)

-Я називатиму предмети, а ви за допомогою цеглинок лего червоного та зеленого кольору показуватимете чи можете ви їх користуватись без допомоги або дозволу дорослих, а  якими самостійно.(червоний – тільки з дорослими, жовтий – з дозволу, зелений – самостійно).

- Холодильник, ніж, електрочайник, мікрохвильовка, плита….

2.Рефлексія (Слайд 30)

 

 

 

docx
Додано
1 лютого 2021
Переглядів
2557
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку