Урок з курсу "Я досліджую світ" 1 клас НУШ.Тема тижня. Зима Тема дня. За допомогою чого ми досліджуємо

Про матеріал

Інтегрований урок з «Я досліджую світ» НУШ. Тема тижня «ЗИМА». Урок розроблений для 1 класу за програмою під керівництвом Р. Шияна. на основі нового Державного стандарту початкової освіти НУШ. Конспект уроку розроблений за новою схемою. Дана розробка буде корисною для вчителів початкових класів.

Розробка на тему інтегрований курс «Я досліджую світ» допомагає навчити дітей сприймати та пізнавати навколишній світ за допомогою органів чуття, спостерігати за природними об’єктами, а також проводити цікаві досліди. Крім того розробка уроку «Я досліджую світ» знайомить першачків із вимірювальними та збільшувальними приладами, а також із лабораторним обладнанням. Відмінна риса інтегрованого курсу – обов’язкові практичні роботи. Наприкінці цього уроку діти виконають одну з таких робіт, використовуючи бінокль та лупу.

Перегляд файлу

Дата __________      Номер  уроку ___________               Я досліджую світ 1  клас

 

Тема тижня. Зима

Тема дня. За допомогою чого ми досліджуємо

Мета: ознайомити з приладами та пристроями для проведення найпростіших

дослідів; учити проводити дослід і спостереження; закріплювати знання та використання терміну «прилад»; учити проводити досліди і спостереження з метою визначення ознак предмета; розвивати спостережливість і увагу; виховувати колективізм.

Формувати групу компетентностей:

-Загальнокультурну компетентність для вдосконалення знань про навколишній світ та його особливості;

-Компетентність спілкування державною мовою для правильного

використання термінологічного апарату, спілкування під час пояснення

навчального матеріалу; популяризувати Конвенції ООН з прав дитини;

-Здоровʼязбережувальну компетентність шляхом свідомого ставлення до

власного здоров’я та здоров’я інших;

- Компетентність в природничих науках для формування в учнів практичних

навичок дослідження;

- Компетентність уміння вчитися впродовж життя шляхом спостереження

природних явищ і процесів та їхніх наслідків;

-Інформаційну компетентність для здійснення пошуку інформації в різних

джерелах.

Очікувані результати:

Співвідносить зображення / описи об’єктів та явищ живої і неживої природи з відомими йому / їй із довкілля або інших джерел об’єктами та явищами

Проводить (самостійно або в групі) прості спостереження / досліди

Фіксує здобуту інформацію (зображеннями, символами, за допомогою фотопристроїв)

Демонструє іншим результати власної діяльності

Сприймає твори різних видів мистецтва про осінь, висловлює свої враження, вподобання

Пояснює, що подобається, а що не подобається у творі мистецтва

Малює графічними матеріалами (олівцями, фломастерами, крейдою, фарбами тощо)

Придумує образи і створює їх різними знайомими засобами художньої виразності

Працює з природними матеріалами

Вправляється над інтонацією мовлення, чіткістю дикції, виразністю міміки і жесту, перевтілюючись у різних персонажів

Презентує результати власної творчості перед однолітками

Бере участь у мистецьких заходах

Обладнання: підручники, зошити, ілюстративний та роздатковий матеріал,

відеоматеріали,  кольорові олівці та фломастери.

Тип уроку: урок формування компетентностей.

 

Зміст заняття:

І. Етап орієнтації. Мотивації діяльності

 

ІІ. Етап цілепокладання

Загадки.

    Відгадайте загадку.

    Жовте листячко лежить, під ногами шелестить, сонце вже не припікає.

Коли, діти, це буває? (Восени)

    Саме з кулачок, червоненький у нього бочок.

Торкнеш пальцем — гладеньке,

а відкусиш — солоденьке. (Яблуко)

    Як ви здогадалися? За якими ознаками впізнали осінь? яблуко?

    Ви відгадали загадки, тому шо це бачили, спостерігали.

Сьогодні на уроці ми поговоримо про спостереження за природою.

Розгляньте яблуко.

Яке воно за розміром, кольором, формою ?

    А чи можете ви. дивлячись на яблуко сказати, яке воно на смак, на дотик? Чи тоне яблуко у воді?

    Щоб дізнатися, яке яблуко на смак, на дотик, чи тоне у воді, треба його дослідити.

Що людина робить, щоб пізнати природу? (Спостерігає з а нею, досліджує її.)

    За допомогою яких органів чуття людина пізнає природу? (Очі, ніс, вуха, язик, шкіра рук.)

    Розгляньте зображені на таблиці різні прилади.

    Які з них ви знаєте?

    Поміркуйте, для чого потрібні ці прилади. Вивчати природу людині допомагають різні прилади.

    Отже, на уроці ми ознайомимося з приладами, за допомогою яких до-сліджують природу.

 

ІІІ. Етап цілереалізації

    Щоб пізнати навколишній світ, спираючись на свої органи чуття, людина спостерігає за природними об’єктами та змінами в природі.

Спостерігаючи, вона виділяє ознаки об'єкта, за якими він відрізняється від інших.

    Пригадайте, які ознаки об’єктів можна виявити за допомогою органів чуття? (Колір, розмір, форму, смак і запах, який на дотик, далеко чи близько знаходиться, чи видає звуки.)

    Чи можете ви відрізнити яблуко від огірка?

    За якими ознаками їх розрізняєте? (За кольором, розміром, формою.)

Спостерігаючи за об’єктами природи, людина бачить зміни, які з ними відбуваються. Спостерігаючи за яблуком, яке росте на яблуні, ви можете побачити, як воно збільшується в розмірах. Як змінює свій колір із зеленого на жовтий чи червоний, робиться більш круглим.

    Що робить людина, щоб пізнати навколишній світ?

Висновок. Щоб пізнати навколишній світ, людина спостерігає за природою і за змінами в ній.

    Український народ здавна спостерігав за природою. Спостереження допомагали йому передбачити зміни у природі. Люди спостерігали, шо перед дощем квіти сильніше пахнуть і ластівки літають низько. Отже, вони знали, коли чекати дощу. На основі спостережень наші предки складали народні прикмети.

Розповідь з елементами бесіди.

    Щоб пізнати природу, людина не лише спостерігає, а й проводить досліди. Досліді проводять в більшості випадків у лабораторіях. А для проведення дослідів потрібні різні прилади та пристрої. Тому сьогодні ми з вами ознайомимося з приладами для проведення дослідів та експериментів.

Дослід.

    Проведемо дослід. Чи тонуть пелюстки айстри у воді?

    У склянку з водою киньте дві пелюстки айстри. Що спостерігаєте? Який висновок можна зробити?

Робота в парі.

    Дослідіть, які з предметів (корок, пластилін, цвях, папір, скріпка, листок, гумка, салфетка) тонуть, а які — плавають на поверхні води.

    Для цього у склянки з водою по черзі кидайте предмети. Що спостерігаєте?

    Назвіть, які предмети тонуть у воді, а які — плавають на поверхні.

Висновок. Іноді в природі незручно спостерігати за деякими змінами, роз-глянути ті чи інші властивості об'єкта, тому людина проводить досліди.

За допомогою дослідів можна з’ясувати, що є в ґрунті. Чи можуть рослини жити без води, світла, повітря? Що буде з водою, якщо її поставити у холодильник? Закип’яти у чайнику?

Нині важко уявити, щоб людина досліджувала природу лише за допомогою власних органів чуттів. Під час проведення спостережень, вимірювань і експериментів використовують різноманітне обладнання - прилади і пристрої. Вони допомагають людині не лише в наукових дослідженнях, а й у повсякденному житті.

Перегляд відеоматеріалів

https://www.youtube.com/watch?v=X_uQ8wr02_w

Фізкультхвилинка

Збільшувальні прилади

Можливості органів чуттів людини обмежені. Адже якщо розглядати листок рослини неозброєним оком, то можна помітити жилки листка, але не розгледіти на його поверхні волоски. На зоряному небі видно Місяць, на якому без збільшувальних приладів можна побачити тільки темні й світлі ділянки поверхні. Проте щоб з’ясувати, що вони собою являють, потрібне спеціальне обладнання.

Отже, щоб розширити свої можливості вести спостереження за природою, людина створила різноманітні збільшувальні прилади. До них належать лупа, бінокль, мікроскоп, телескоп (мал. 4).

За допомогою мікроскопа вивчають тіла найменших розмірів. Лупа збільшує тіла природи в кілька разів, а потужний мікроскоп - у сотні тисяч разів. Телескоп дає змогу розглядати небесні тіла, які перебувають на дуже великих відстанях від людини. Так, за допомогою телескопа розглядають Місяць, зорі та їхні скупчення.

Вимірювальні прилади

До вимірювальних приладів належать терези, годинник, секундомір, термометр, лінійка та інші. З початкової школи ти вже знаєш, що такі прилади мають шкалу з певною ціною поділки (мал. 5). Її слід обов’язково враховувати, виконуючи вимірювання. Наприклад, розглянь лінійку, якою ти користуєшся на уроках, і з’ясуй ціну поділки на ній.

Для вимірювання маси тіл використовують терези. Розглянь малюнок 6, і ти побачиш, наскільки вони бувають різні.

Лінійні розміри тіл - довжину, висоту, ширину - вимірюють лінійкою і косинцем або метром чи рулеткою (мал. 7).

Температуру повітря, тіла людини, води вимірюють термометрами (мал. 5, 1). Ціна поділки на них зазвичай дорівнює 1 °С (один градус Цельсія).

Виміряти час допомагають такі вимірювальні прилади, як годинник і секундомір (мал. 8). Годинниками вимірюють час у годинах, хвилинах, секундах.

Пригадай, скільки хвилин налічує 1 година, скільки секунд має 1 хвилина.

Лабораторне обладнання

Лабораторне обладнання використовують для проведення дослідів з фізики, хімії, біології.

Уважно розглянь малюнок 9. На ньому зображено нескладне лабораторне хімічне обладнання, а саме: мірний циліндр, мірний стакан, колбу, хімічний стакан, пробірку, лійку, скляну паличку, порцелянову чашку, лабораторний штатив. Як бачиш, переважає серед нього скляне обладнання. Тому за правилами безпеки слід працювати з ним обережно, уважно, не сильно нагрівати, ставити на звичне для нього місце, наприклад пробірку - у штатив для пробірок. Таким обладнанням зручно користуватися під час проведення хімічних, фізичних і біологічних дослідів.

Мірний циліндр чи мірний стакан мають поділки, тому ними відміряють потрібний об’єм рідини. Хімічні стакани, колби, пробірки поділок не мають. Їх використовують для зберігання рідин, приготування розчинів речовин у воді, виконання дослідів з речовинами. Пінетками набирають невеликі об’єми рідини. Призначення лійки - наливати рідину акуратно без розбризкування. Скляною паличкою перемішують речовини в посудині. У порцеляновій чашці здійснюють випарювання рідини з розчинів.

Пам’ятай! Під час роботи з будь-якими приладами чи пристроями потрібно дотримуватися правил користування ними і правил безпеки. Тому уважно слухай пояснення вчителя, як правильно користуватися обладнанням.

Фізкульхвилинка

Практична робота "Дослідження дрібних деталей предметів за допомогою лупи”.

Розгляньте лупу.

    Що в неї є? (Улупи є ручка і скло в оправі.)

    Спробуємо дослідити за допомогою лупи напис на олівці.

    Олівець — це рукотворний об’єкт чи природний? (Рукотворний.)

    Візьміть олівець і розгляньте букви та цифри на ньому. Чи добре їх видно?

    Візьміть лупу за ручку в праву руку, а олівець — у ліву. Тримайте лупу біля правого ока. Поступово наближайте лупу до олівця, поки чітко не буде видно напис через скло. Чи добре його видно?

Коли краще видно написи — без лупи чи з лупою? Поміркуйте, чому. (У луни є скло, яке збільшує предмети.)

    Коли краще видно написи — без лупи чи з лупою? Поміркуйте, чому. (У лупи с скло, яке збільшує предмети.)

Словник.

Лупа — збільшувальний прилад, за допомогою якого можна досліджувати дрібні предмети.

    Чому лупу називають збільшувальним приладом? (Вона збільшує дрібні предмети.)

Візьміть лінійку та виміряйте довжину олівця.

При наявності ваг зважте олівець, 10 олівців.

Підстружіть олівець та розгляньте під мікроскопом стружку.

Ознайомлення з біноклем.

Щоб дізнатися, які об’єкти природи можна дослідити за допомогою бінокля, відгадайте загадки.

    Без сокири і без рук, а дім будує. (Птах)

    Ходить хмуро між дубами,

хижо клацає зубами,

весь, як є, — жорстока лють.

очі в нього так і ллють.

Зачаївся ось, примовк.

Грізний звір цей, звісно, ... (вовк).

    В темнім лісі проживає,

довгий хвіст пухнастий має.

 їй на місці не сидиться.

як зовуть її? (Лисиця)

    На голові його корона з гілля,

копитня топчуть буйне зілля.

На спинці плямки білі, наче день,

 звірятко звати це — ... (олень).

За допомогою бінокля можна розглядати не лише тварин, які знаходяться далеко, але й верхівки дерев, вершини гір.

 

ІV. Етап рефлексійно-оцінюючий

Перегляд мультфільмів Фіксики

Термометр

https://www.youtube.com/watch?v=QPkxWle1WIg&index=22&list=ELuQKpzG7MGC7QNxhltsmgeg

лупа

https://www.youtube.com/watch?v=EPlFh9IkU-E&index=35&list=ELuQKpzG7MGC7QNxhltsmgeg

 

 

Список використаних джерел

  1. http://narodna-osvita.com.ua/693-obladnannya-ta-priladi-dlya-vivchennya-prirodi.html
  2. https://naurok.com.ua/?from=library/ak-ludina-vivcae-prirodu-sposterezenna-doslidi-doslidnicka-laboratoria-doslidzenna-dribnih-detalej-predmetiv-za-dopomogou-lupi-49234.html
  3. http://gasminka.wixsite.com/gasminka/blank-lmyay

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Макуха Олена Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
25 листопада 2018
Переглядів
36352
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку