18 травня о 18:00Вебінар: Інтерактивний урок математики: алгоритми та приклади створення дидактичних матеріалів

Конспект уроку інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у 1 класі.Тема. "Дарунки осені"

Про матеріал

Розробка уроку інтегрованого курсу "Я досліджую світ" у 1 класі з використанням технології розвитку критичного мислення.

Тема. Дарунки осені.

Мета:продовжити формувати уявлення учнів про осінь як пору року; ознайомлювати зі змінами, які відбуваються у природі восени; розширювати уявлення учнів про овочі, фрукти та інші дари осені, про їх користь та використання людиною продуктів лісу, саду та городу; розвивати зв'язне мовлення учнів, критичність мислення; вміння діяти у нестандартній ситуації; вміння працювати у групах, ініціативність, інтерес до навколишнього світу; виховувати естетичні почуття від краси осінньої природи.

Очікувані результати:

-розрізняє овочі, фрукти, плоди, насіння, як дари осені;

-називає їх істотні ознаки;

-знає, яку користь вони приносять та як людина їх використовує;

-приймає участь у грі;

-працює у групі;

-вміє діяти у нестандартній ситуації;

-висловлює власні думки, припущення.

Обладнання та матеріали : класна дошка, комп'ютер, мультимедійний проектор, зображення овочів, фруктів, персонажів народної пісні «Ходить гарбуз по городу», мультиплікаційний ролик до цієї пісні; мішечок для гри, муляжі овочів, фруктів, ягід, смайли, каструлі; насіння соняшника та гарбуза, клей, лупа.

Перегляд файлу

Конспект уроку  інтегрованого курсу «Я досліджую світ»  у 1 класі

з використанням технології розвитку критичного мислення

Тема: «Дарунки осені»

Мета: продовжити формувати уявлення учнів про осінь як пору року; ознайомлювати зі змінами, які відбуваються у природі восени; розширювати уявлення учнів про овочі, фрукти та інші дари осені, про їх користь та  використання людиною  продуктів лісу, саду та городу; розвивати  зв’язне мовлення учнів, критичність мислення; вміння діяти у нестандартній ситуації; вміння працювати у групах, ініціативність, інтерес до навколишнього світу; виховувати естетичні почуття від краси осінньої природи.

Очікувані результати:

  • розрізняє овочі, фрукти, плоди, насіння, як дари осені;
  • називає їх істотні ознаки;
  • знає, яку користь вони  приносять та як людина їх використовує;
  • приймає участь у грі;
  • працює у групі;
  • вміє діяти у нестандартній ситуації;
  • висловлює власні думки, припущення.

Обладнання та матеріали :  класна дошка, комп’ютер, мультимедійний проектор, зображення овочів, фруктів,  персонажів  народної пісні «Ходить гарбуз по городу»,  мультиплікаційний ролик до цієї пісні; мішечок для гри, муляжі овочів, фруктів, ягід, смайли, каструлі; насіння соняшника та гарбуза, клей, лупа.

Хід уроку

  1. Ранкове  коло.

Діти стають у коло.

Вчитель.

 – Щоби день наш розпочати, треба настрій гарний мати.

Усміхніться всім довкола:

Небу, сонцю, квітам, людям –

І тоді обовязково

День для вас привітним буде!

Тож посміхніться і передайте цю посмішку та щирі побажання один одному.

Вправа «Побажання дня»

Вчитель. – А також для успішної  та плідної роботи ми візьмемо з собою старанність, працелюбність...  (далі продовжують діти за бажанням).

Вправа  «Я почну, а ти – продовж»

Актуалізація опорних знань

2. Вправа «Ланцюжок слів»

Вчитель.  – Діти, яка пора року за вікном? (Осінь).  Ось погляньте, який осінній листочок залетів сьогодні у віконце, коли я вранці провітрювала клас. Давайте з ним пограємо. Будемо передавати його один одному, бо він хоче з усіма познайомитись, та називати слова, які характеризують осінь.

  • Яка осінь? (Діти утворюють ланцюжок зі слів-ознак. Осінь чарівна, красива, яскрава ...)
  • А чи можна назвати цей листочок дарунком осені?
  • А що ще золотокоса красуня нам подарувала?

3. Асоціативний кущ «Дари осені» (Діти повідомляють про   свої асоціації , пов’язані з виразом; вчитель робить  це на дошці у вигляді малюнків (важливо!)  (Додаток 1)

Ознайомлення з матеріалом та його осмислення

Вчитель. – Діти, плесніть у долоні ті,  у кого вдома  є город. Для чого він потрібен вашій сімї? (припущення дітей: щоб вирощувати овочі для харчування; працювати; щоб займатися спільною справою; варіантів може бути безліч).

  • Зараз ми з вами відвідаємо родину, яка мешкає на городі. Хто це може  бути?

4. Вправа «Передбачення» (Діти висловлюють припущення, але вчитель повинен бути готовий, що будуть називатися і комахи, і пташки, і тварини, яких діти бачили на городі. )

5. Перегляд  мультиплікаційного ролика та слухання  української народної пісні «Ходить гарбуз по городу».

https://www.youtube.com/watch?v=QLNRbUsVHAM

  • Чи сподобалася вам  пісенька? Підніміть смайлик, який відповідає вашому настрою.
  • Хто мешкав на городі? (гарбуз,огірки, морква, буряки, квасоля,

картопля).

- Чому їх називають родичами?

  • Як можна назвати їх одним словом? (овочі)
  • Хто сподобався вам найбільше?
  • Давайте спробуємо проспівати пісеньку слідом за записом.

Діти співають пісеньку за записом (звук притишити.) Далі можна поспівати за ролями, розподіливши їх між дітьми. Діти тримають зображення овочів-героїв пісні, яких вони озвучують. (Додаток 2). (Важливо! Ролей повинно вистачити на всіх бажаючих; можна співати по 3 -  4 учні).

6. Вправа «Сонечко».  Діти називають овочі, які вони знають та розміщують малюнки навколо узагальнюючого напису «Овочі». (Додаток 3)

Вчитель. – Чи можна назвати овочі дарунками осені? Чому?  (Можна, бо більшість овочів достигають восени).

7. Гра «Ми – овочі». Вчитель заздалегіть розміщує великі малюнки овочів по класу. Далі  говорить кожному учневі до якого овоча підійти, але не називаючи його, а за ознакою, або за першим звуком тощо. Таким чином діти діляться на групи. Далі складають спільну розповідь про даний овоч, говорячи про нього, як про себе. Доповідач з групи один, але доповнювати можуть всі члени групи. (Додаток 4)

8. Проблемне запитання.

- Яку користь люди отримують від споживання овочів?

- Що потрібно робити людині щоб виростити гарний врожай овочів? (Потрібно спочатку посадити зерно в підготовлену землю, потім доглядати: полоти, поливати, за потреби – лікувати.)

- Чи можна досягти цього за день чи тиждень? (Ні .  Заради гарного врожаю треба дового працювати).

Діти  полишають місця для групової роботи сідають за парти.

9. Вправа «Хочу навчитися; вже вмію». Діти повідомляють що вони вже вміють робити з овочів, а що хотіли би навчитися)

10. Фізкультхвилинка

https://www.youtube.com/watch?v=jTGDegPI_Vs

Вчитель. – Якою  називають осінь у цій фізкультхвилинці? (Щедрою)

  • Чому? (Бо вона подпрувала нам свої дари)
  • Які подарунки осені згадуються у пісеньці?
  • Пограємо у гру «Осінні гостинці» (Загадки про фрукти та ягоди )

 

Народжується з квітки,

Його всі люблять дітки,

Заліза в нім багато,

Рум’яне і хрустке.

А ну, скажіть, малята,

То що ж воно таке?       

                                          (Яблуко)

 

Лампочка вгорі висіла,

Стала смачна, пожовтіла.

 Діти лампочку зірвали,

З апетитом скуштували.

                                           (Груша)

Мовби на одній нозі.

 Він зростає на лозі.

 Подивись скоріш в віконце —

Грона сповнені всі сонця!

Кожен скуштувати рад

Соковитий…

                                         (Виноград)

 

Синя накидка,

хвостик, як нитка,

смачна і зваблива,

називається …

                                       (слива)

 

І червона, й соковита,

 Та гірка вона все літо.

 Припече мороз – вона

 Стала добра й смачна.  

                                       (Калина)

 

У жнива гіркі, 
А в мороз солодкі. 
Що це за ягідки?  

                                     (Горобина)

(вчитель читає загадки, а діти обирають серед малюнків зображення потрібного фрукта чи ягоди та прикріплюють на дошці) (Додаток 5)

 

  • Де можна побачити всі ці осінні дари? (У саду) .
  • Як їх можна назвати? (Фрукти та ягоди).

12. Мозковий штурм

  • Діти, а чи помітили ви серед названих дарів природи такі, що не характрні для  садів у нашій місцевості? (Калина, горобина).
  • Так, бо вони частіше ростуть у лісах, у дикій природі.
  • Тоді чому ми їх прирахували до найціннішого, що дарує нам чарівна осінь? (Припущення дітей)
  • Не можна уявити осінь без калини , бо важко знайти рослину, яка мала б у собі стільки корисних вітамінів, як ця ягідка. Вона не тільки збагатить ваш організм корисним, а ще й допоможе у лікуванні багатьох недугів. Хто звас розповість  про лікувальні властивості калини? (Розповіді дітей).

Закріплення

13. Гра «Чарівний мішечок». Використовують тканевий мішечок у якому знаходяться муляжі овочів, фруктів, ягід. Учні наосліп вгадують що вони «спіймали» та складають речення про  цей овоч чи фрукт, використовуючи всю відому їм інформацію.

14. Гра «Звари борщ  та компот». Для гри потрібні 2 каструлі та муляжі. Діти беруть по 1 муляжу не знаючи завдання, а потім вчитель оголошує правила: потрібно правильно розподілити продукти  (муляжі) для приготування борщу та компоту. (Важливо! Потрібно прибрати зайві муляжі, (ті, які не використовують для приготуваня цих страв ) їх повинно вистачити кожній дитині)).

Вчитель.

  • Чи багата наша золотокоса пора року  осінь? (Так).
  • А про які ще її дари ми не згадали? (припущення дітей)
  • Так, не можна уявити осінь без різнобарвного листя, останніх яскравих квітів , грибів та горіхів.
  • Де ростуть квіти? (У квітнику, на клумбах )
  • Де можемо помилуватися різнокольоровим листям та посмакувати горішками, плодами шипшини , глоду? (У парку, у лісі).
  • Ми зможемо це зробити на наступному уроці, коли підемо на екскурсію. А зараз погляньте та тарілочки Що ви на них бачите? (Насіння).
  • Насіння яких рослин? (Гарбуза та соняшника).
  • Давайте розглянемо його ближче.

15. Практична робота.  Розглядання насіння соняшника та гарбуза через лупу та порівнювання його.

  • Які спільні риси помітили?
  • У чому відмінність?
  • Як ви думаєте, скільки рослинок може вирости з однієї насінини?
  • Ми сьогодні говорили про овочі, фрукти та ягоди. А чи можна насіння вважати  цінним подарунком осені? (припущення дітей). Чому? (Діти повідомляють відомі їм факти. Вчитель доповнює).
  • Гарбузове насіння багате на вітаміни та рідкісні елементи, які підвищують наш імунітет. Будете вживати насіння гарбуз –  рідше будете хворіти.
  • Наші предки вірили, що продукти, які за формою нагадують сонце, приносять щастя і здоров'я. Вживання насіння соняшника тісно переплітається з культурою нашого народу. І хоча спочатку соняшник служив виключно декоративною рослиною, досить скоро люди навчилися цінувати не тільки яскраво-жовті пелюстки, а й поживне насіння. Насіння соняшника багате на вітаміни, жири та мінеральні речовини.
  • А де використовують насіння соняшника? Що з ньог виготовляють? (Олію, халву )
  • Ще його використовують в косметології та просто ласують трішки підсмаживши. Але найкорисніше вживати насіння у сирому вигляді.

16. Колектина творча робота.

- Плесніть у долоні ті, хто  полюбляє  ласувати насінням гарбуза. Ваше робоче місце праворуч.

- Плесніть ті, хто любить насіння соняшника. Ваше робоче міце ліворуч.  Потрібно наклеїти насінинки на зображення соняшника та гарбуза. (Додаток 6).  (Важливо! Ті  з дітей, хто  не любить насіння або вагається,  стають експертами і слідкують за роботою групи, надають допомогу,  тим самим долучаються до роботи).

17. Підсумкове завдання. Рефлексія

Вправа «Ви – молодці».  Група показує свою роботу,  описує її, а  діти іншої групи підносять  угору великий палець і хором говорять: «Ви  - молодці!» . Потім міняються.

Вправа «Мікрофон»

  • Про які дарунки осені дізналися?
  • Що найбільше сподобалося?
  • Які завдання викликали труднощі?
  • В які ігри пограли залюбки  би ще?
  • З яким настроєм закінчуєте роботу?

Вправа «Покажи настрій» (за допомогою смайлів). (Додаток 7)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

Похожее изображениеПохожее изображение

Картинки по запросу овочі

Картинки по запросу яблуко

Картинки по запросу картопля

 

 

Похожее изображение

Картинки по запросу кукурудза

Картинки по запросу горіхи

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

Додаток 2

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу маски  Ходить гарбуз по городу

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу маски  Ходить гарбуз по городу

 

 

 

 

 

Картинки по запросу маски  Ходить гарбуз по городу

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

 

Картинки по запросу цибуля          Картинки по запросу часник            Картинки по запросу картопля картинки         Картинки по запросу буряк

Картинки по запросу морква

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу капуста    Картинки по запросу перець

Картинки по запросу помідор Картинки по запросу баклажан

 

 

 

 

 

Додаток 4

Картинки по запросу Цибуля

 

Картинки по запросу Помідори

 

 

 

Картинки по запросу картопля

 

 

Картинки по запросу капуста

 

 

 

 

 

 

Додаток 5

Картинки по запросу яблуко

 

Картинки по запросу груша

 

 

 

Похожее изображение

 

 

Картинки по запросу слива

 

 

 

 

 

Картинки по запросу калина

 

Картинки по запросу горобина

 

 

 

 

Додаток 6

 

 

 

 

Картинки по запросу половина гарбуза

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу соняшник

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 7

 

Похожее изображение

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
13 листопада 2018
Переглядів
3728
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку