Мета: Показати учням, що свято Пасхи (Великодня) - це свято торжества життя над смертю. Допомогти учням усвідомити значення події Воскресіння Христового.
Розвивати потребу в моральній досконалості, вміти жити, довіряючи Богові.
Виховувати в учнів розуміння, що питання життя і смерті, як і питання сенсу життя, є визначальним дня людини..
Біблійна основа:
Вірші з Біблії: Мт., 28:1-20; Мр., 16:1-18; Лк., 24:1- 12; І в., 20:1-29.
Біблейська історія: Диво Воскресіння.
Ключовий вірш: “Чого ви шукаєте Живого між мертвими? Нема Його тут, бо воскрес!” (Лк., 24:5б-6а) “Та нині Христос воскрес із мертвих, - первісток серед покійних. Бо так, як в Адамі вмирають усі, так само в Христі всі оживуть” (1 Кор., 15:20,22).
Словник понять та термінів: воскресіння.
Міжпредметні зв’язки: українська мова, історія, народознавство.
Література до уроку:
Завдання уроку
1.Як відбулося чудо воскресіння Ісуса Христа.
2.Великдень - свято торжества життя над смертю.
3.Питання життя і смерті є головними для людини.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Вітання
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Оголошення теми й мети уроку
Бесіда на повторення вивченого матеріалу
Учитель: Чому Ісус Христос був розіпнутий на хресті?
Очікувана відповідь: Його прирівняли до розбійників.
Учитель: До кого з людей Ісус встиг промовити, будучи прибитим до хреста?
Очікувана відповідь: До розбійника, Івана, Марії, римських солдатів.
Учитель: Що означає слово: “Звершилось!”?
Очікувана відповідь: Ісус виконав Свою місію на землі, здійснив спокутування гріхів усіх людей.
Учитель: На якій підставі можна стверджувати, що послідовники Ісуса Христа будуть життя вічно?
Очікувана відповідь: На підставі віри в Ісуса Христа.
Учитель: Чому римські солдати охороняли вхід у гробницю?
Очікувана відповідь: 3 побоювання, що можуть викрасти Тіло Ісуса.
Учитель: Хто з оточення Ісуса бачив місце, де поклали Тіло Ісуса?
Очікувана відповідь: Йосип Ариматейський, Марія Магдалина і Марія, мати Якова.
Мотиваційний момент
Учитель пропонує учням пригадати враження від яскравої блискавки під час грози. Часто це неспокій і страх, тому що не знаєш, куди направлені стріли цієї блискавки, але знаєш, що блискавка може ударити в будівлю або дерево. Окрім того, засліплює її яскравість, і це підсилює тривогу.
Але який трепет обіймає душу людини, коли людина споглядає сходження Благодатного вогню. Що таке Благодатний вогонь?
Повідомлення учениці про Благодатний вогонь.
Повідомлення про Поховання у печері.
ІІІ.Сприймання нового матеріалу
1.Читання біблійної історії “Воскресіння Хрестове” у підручнику .
2.Бесіда
Учитель: Анголи, звертаючись до жінок, сказали: “Чого ви шукаєте Живого між мертвими? Нема Його тут, бо воскрес!”. Це золотий вірш нашого уроку.
Запам’ятовування ключового вірша
Учитель звертає увагу учнів на перші слова золотого вірша: “Живого між мертвими".
Учитель: Анголи відразу однозначно повідомили жінок, що Ісус живий. Здйіснилося те, про що Ісус попереджав Своїх учнів: що Його віддадуть на смерть, але Він третього дня воскресне. Справді, воскресіння - це був третій день після хресної смерті. Але смерть не змогла утримати Ісуса у своїх кайданах. Він ожив, Воскрес і переміг смерть.
У Біблії є вірш, який дає надію, що всі померлі віруючими в Христа - оживуть. “Та нині Христос воскрес із мертвих, - первісток серед покійних. Бо так, як в Адамі вмирають усі, так само в Христі всі оживуть” (1 Кор., 15:20,21
3. Проблемне питання
Що є вічним: душа чи тіло?
Цей біблійний вірш говорить, що в тілі всі люди помруть, що тіло повернеться в порох, але людина складається не тільки з тіла, у неї є дух і душа. Що означає - в Адамі вмирають усі? Адам символізує собою стару природу людини. Його тіло, яке дане для проживання в нім духа, тлінне. А дух в людині, відроджений від Святого Духа, - вічний. Отже всі, хто відроджені через віру в Ісуса Христа, не помруть, але житимуть вічно.
У книзі Буття описано, як Бог створив Адама. Він створив його за образом Своїм і подобою. Ми знаємо, що Бог -- є Дух, а отже, людина також духовна частково. Людина - є дух і тіло одночасно. І оскільки людина створена за подобою Божою, вона прагне до Своєї Подоби. Дух в людині прагне знайти свого Творця.
Ми знаємо також, що Бог вічний і Своєму творінню Бог також дає життя вічне. Але право - вибрати життя вічне чи відкинути його, надано самій людині.
Який вибір зробите Ви?
(Відповіді учнів).
Учитель продовжує розповідати (чи зачитує з підручника) біблійну історію.
Отже, Ісус воскрес і дає нам життя вічне, якщо ми підемо за Ним. Одного разу Він сказав: “Я воскресіння і життя. Хто вірує в Мене, - хоч і вмре, буде жити”. (Ів., 11:25). Ці слова дають велику надію на життя вічне з Богом.
4.Розгадування кросворду
. Кросворд «Христос Воскрес»
Питання
2. Де був похований Ісус?
3.Як називається простирадло, в яке було загорнуто тіло Ісуса Христа?
4.Як називають учнів Ісуса?
5.Що сталося у природі, коли Ісус помер на хресті?
6.Ім’я однієї з жон-мироносиць.
7.У якому місті відбулося розп’яття Ісуса Христа?
8.Що було одягнуто на голову Ісуса?
9.Місце розп’яття.
10.Чим воїн пробив ребро Ісуса?
11.Що закривало вхід до печери з тілом Ісуса?
12.Чим помазували тіла померлих?
13.Апостол, який тричі відрікався від Христа.
14.На яке іудейське свято був розп’ятий Христос?
5.Робота над текстом «Одне життя»
Перед читанням вчитель задає питання
Читання ланцюжком.
Бесіда
-Про Кого йдеться у цьому оповіданні?
-В якій родині народився Герой повчального оповідання?
-Який вплив Він зробив на розвиток людства?
Дослідження учнів
1-розпис храму Івана Богослова (картина Христос у Марфи і Марії)
2-давня ікона. Хто зображений на ній?
Вчитель.
- Які труднощі довелося пережити Ісусу?
- Як їх Він здолав?
- Коли у вас з’являються труднощі, що робите ви?
6.Інсценізація притчі «Зерна кави»
Бесіда
-Чому така назва?
- Із ким можна порівняти зерна кави?
- Що спільного між ними?
Ото ж бажаю за будь-яких обставин завжди бачити можливості! Змінювати обставини й перетворювати їх у щось нове й прекрасне і завжди отримувати, якщо й не користь, то досвід точно! А краще й те, й інше!
Ми, жителі села, маємо ким гордитися, учні часто навідуються до Іванової Тетяни Власівни. Школярі розпитали про цікаве життя жінки, пропонуємо вашій увазі фрагмент відеозапису.
Перегляд відеозапису
Питання
Що вас вразило у розповіді жінки?
А що мені запам’яталось?
Перегляд відеозапису
III.У загальнення та систематизація знань.
Сладання сенкана
Повідомлення « Чому Великдень щороку має різні дати?»
Учитель: Світле свято Воскресіння супроводжувалось урочистими обрядами, до яких готувались протягом цілого тижня: прибирали, білили оселі, пекли паски
Легенда розповідає, що Марія Магдалина, проповідуючи Христову науку, зайшла аж у двір римського імператора Тіберія, дала йому в дар червону крашанку зі словами: “Христос воскрес!” -- і вже тоді почала свою проповідь. За її прикладом пішли інші християни й почали в день святої Пасхи обдаровувати один одного крашанками й писанками.
ІV. Підсумок
Продовжити речення
Сьогодні на уроці я….
Дізнався….
Був вражений…
Замислився…..
Учитель: Питання життя і смерті, так само як і питання сенсу життя, є найважливішим для людини. Від вирішення цих питань залежить стратегія нашого життя: що є першорядним, найважливішим, а що другорядним і менш значним.
Домашнє завдання
Перечитати свідчення всіх євангелістів про подію Воскресіння Ісуса Христа. Нести звістку про цю подію до близьких, друзів, сусідів. По можливості брати участь у Великодньому святкуванні, щоб пройнятися духом величі подвигу Ісуса Христа та приєднатися до духовної української культури.