Конспект уроку. Іван Франко. "Фарбований Лис"

Про матеріал
Конспект уроку побудований за вимогами НУШ.Містить епіграф, цитати відомих людей, інтерактивні завдання.
Перегляд файлу

Тема. Літературні казки. І. Франко — казкар (збірка «Коли ще звірі говорили») . Ди­тинство письменника . Зміст казки «Фарбований Лис». Т.Л.: літературна казка,. Мова автора і мова персонажів.

Мета: вчити  учнів вибирати цікаві факти для розповіді про письменни­ка, висловлювати власні думки про прочитане; вивчити  особливості літературної казки, порівнювати з народними казками; розвивати вміння виразно читати та творчу уя­ву; виховувати розуміння негативної суті лицемірства, заз­найства, хвалькуватості, брехні в житті людини.

Обладнання: портрет І. Франка, книга „Лис Микита”, фотографії.

Тип уроку: урок формування компетентностей

ЗМІСТ УРОКУ

1.Мотиваційний етап

-Забезпечення емоційної готовності до уроку (обмін смайликами у зошитах).

-Актуалізація суб’єктного досвіду.

  -  З чим у вас повязане дитинство?

- Чи подобаються вам казки? Чому?

 -  Що таке казка? Хто автор вивчених вами казок?

- Запишіть у таблиці особливості народної казки? (Про тва­рин, героїко-фантастичні, побутові.)

Народна казка

Літературна казка

 

 

 

II. Етап цілевизначення та планування

-          Повідомлення теми, мети уроку.

Кожен є ковалем своєї долі.

Клавдій

-Що би ви вибрали між переглядом мультфільму і читанням казки? Чому?

Віталій  Кличко сказав :»Я переглянув багато фільмів та мультфільмів, але не бачив жодного цікавішого за книгу».

 - Прем’єра книги „Лис Микита” – улюблена казка з мого дитинства.

Світ казок насправді дуже розмаїтий, і чимале місце в ньому займають особливі казки — літературні, які мають конкретного авто­ра, з ім'ям і прізвищем. Мандрівку країною літературних казок ми розпочнемо з творчості казкаря, якого в дитинстві називали Ясьо, видатного українського письменника Івана Франка.             

-          Формування цілей ,визначення очікуваних результатів уроку (учні формують самостійно).

-          Познайомитись з цікавими фактами біографії письменника;

-          Вивчити особливості літературної казки;

-          Виразно читати казку в ролях;

-          Висловлювати свої міркування про вчинки героїв.

ІІІ. Етап опрацювання матеріалу.

-Засвоєння теорії

1. Знайомство з новим другом. Презентація  письменника  (випереджальне завдання кільком учням).

- На основі прослуханих презентацій учні створюють «хмару слів».

2.Демонстрація книги автора та фотографій.

І Франко  любив одяг строгого кольору, нешнуровані черевики. Майже завжди носив вишиту сорочку. Був письменник завзятим ри­балкою. Друга його пристрасть - збирання грибів. Мріяв купити ве­лосипед, але так і не купив, бо жив скромно. Похований на Личаківському цвинтарі у Львові.

З часу, коли жив І. Франко, минуло вже ціле століття, але твор­чість письменника і нині цікава, приваблює сучасних читачів — і юних, і дорослих. Багато з них читали і захоплювалися казкою І. Франка «Фарбований Лис».

-          Виконання практичних завдань.

1. Робота з таблицею .Доповнення, що таке літературні казки

-Учні  читають у підручнику про літературні казки.

-Учні відповідають на запитання з теорії літератури та записують в таблицю..

- Казки яких авторів ви читали раніше? Назвіть письменників і їхні твори.

2.Читання  в ролях казки «Фарбований Лис».

3.Обмін враженнями.

- Чи сподобалась вам казка? Що саме, поділіться враженнями.

-Чому казка має таку назву? Хто є головною дійовою особою?

- Як автор ставиться до Лиса Микити? Вовка? Ведмедя? Лісових звірів?

- Хто з персонажів казки заслуговує, на вашу думку,  на повагу? Чому?

-Хто першим злякався, коли побачив пофарбованого Лиса?

-Чому Лис обдурив звірів?
   З. Робота в зошиті.(учні працюють в парах)

- Випишіть, якими рисами характеру наділив Лиса І. Франко. (Хитрий-прехитрий, вигадливий, спритний злодій; гордий, відваж­ний; лукавий, брехун; ошуканець).

- Підкресліть, які з цих рис ви вважаєте хорошими?

- Яких рис характеру, на вашу думку, не вистачає Лису?

-Представники груп звітують про роботу, доповнюючи одні одних.

IV. Рефлексивно-оцінювальний етап

-Рефлексія.

1.Учні відповідають на запитання.

- Що цікавого запам'ятали про письменника І.Франка?

- Першими з’явились літературні казки чи народні?

- Чому казки люблять і дорослі, і діти?

-Чи допомогли б ви Лисові? Коли йому потрібна була допомога? Чому?

2.З'єднайте частини висловів, щоб утворилися прислів'я . як ви їх розумієте, чого вони вчать?

У страху                                                           бо дурниця боком вилізе

Знай, коза ,                                                     а думки лукаві

Слова ласкаві ,                                               а за те, що овечку з’їв

Не лізь туди  ,                                                 своє стійло

Не за те вовка б’ють, що він сірий,           очі великі

Не микайся, Грицю, на дурницю ,             куди твоя голова не лізе

- Оцінювання.

- Чи досягнуто цілей уроку?

- Поставте собі оцінку у зошит за роботу на уроці.

- З яким звірятком ви асоціювали себе на сьогоднішньому  уроці?

VII. Домашнє завдання. Складіть правила поведінки, які могли б допомогти Лисові.

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Цвік Ольга
Додано
7 березня
Переглядів
119
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку