Тема:хто вони – творці української держави.
Мета: допомогти дітям усвідомити хто ж такі творці українського народу; пояснити необхідність кожної людини;розвивати навички мислення, мовлення, уміння спів ставляти факти, добувати інформацію самостійно;виховувати пізнавальну цікавість у дітей;любов до предмета;
виховувати колективізм.
Тип уроку:комбінований
Обладнання: підручник 3 клас Гільберг, презентація, наочність.
Хід уроку:
І. Організація класу
-Добрий день. Мене звуть Марина Олегівна . Сьогодні урок «Я досліджую світ» проведу у вас я.
Ось дзвінок сигнал подав-
До роботи час настав
Ось і ми часу не гаймо
А урок свій починаймо.
ІІ. Актуалізація опорних знань
1)Спостереження
- А розпочнемо ми із спостережень.
-Скажіть, будь ласка, яка зараз пора року?(весна)
-Який місяць?(березень)
-Який день тижня?(четвер)
-Яке сьогодні число?(25)
-Яким було вранці небо, коли ми шли до школи?(світле, хмарне, темне і т.д.)
- Що стосовно опадів?(сніг ,дощ, туман і немає)
- Кому відома температура повітря?
-Як зараз виглядає береза?(з листям)
-А як виглядає ялиночка?(без змін, зелена)
-Як поводять себе птахи весною?(ті хто відлітав в теплі краї прилетіли)
- А тваринам як живеться весною?(прокидаються з сплячки.)
-А що люди роблять весною?(садять на городі картоплю та інше)
2)Бесіда по попередній темі
-Який розділ ви почали вивчати?(Україна – європейська держава)
-А які теми вивчали на минулому уроці?(хто такі земляни, з чого все починалося )
-Так хто такі земляни?
Земляни- жителі планети Землі.
-Чим схожі , а чим відрізняються всі жителі Землі?
-Як називають місцині , де ви народилися,де народилися ваші батьки, росли бабусі і дідусі?(Україна)
-Як називали людей, які жили багато століть тому?(давні люди)
-Молодці!Ви гарно засвоїли матеріал!
-Скажіть , а ким ви мрієте стати?
-А чи хочите ви стати творцем українського народу?
ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку
-Отже, сьогодні ми дізнаємось хто ж є творцем українського народу та які їх внески в українську історію .
IV.Вивчення нового матеріалу
1.Бесіда
-А хто у вас в сімї головний?(тато,мама)
- а кого називають головним у племені?(вождь)
- У королівстві?(король)
- У князівстві?(князь)
2.Словникова робота
Понево́лювати — це означає позбавляти волі, незалежности, підкоряти своїй владі.
Данúна — регулярний збір від народу до княжого двору різних цінних речей: хутра, воску, меду тощо
3.Розповідь про князів
-За переказами, описаними в “Повісті минулих літ”, князю Олегу була передбачена смерть від улюбленого коня. Олег наказав відвести його і згадав про зловісне пророцтво лише через кілька років, коли той давно помер. Сміючись над волхвами, він захотів подивитися на кістки коня, і, вставши однією ногою на череп, сказав: «Чи не його мені боятися?». В ту ж мить, з черепа улюбленого коня виповзла змія, яка смертельно вжалила князя. Після його смерті влада перейшла до сина Рюрика, Ігоря.
- Ігор князював після свого батька. А от помер князь Ігор так Після збору данини, по дорозі додому, князь Ігор вирішив, що зібрав дуже мало. Він вирішив повернутися з дружиною, відправивши частину війська додому. Древляни не змогли змиритися з нахабством князя і вирішили розбити його. Ігоря Рюриковича жорстоко стратили. Його прив’язали до дерев, відпустили гілки. Князя порвало на дві частини. Надалі стала правити його дружина – княгиня Ольга, яка незабаром за смерть чоловіка помстилася древлянам.
4.Робота в зошиті
-А чи відвідуєте ви бібліотеки?(так)
-Як часто?(1 раз в тиждень)
- Відкрили свій зошит з друкованою основою на с.43
- Прочитайте 2 завдання
-Хто віднайшов слово?(Я)
-Яке? (Ярослав Мудрий)
-Вірно! Бібліотека Ярослава Мудрого – за літописними свідченнями, перша бібліотека Київської Русі, що розташовувалася на території Софійського Собору в Києві. Час заснування бібліотеки невідомий. Щодо книжок бібліотеки, літопис наголошує на винятково церковному їх спрямуванні. Очевидно, більшість із них справді були церковними, адже потреба в них диктувалася поширенням на Русі християнства. Одначе поряд з церковними перекладалися, очевидно, й книжки, що містили відомості зі світової історії, географії, астрономії, філософські та юридичні трактати, публіцистичні твори. Саме вони послужили основою для перетворювання Софії Київської на центр літописання і передової думки.
5.Бесіда
- Чи доводилося вам бути в Києві на екскурсії?(так)
-Які пам’ятні та історичні місця ви відвідали?(Софіївську площу,Майдан Незалежності)
6.Робота в зошиті
- Відкрили свій зошит з друкованою основою на с.43
-Прочитайте завдання
-Що потрібно зробити?(відшукати на часовому промені історії та записати)
7.Бесіда
- Чи отримуєте ви нагороди ?(так)
-Які? (грамоти за гарне навчання)
8.Робота в парах
-Прочитайте завдання 4
-Що потрібно зробити? (встановити відповідність між купюрами та портремами видатних українців, яких на них зображено)
-Виконайте це завдання в парах
V. Підсумок
-Вашим домашнім завданням буде самостійно створити ескіз української купюри
Наш урок вже добігає до кінця. Закінчіть речення
сьогодні я дізнався…
менібулоцікаво…
менібуловажко…