Урок читання
І. Франко «Лисичка і Журавель»
Федоренко Л. Г.
учитель початкових класів
Тема:
Не роби іншому того, чого сам не любиш. Іван Франко «Лисичка і Журавель».(Слайд 1 )
Мета:
уміння вчитися:учити самостійно контролювати й оцінювати свої результати,
правильно називати героїв казки;
соціальної: формувати здатність особистості продуктивно співпрацювати з різними партнерами у парі та у групі, виконувати різні ролі та функції у колективі;
громадянської: формувати здатність дбайливо ставитися до людей, до самого себе;
Обладнання: портрет І.Я.Франка, зображення лисички і журавля, ілюстрації до казки «Лисичка і Журавель», маски лисички і журавля,аудіозапис казки, дидактична гра « Карусель», картки із завданнями для роботи в парах і групах, презентація, ноутбук, телевізор, 6 цеглинок LEGO, картка « Фішбоун».
Міжпредметні звязки: українська мова, англійська мова, образотворче мистецтво.
Хід уроку
І. Вступна частина
1 Організаційний момент ( Слайд 2 )
Пролунав уже дзвінок,
починається урок.
Він незвичний і цікавий.
До нас на урок гості завітали.
Тож повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовим; «Добрий день».
Зараз сядуть всі дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
2 Башта настрою ( Слайд 3 )
Діти, у кожного з вас є 6 цеглинок.
-На які дві групи можна їх розділити за кольором?
- ( Теплі і холодні).
- А зараз побудуйте в групі вежу настрою, кожен бере лише одну цеглинку .
3 Рубрика «Очікування.» ( Слайд 4 )
Вправа « Мікрофон»
Діти, а що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?
4 Мовленнєва розминка.( Слайд 5 )
а) Вправи для підготовки до артикуляції звуків.
Гра « Хто як говорить?»(Слайд 6)
Пригадаймо, друзі вмить,
Як пшениченька шумить? Ш-ш-ш.
Як в гайку струмок дзенить? Дз-дз-дз.
Як бджола в саду бринить? Дж-дж-дж.
Як шумлять у птаха крила? Ше-ше-ше
В морі синьому вітрила? З-з-з.
Вітер з гаєм розмовляє? Шу-шу-шу.
Поміж листячком гуляє? Ша-ша-ша.
Й ми всі трохи пошуміли,
Й до роботи приступили.
б) Робота над чистомовкою. ( Слайд 7)
Жа-жа-жа—широка межа
Жу-жу-жу—я туди біжу.
Жі-жі-жі—журавель на межі.
Же-же-же—журавель жабу стереже.
Жи-жи-жи—журавлю допоможи.
в) Робота над скоромовкою.( Слайд 8 )
Лис малий і більший лис
По гриби ходили в ліс.
Заздрить білка в лісі лису—
Лис лисички ніс із лісу.
5 Перевірка домашнього завдання. ( Слайд 9)
ІІ Основна частина.
1 Повідомлення теми та завдань уроку.
Сьогодні до нас на урок завітала гостя.А хто вона , ви дізнаєтесь, коли складете слово з цих букв : ККЗАА.( Слайд 10)
Так. Це казка. .( Слайд 11)
Сьогодні познайомимось з казкою І. Франка.
2 Розповідь про життєвий і творчий шлях Івана Франка. ( Слайд 12)
Іван Якович Франко народився в с. Нагуєвичі у Львівській області 27 серпня 1856р. в родині коваля Якова Франка і Марії Кульчицької.
Великою мрією неписьменних батьків було дати освіту своїй дитині. У 6 років Івася віддають до школи у сусіднє село. Вчився хлопчик легко, оскільки від природи був здібним, мав надзвичайну пам'ять. Навчився читати українською мовою за 10 днів.Закінчив школу при монастирі, а згодом і гімназію. Після навчання в університеті здобув ступінь доктора філософії.
В університеті почав писати і друкувати свої твори.У літературній спадщині Франка помітне місце посідають казки для дітей.
( Слайд 13)
Деякі з них об’єднані у збірці « Коли ще звірі говорили.» ( Слайд 14)
До збірки ввійшли казки:“Коли ще звірі говорили”, “Осел і лев”,
“Фарбований лис” , “Лис і дрізд”, “Заєць і ведмідь”, “Заєць і їжак”, “Ворона і гадюка”.
( Слайд 15)
3 Робота над казкою «Лисичка і Журавель»
а) Робота із назвою казки. ( Слайд 16)
Сьогодні на уроці ми почнемо знайомство з літературною казкою. І. Я.Франка «Лисичка та
Журавель». Вона дуже повчальна.
4. Словникова робота. ( Слайд 17)
(Робота зі словничком у парах)
- Давайте з’ясуємо значення окремих слів, які зустрічаються у казці.
У кожного з вас на парті лежать картки, вам треба знайти пояснення до кожного слова .
5. Перевірка робіт учнів.
( Екран телевізора)
Тепер нам відомі нові слова і ми можемо перейти до нашої казки.
6. Первинне ознайомлення з казкою.
Слухання аудіозапису казки у виконанні актора театру. ( Слайд 18)
7. Перевірка сприймання змісту казки.
( Слайд 19)
- Скільки дійових осіб у казці?Назвіть їх.
- Куди запрошували Лисичка і Журавель один одного?
- Чому припинилася їх дружба?
- Чи схвалюєте ви їхню поведінку?
8. Повторне читання казки. ( Слайд 20)
- Чим пригощали друзі один одного?
9. Дидактична гра « Карусель.» ( Слайд 21)
10. Вибіркове читання. ( Слайд 22)
-Як Лисичка запрошувала Журавля до себе в гості?
-Зачитайте, як Лисичка подавала страву?
-Що примовляла Лисичка, частуючи Журавля?
11. Читання в особах. ( Слайд 23)
- Перед тим як виступати, артисти обов’язково проводять репетиції, щоб знати, коли, хто і як говорить. Подумайте, яким голосом говорить лисичка. А яким — журавель?
Автором буде..., Лисичкою ..., Журавлем... .
--Діти, а від чого нас застерігає автор у цій казці?
--Діти, давайте опишемо, яка була лисичка.
--А журавель.
ІІІ. Заключна частина.
1. Фішбоун. Робота в групах. ( Слайд 24)
Діти, а що означає в перекладі з англійської мови ФІШ ?( Риба)
І наше завдання—«одягнути» рибку.
( Проблема, причини, факти, висновки.)
Пригадайте правила роботи в групах.
( --Говорити по черзі,
-- прислухатися до думки інших,
-- не заважати працювати іншим групам)
2. Гра « Перевтілення.» . ( Слайд 25)
Хлопчики : « Якби я був Журавлем, то…»
Дівчатка: « Якби я була Лисичкою, то…»
3. Домашнє завдання. ( Слайд 26)
Група А: читати казку в особах;
Група Б: читати казку в особах,скласти продовження казки, щоб герої були гостинними.
4. Гра « Мій настрій».( Фото учнів)
5. Дякую за урок. ( Слайд 27)