Розробка уроку інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у 1 класі з використанням технології розвитку критичного мислення.
Тема. Дарунки осені.
Мета:продовжити формувати уявлення учнів про осінь як пору року; ознайомлювати зі змінами, які відбуваються у природі восени; розширювати уявлення учнів про овочі, фрукти та інші дари осені, про їх користь та використання людиною продуктів лісу, саду та городу; розвивати зв'язне мовлення учнів, критичність мислення; вміння діяти у нестандартній ситуації; вміння працювати у групах, ініціативність, інтерес до навколишнього світу; виховувати естетичні почуття від краси осінньої природи.
Очікувані результати:
-розрізняє овочі, фрукти, плоди, насіння, як дари осені;
-називає їх істотні ознаки;
-знає, яку користь вони приносять та як людина їх використовує;
-приймає участь у грі;
-працює у групі;
-вміє діяти у нестандартній ситуації;
-висловлює власні думки, припущення.
Обладнання та матеріали : класна дошка, комп'ютер, мультимедійний проектор, зображення овочів, фруктів, персонажів народної пісні «Ходить гарбуз по городу», мультиплікаційний ролик до цієї пісні; мішечок для гри, муляжі овочів, фруктів, ягід, смайли, каструлі; насіння соняшника та гарбуза, клей, лупа.
Конспект уроку інтегрованого курсу «Я досліджую світ» у 1 класі
з використанням технології розвитку критичного мислення
Тема: «Дарунки осені»
Мета: продовжити формувати уявлення учнів про осінь як пору року; ознайомлювати зі змінами, які відбуваються у природі восени; розширювати уявлення учнів про овочі, фрукти та інші дари осені, про їх користь та використання людиною продуктів лісу, саду та городу; розвивати зв’язне мовлення учнів, критичність мислення; вміння діяти у нестандартній ситуації; вміння працювати у групах, ініціативність, інтерес до навколишнього світу; виховувати естетичні почуття від краси осінньої природи.
Очікувані результати:
Обладнання та матеріали : класна дошка, комп’ютер, мультимедійний проектор, зображення овочів, фруктів, персонажів народної пісні «Ходить гарбуз по городу», мультиплікаційний ролик до цієї пісні; мішечок для гри, муляжі овочів, фруктів, ягід, смайли, каструлі; насіння соняшника та гарбуза, клей, лупа.
Хід уроку
Діти стають у коло.
Вчитель.
– Щоби день наш розпочати, треба настрій гарний мати.
Усміхніться всім довкола:
Небу, сонцю, квітам, людям –
І тоді обов’язково
День для вас привітним буде!
Тож посміхніться і передайте цю посмішку та щирі побажання один одному.
Вправа «Побажання дня»
Вчитель. – А також для успішної та плідної роботи ми візьмемо з собою старанність, працелюбність... (далі продовжують діти за бажанням).
Вправа «Я почну, а ти – продовж»
Актуалізація опорних знань
2. Вправа «Ланцюжок слів»
Вчитель. – Діти, яка пора року за вікном? (Осінь). Ось погляньте, який осінній листочок залетів сьогодні у віконце, коли я вранці провітрювала клас. Давайте з ним пограємо. Будемо передавати його один одному, бо він хоче з усіма познайомитись, та називати слова, які характеризують осінь.
3. Асоціативний кущ «Дари осені» (Діти повідомляють про свої асоціації , пов’язані з виразом; вчитель робить це на дошці у вигляді малюнків (важливо!) (Додаток 1)
Ознайомлення з матеріалом та його осмислення
Вчитель. – Діти, плесніть у долоні ті, у кого вдома є город. Для чого він потрібен вашій сім’ї? (припущення дітей: щоб вирощувати овочі для харчування; працювати; щоб займатися спільною справою; варіантів може бути безліч).
4. Вправа «Передбачення» (Діти висловлюють припущення, але вчитель повинен бути готовий, що будуть називатися і комахи, і пташки, і тварини, яких діти бачили на городі. )
5. Перегляд мультиплікаційного ролика та слухання української народної пісні «Ходить гарбуз по городу».
https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM
картопля).
- Чому їх називають родичами?
Діти співають пісеньку за записом (звук притишити.) Далі можна поспівати за ролями, розподіливши їх між дітьми. Діти тримають зображення овочів-героїв пісні, яких вони озвучують. (Додаток 2). (Важливо! Ролей повинно вистачити на всіх бажаючих; можна співати по 3 - 4 учні).
6. Вправа «Сонечко». Діти називають овочі, які вони знають та розміщують малюнки навколо узагальнюючого напису «Овочі». (Додаток 3)
Вчитель. – Чи можна назвати овочі дарунками осені? Чому? (Можна, бо більшість овочів достигають восени).
7. Гра «Ми – овочі». Вчитель заздалегіть розміщує великі малюнки овочів по класу. Далі говорить кожному учневі до якого овоча підійти, але не називаючи його, а за ознакою, або за першим звуком тощо. Таким чином діти діляться на групи. Далі складають спільну розповідь про даний овоч, говорячи про нього, як про себе. Доповідач з групи один, але доповнювати можуть всі члени групи. (Додаток 4)
8. Проблемне запитання.
- Яку користь люди отримують від споживання овочів?
- Що потрібно робити людині щоб виростити гарний врожай овочів? (Потрібно спочатку посадити зерно в підготовлену землю, потім доглядати: полоти, поливати, за потреби – лікувати.)
- Чи можна досягти цього за день чи тиждень? (Ні . Заради гарного врожаю треба дового працювати).
Діти полишають місця для групової роботи сідають за парти.
9. Вправа «Хочу навчитися; вже вмію». Діти повідомляють що вони вже вміють робити з овочів, а що хотіли би навчитися)
10. Фізкультхвилинка
https://www.youtube.com/watch?v=jTGDegPI_Vs
Вчитель. – Якою називають осінь у цій фізкультхвилинці? (Щедрою)
Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум’яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке?
(Яблуко)
Лампочка вгорі висіла,
Стала смачна, пожовтіла.
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували.
(Груша)
Мовби на одній нозі.
Він зростає на лозі.
Подивись скоріш в віконце —
Грона сповнені всі сонця!
Кожен скуштувати рад
Соковитий…
(Виноград)
Синя накидка,
хвостик, як нитка,
смачна і зваблива,
називається …
(слива)
І червона, й соковита,
Та гірка вона все літо.
Припече мороз – вона
Стала добра й смачна.
(Калина)
У жнива гіркі,
А в мороз солодкі.
Що це за ягідки?
(Горобина)
(вчитель читає загадки, а діти обирають серед малюнків зображення потрібного фрукта чи ягоди та прикріплюють на дошці) (Додаток 5)
12. Мозковий штурм
Закріплення
13. Гра «Чарівний мішечок». Використовують тканевий мішечок у якому знаходяться муляжі овочів, фруктів, ягід. Учні наосліп вгадують що вони «спіймали» та складають речення про цей овоч чи фрукт, використовуючи всю відому їм інформацію.
14. Гра «Звари борщ та компот». Для гри потрібні 2 каструлі та муляжі. Діти беруть по 1 муляжу не знаючи завдання, а потім вчитель оголошує правила: потрібно правильно розподілити продукти (муляжі) для приготування борщу та компоту. (Важливо! Потрібно прибрати зайві муляжі, (ті, які не використовують для приготуваня цих страв ) їх повинно вистачити кожній дитині)).
Вчитель.
15. Практична робота. Розглядання насіння соняшника та гарбуза через лупу та порівнювання його.
16. Колектина творча робота.
- Плесніть у долоні ті, хто полюбляє ласувати насінням гарбуза. Ваше робоче місце праворуч.
- Плесніть ті, хто любить насіння соняшника. Ваше робоче міце ліворуч. Потрібно наклеїти насінинки на зображення соняшника та гарбуза. (Додаток 6). (Важливо! Ті з дітей, хто не любить насіння або вагається, стають експертами і слідкують за роботою групи, надають допомогу, тим самим долучаються до роботи).
17. Підсумкове завдання. Рефлексія
Вправа «Ви – молодці». Група показує свою роботу, описує її, а діти іншої групи підносять угору великий палець і хором говорять: «Ви - молодці!» . Потім міняються.
Вправа «Мікрофон»
Вправа «Покажи настрій» (за допомогою смайлів). (Додаток 7)
Додаток 1
Додаток 2
Додаток 3
Додаток 4
Додаток 5
Додаток 6
Додаток 7