конспект уроку "хто вони - творці української держави"

Про матеріал
розробка уроку ЯДС 3 клас "Хто вони - творці української держави" за підручником Т.Гільберг, С.Тарнавська і тд
Перегляд файлу

Тема:хто вони – творці української держави.

Мета: допомогти дітям усвідомити хто ж такі творці українського народу; пояснити необхідність кожної людини;розвивати навички мислення, мовлення, уміння спів ставляти факти, добувати інформацію самостійно;виховувати пізнавальну цікавість у дітей;любов до предмета;

виховувати колективізм.

Тип уроку:комбінований

Обладнання: підручник 3 клас Гільберг, презентація, наочність.

                                                Хід уроку:

І. Організація  класу

-Добрий день. Мене звуть Марина Олегівна . Сьогодні урок «Я досліджую світ» проведу у вас я.

Ось дзвінок сигнал подав-

До роботи час настав

Ось і ми часу не гаймо

А урок свій починаймо.

 ІІ. Актуалізація опорних знань

1)Спостереження

- А розпочнемо ми із спостережень.

-Скажіть, будь ласка, яка зараз пора року?(весна)

-Який місяць?(березень)

-Який день тижня?(четвер)

-Яке сьогодні число?(25)

-Яким було вранці небо, коли ми шли до школи?(світле, хмарне, темне і т.д.)

- Що стосовно опадів?(сніг ,дощ, туман і немає)

- Кому відома температура повітря?

-Як зараз виглядає береза?(з листям)

-А як виглядає ялиночка?(без змін, зелена)

-Як поводять себе птахи весною?(ті хто відлітав в теплі краї прилетіли)

- А тваринам як живеться весною?(прокидаються з сплячки.)

-А що люди роблять  весною?(садять на городі картоплю  та інше)

2)Бесіда по попередній темі

-Який розділ ви почали вивчати?(Україна – європейська держава)

-А які теми вивчали на минулому уроці?(хто такі земляни, з чого все починалося )

-Так хто такі земляни?

Земляни- жителі планети Землі.

-Чим схожі , а чим відрізняються всі жителі Землі?

-Як називають місцині , де ви народилися,де народилися ваші батьки, росли бабусі і дідусі?(Україна)

-Як називали людей, які жили багато століть тому?(давні люди)

-Молодці!Ви гарно засвоїли матеріал!

-Скажіть , а ким ви мрієте стати?

-А чи хочите ви стати творцем українського народу?

ІІІ.Повідомлення теми і мети уроку

-Отже, сьогодні ми дізнаємось хто ж є творцем українського народу та які їх внески в українську історію .

 

IV.Вивчення нового матеріалу

1.Бесіда

-А хто у вас в сімї головний?(тато,мама)

- а кого називають головним у племені?(вождь)

- У королівстві?(король)

- У князівстві?(князь)

2.Словникова робота

Понево́лювати — це означає позбавляти волі, незалежности, підкоряти своїй владі.

 Данúна — регулярний збір від народу до княжого двору різних цінних речей: хутра, воску, меду тощо

3.Розповідь про князів

-За переказами, описаними в “Повісті минулих літ”, князю Олегу  була передбачена смерть від улюбленого коня. Олег наказав відвести його і згадав про зловісне пророцтво лише через кілька років, коли той давно помер. Сміючись над волхвами, він захотів подивитися на кістки коня, і, вставши однією ногою на череп, сказав: «Чи не його мені боятися?». В ту ж мить, з черепа улюбленого коня виповзла змія, яка смертельно вжалила князя. Після його смерті влада перейшла до сина Рюрика, Ігоря.

- Ігор князював після свого батька. А от помер князь Ігор так Після збору данини, по дорозі додому, князь Ігор вирішив, що зібрав дуже мало. Він вирішив повернутися з дружиною, відправивши частину війська додому. Древляни не змогли змиритися з нахабством князя і вирішили розбити його. Ігоря Рюриковича жорстоко стратили. Його прив’язали до дерев, відпустили гілки. Князя порвало на дві частини. Надалі стала правити його дружина – княгиня Ольга, яка незабаром за смерть чоловіка помстилася древлянам.

 

4.Робота в зошиті

-А чи відвідуєте ви бібліотеки?(так)

-Як часто?(1 раз в тиждень)

- Відкрили свій зошит з друкованою основою на с.43

- Прочитайте 2 завдання

-Хто віднайшов слово?(Я)

-Яке? (Ярослав Мудрий)

-Вірно! Бібліотека Ярослава Мудрого – за літописними свідченнями, перша бібліотека Київської Русі, що розташовувалася на території Софійського Собору в Києві. Час заснування бібліотеки невідомий. Щодо книжок бібліотеки, літопис наголошує на винятково церковному їх спрямуванні. Очевидно, більшість із них справді були церковними, адже потреба в них диктувалася поширенням на Русі християнства. Одначе поряд з церковними перекладалися, очевидно, й книжки, що містили відомості зі світової історії, географії, астрономії, філософські та юридичні трактати, публіцистичні твори. Саме вони послужили основою для перетворювання Софії Київської на центр літописання і передової думки.

 

 

5.Бесіда

- Чи доводилося вам бути в Києві на екскурсії?(так)

-Які пам’ятні та історичні місця ви відвідали?(Софіївську площу,Майдан Незалежності)

6.Робота в зошиті

- Відкрили свій зошит з друкованою основою на с.43

-Прочитайте завдання

-Що потрібно зробити?(відшукати на часовому промені історії та записати)

 

 

 

7.Бесіда

- Чи отримуєте ви нагороди ?(так)

-Які? (грамоти за гарне навчання)

 

8.Робота в парах

-Прочитайте завдання 4

-Що потрібно зробити? (встановити відповідність між купюрами та портремами видатних українців, яких на них зображено)

-Виконайте це завдання в парах

 

V. Підсумок

-Вашим домашнім завданням буде самостійно створити ескіз української купюри

Наш урок вже добігає до кінця. Закінчіть речення

сьогодні я дізнався…

менібулоцікаво…

менібуловажко…

 

docx
Додано
19 вересня 2021
Переглядів
3288
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку