Конспект уроку інформатики 3 клас

Про матеріал

Дата____________ Клас____________Вчитель__________________

Урок 19

Істинні й хибні висловлювання.

Цілі:

  • ü навчальна: навчити оцінювати прості висловлювання як істині чи хибні;
  • розрізняти завідомо хибні фрази;
  • ü розвивальна: розвивати увагу, пам'ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки;
  • ü виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп'ютери, підручники.

Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, браузер, підключення до мережі Internet,.


Перегляд файлу

Дата____________ Клас____________Вчитель__________________

Урок 19

Істинні й хибні висловлювання.

Цілі:

  • навчальна: навчити оцінювати прості висловлювання як істині чи хибні;

розрізняти завідомо хибні фрази;

  • розвивальна: розвивати увагу, пам’ять, словниковий запас, логічне мислення; формувати вміння робити висновки;
  • виховна: виховувати інтерес до інформатики; формувати вміння слухати співрозмовника; виховувати повагу до думки інших.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники.

Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Скарбниця знань, браузер, підключення до мережі Internet,.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання;
  • перевірка присутніх;
  • перевірка готовності учнів до уроку.

Вправа «Абетка добра»

До кожної букви слова ВИСЛОВЛЮВАННЯ доберіть добрі слова.

В – вихований,

И – мирний,

С – скромний,

Л – лагідний,

О – охайний,

В – ввічливий,

Л – люб’язний,

Ю – юний,

В – вільний,

А – ароматний,

Н – ніжний,

Н – неповторний,

Я – яскравий.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вступне слово вчителя

Діти, послухайте народну казку саме про правду та неправду.

 Правда та Неправда

Раз Правда зустрілась із Неправдою.

— Здорова, сестрице! — каже Правда Неправді.

— Здорова була! — відказує Неправда.— Нам по одній дорозі йти, так ходім, коли хочеш, разом.

— Ходім.

— Та он що, сестрице, я тобі скажу: як будемо разом іти, так попереду твоє будемо їсти, а тоді моє.

— Добре, сестрице,— каже Правда.

От ідуть вони та й ідуть. У Правди й торба вже спорожнилась. Захотілось Правді їсти, та вже у неї нема нічого.

— Ну, сестрице,— каже вона Неправді,— моє поїли, нум же тепер твоє їсти.

— Е, ні! вже цього не буде: я не люблю по правді робить, і ти дурна, що по правді робиш. Не дам, хоч з голоду вмри.

Гірко стало Правді, та треба терпіти. Терпіла вона, терпіла, та ніяк не втерпіла: попросила знов у Неправди їсти.

— Коли ти хочеш, щоб я дала тобі їсти, так дай одне око виколю.

Заплакала Правда. Дала око виколоти: «Краще,— думає вона,— дам око виколоти, ніж умерти з голоду».

Пройшли вони скільки там часу. Правді знов захотілося їсти.

— Дай, сестро, їсти! — просить вона у Неправди.

— Дай друге око виколю.

Дала Правда й друге око виколоти. Як виколола друге око, то й пішла собі Неправда від Правди.

— Прощай, сестро,— каже вона Правді,— тепер мені не йти з тобою!

Зосталась собі одна Правда та тільки плаче гірко. Іде-іде, коли чує: ліс шумить.

— Що ж тепер робити мені? — думає вона, бідненька, сама собі,— злізу на яке-небудь дерево та переночую, щоб звірюка яка не напала на мене.

От злізла вона на одно дерево та й сидить там. Коли ось чує — йдуть дівчата, парубки, співають, жартують. Прийшли вони до того дерева, що сиділа Правда.

— А де,— кажуть вони,— будемо гуляти?

— А хоч і під оцим деревом,— відказують.

— Та на цьому дереві,— кажуть,— така роса, що як помазати сліпому очі, так і дивитися стане.

Почула Правда ці слова та дожидається вже ранку, щоб попробувати роси. Дівчата ж з хлопцями почали гуляти. Гуляли вони, пили, їли все добре та й пішли собі назад, покидавши все, що позоставалось — і питиме, і їдиме.

Як тільки пішли вони, Правда злізла з дерева та й стала їсти та пити, що позоставалось, а виголодалась уже була добре. Діждавшись ранку, помазала собі очі росою з того дерева, що сиділа, і стала бачити. Тоді вона помолилася Богу та й пішла собі в дорогу.

Під вечір прийшла вона знову в ліс. Так, як і вчора, злізла на дерево й чує знов, що йдуть та співають хлопці з дівчатами.

— А де будемо гулять? — гукають хлопці, прийшовши до того місця, де була Правда.

— А хоч і під оцим деревом,— відказують другі, вказуючи на те дерево, де сиділа Правда.

— Та це ще й дерево не просте,— обізвався хтось,— на ньому роса така, що якби помазати якому сліпому очі, так він би й світ божий побачив. От якби хто знайшовсь такий, щоб, набравши роси з цього дерева, пішов у таке-то царство: у тому царстві цар, а в царя дочка, та сліпа. Казав цар, що якби вилічив хто дочку його, так нічого не пожалів би з свого добра.

Правда все це чула. «Мені дав так Бог, що я стала видющою,— думає вона собі,— поможу ж я й тій царівні, що сліпа».

Парубки ж з дівчатами гуляли, пили, їли та й пішли назад, покидавши все, що позоставалось. Правда знов так, як і вчора, злізла з дерева та й підкормилась трохи тим, що позоставалось від хлопців та дівчат. Після цього, спорожнивши одну пляшку та набравши в неї уранці цілющої роси, пішла у те царство, де була сліпа царівна.

Довго вона йшла у той город, де жив сам цар з сліпою дочкою. Тут зараз донесли цареві, що в його город прийшла така молодиця, що береться вигоїти дочку його. Цар зараз велів позвати її. Прийшла в хату до царя, коли дивиться — тут і Неправда.

— Це й ти тут, сестро? — питає Правда у Неправди.

— Еге! Коли б ти знала, я вже й світ увесь пройшла,— відказує Неправда.— А ти чого ж тут?

— Того та того,— каже Правда. Та й розказала, чого вона прийшла й що з нею було.

Після цього помазала вона цілющою росою очі царівні — і стала та бачити все так, якби не була й сліпа.

Цар же бачить, що Правда з Неправдою розмовляє так, як давнішня знайома, та й питає у неї:

— Де ти з нею бачилась, і що, і як, і коли?

Правда й розказала цареві все по правді: як вони йшли вдвох, як Неправда їй очі повиколювала, як вилікувалась... Сказано: все розказала, як було.

Цар, як скінчила Правда розказувати, звелів узяти Неправду, прив'язати її коневі до хвоста й пустити його на волю, щоб розніс її.

— От так,— сказала Правда,— пройшла вона світ— назад не вернулась!

Тож, що ви зрозуміли після прослуховування?

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Тепер давайте з вами спробуємо з’ясувати де правда чи неправда, виконавши інтерактивну вправу(https://learningapps.org/4816880)

ІV. Вивчення нового матеріалу

  1. Поняття висловлювання.

Висловлювання – це речення, у якому щось стверджується або заперечується. Висловлювання може бути тільки розповідним реченням.

Давайте з’ясуємо які з поданих речень є висловлюваннями?

  1. Київ – столиця України.
  2. Сьогодні гарний день?
  3. Подай мені, будь ласка олівець!
  4. Що ти робитимеш ввечері?
  5. Дніпро – найбільша річка України.
  1. Типи висловлювання.

Висловлювання можуть бути:

А) істинними (правдивими або правильними),

Б) хибними (неправдивими або неправильними).

 3. Залежність правдивості висловлювань від певних умов.

 Деякі висловлювання є істинними або хибними залежно від певної умови.

 Наприклад, подивившись на малюнок, давайте визначимо, в якому випадку одне й те саме висловлювання є істинним, а, коли хибним.

 Наведіть свій приклад таких випадків.

  1. Створення програми для виконавця в Скретчі.

Рудий кіт або інший спрайт стане для тебе слухняним виконавцем, якщо ти будеш правильно складати для нього скрипти, використовуючи команди із системи команд виконавця. У Скретчі система команд виконавця містить понад 120 команд. Для зручності вони згруповані за призначенням.

 Наприклад, команди групи Рух допоможуть керувати переміщенням спрайта, а команди групи Вигляд — змінювати його зовнішність. Команди кожної групи містяться на блоках-цеглинках свого кольору. Під час складання програми потрібні цеглинки-команди перетягують з поля команд у поле скриптів і розташовують у потрібному порядку.

 Зверни увагу:  якщо окремі цеглинки-команди не можна з’єднати між собою, слід уважно переглянути скрипт, знайти неправильно розташовану команду та виправити помилку.

V. Фізкультхвилинка

 Музична фізкультхвилинка «Україно, ми твоя надія!» (https://www.youtube.com/watch?v=8HvWHkDLDqM)

VІ. Формування вмінь та навичок

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Доповніть речення:

1. Час роботи за комп’ютером…(не більше 15 хв.);

2.Під час роботи за комп’ютером сидіти…(прямо, не напружуючись, відстань від монітора до очей 30 – 50 см);

3.Роботу розпочинати тільки…(з дозволу вчителя);

4.Брати тільки ті речі, які…(потрібні для роботи).

  1. Інструктаж учителя.

Із поданих команд збери скрипт для малювання поданої фігури: пронумеруй команди в необхідному порядку.

 

 

 

 

 

 

  1. Вправи для очей.

Потрібні очі нам здорові, щоб споглядати світ чудовий!

Подивились вправо, вліво, вгору, вниз, собі на ніс!

Знову вправо, знову вліво і покліпали очима!

VІІ. Підбиття підсумків уроку

Вправа «Кошик знань». Діти по черзі розповідають про те, що вони поклали сьогодні в свій «кошик знань».

 

 

 

 

docx
Додано
26 квітня 2018
Переглядів
996
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку