Конспект уроку на тему "Інструментальна музика. Квартет " розроблено дл учнів 5 класу, згідно віковим особливостям дітей. Діти знайомлятьс , що таке інструментвльна музика, квартет. Повторюють назви і музичі інструменти. Розучують пісню, поспівку.
Тема уроку. Інструментальна музика. Квартет
Мета уроку: ознайомити учнів із зразками віршованих літературних творів про музику,зокрема байок;підкреслити важливу роль музики в сюжетах таких творів;дати визначення «квартету». розвивати вміння сприймати та інтерпретувати музичні твори, а також творчі здібності,кругозір;формувати вокально-хорові та комунікативні навички,уміння працювати в групах;виховувати критичне та самокритичне ставлення до виконання музичних творів,естетичний смак.
Обладнання: ПК,мультимедійна дошка,ілюстрації муз. інструментів, презентація до уроку.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І.Організаційний момент
1.Музичне вітання
ІІ.Мотивація навчальної діяльності.
1.Повідомлення теми та завдань уроку.
Слайд №1
Для того,щоб озвучити тему уроку,відгадайте загадку:
В руках музикантів на знак диригента
Прокинуться і оживуть….(інструменти)
Слайд №2
Тема нашого уроку - «Інструментальна музика. Квартет»
Слайд №3
Давайте пригадаємо,які існують сімейства музичних інструментів.
(Народні та професійні,ударні,струнні,духові(дерев'яні і мідні),клавішні.
Слайд №4
1.Гра «Поєднай інструменти»
Робота в групах.
(Роздаю кожній групі завдання,які інструменти вони мають віднайти і поєднати у групи)
IV.Вивчення нового матеріалу
Як ви думаєте,чи потрібна людям музична мова, якщо словами можна все сказати?
Існує музика,яка насправді нікому не потрібна. Наприклад така,яку описав Іван Крилов у своїй байці «Квартет».
Слайд № 5
1.Сприймання літературного твору І.Крилова «Квартет»
1.2. Бесіда за прослуханим твором.
Дуже повчальна байка.
-Про який ансамбль написав байкар?(незлагоджений,непрофесійний,дисгармонійний)
-Чому героям байки так і не вдалося виразно виконати музику разом?
Слайд №6
2.Словникова робота. Квартет.
Оскільки справжньої музики у горе-музик квартету не вийшло,пропоную послухати дійсно красиву музику.
Слайд № 7
Прикладом звучання справжньої музики стане «Квартет для двох скрипок,альта і віолончелі» В.Барвінського.
3.Сприймання музики.
3.1.Запитання до прослуханого твору:
1)Який характер твору?(використовуючи виразні характеристики,аналізують твір)
2)Чим відрізняється ця прекрасна музика від хаотичного виконання горе-музик з байки?
3)Які інструменти входять до складу цього квартету?
4.Фізкульхвилинка .
Під музику «Танець маленьких каченят» співають і танцюють.
5. Вокально-хорова робота
Слухання пісеньки «Поїхав на паличці» з циклу «Дитяча» М. Мусоргського
- Які вокальні сцени сподобалися вам найбільше?
- Якими музичними засобами композитор розкриває світ дитини?
- Як музика допомагає створити образи циклу?
«Дитячу» було видано 1873 року (в оформленні І. Рєпіна). Вона отримала широке визнання публіки. У листі В. Стасову Мусоргський пише: «У сім'ї милих Юрковських мене змусили показати діткам мою „Дитячу". І зраділи ж дітки, а вже матусі зовсім мене захвалили; те саме було зроблено в Херсоні в сім'ї Бошняків, і той самий ефект, те саме захоплення».
Вокально-хорова робота Розспівування
Продовження розучування пісні І. Кириліної «Будинок під блакитним дахом»
3. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. Підбиття підсумків уроку
Учитель. Скільки любові й ніжності ми відчуваємо у творах, які композитори присвятили дітям! Яскрава, захоплива, чарівна, казкова музика!
Бліцопитування
До якого жанру належить «Дитяча» М. Мусоргського?
Що таке цикл?
Інтерактивна вправа «Мікрофон»
Продовжте речення:
«Виявляється, що...»;
«Сьогодні я дізнався...»;
«Найцікавіше — це те, що...».
4. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Намалювати ілюстрації до дитячих музичних творів.
Учні виходять із класу під музичний супровід (І. Кириліна «Будинок під блакитним дахом»).