Конспект уроку із християнської етики

Про матеріал
Конспект уроку з основ християнської етики стане у пригоді вчителям християнської етики . Тема уроку:Воскресіння Христове.
Перегляд файлу

Тема.ВОСКРЕСІННЯ ХРИСТОВЕ

Мета: Показати учням, що свято Пасхи (Великодня) - це свято торжества життя над смертю. Допомогти учням усвідомити значення події Воскресіння Христо­вого.

Розвивати потребу в моральній досконалості, вміти жити, довіряючи Богові.

Виховувати в учнів розуміння, що питання життя і смерті, як і питання сенсу життя, є визначальним дня людини..

Біблійна основа:

Вірші з Біблії: Мт., 28:1-20; Мр., 16:1-18; Лк., 24:1- 12; І в., 20:1-29.

Біблейська історія: Диво Воскресіння.

Ключовий вірш: “Чого ви шукаєте Живого між мерт­вими? Нема Його тут, бо воскрес!” (Лк., 24:5б-6а) “Та нині Христос воскрес із мертвих, - первісток серед по­кійних. Бо так, як в Адамі вмирають усі, так само в Христі всі оживуть” (1 Кор., 15:20,22).

Словник понять та термінів:  воскресіння.

Міжпредметні зв’язки: українська мова, історія, на­родознавство.

Література до уроку:

  1.                Біблія або книги Святого Письма Старого та Нового запо­віту. - К.: Укр.Бібл.Тов., 2002. - 1375с.
  2.                Секретан Ес. Що очікує Романа ? //Стежинка, 1995. - №2, -С.7-9.

Завдання уроку

1.Як відбулося чудо воскресіння Ісуса Христа.

2.Великдень - свято торжества життя над смертю.

3.Питання життя і смерті є головними  для лю­дини.

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вітання

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Оголошення теми й мети уроку

Бесіда на повторення вивченого матеріалу

Учитель: Чому Ісус Христос був розіпнутий на хресті?

Очікувана відповідь: Його прирівняли до розбій­ників.

Учитель: До кого з людей Ісус встиг промовити, бу­дучи прибитим до хреста?

Очікувана відповідь: До розбійника, Івана, Марії, римських солдатів.

Учитель: Що означає слово: “Звершилось!”?

Очікувана відповідь: Ісус виконав Свою місію на землі, здійснив спокутування гріхів усіх людей.

Учитель: На якій підставі можна стверджувати, що послідовники Ісуса Христа будуть життя вічно?

Очікувана відповідь: На підставі віри в Ісуса Христа.

Учитель: Чому римські солдати охороняли вхід у гробницю?

Очікувана відповідь: 3 побоювання, що можуть викрасти Тіло Ісуса.

Учитель: Хто з оточення Ісуса бачив місце, де по­клали Тіло Ісуса?

Очікувана відповідь: Йосип Ариматейський, Марія Магдалина і Марія, мати  Якова.

        Мотиваційний момент

     Учитель пропонує учням пригадати враження від яс­кравої блискавки під час грози. Часто це неспокій і страх, тому що не знаєш, куди направлені стріли цієї блискав­ки, але знаєш, що блискавка може ударити в будівлю або дерево. Окрім того, засліплює її яскравість, і це підсилює тривогу.

Але який трепет обіймає душу людини, коли людина споглядає сходження Благодатного вогню. Що таке Благодатний вогонь?

Повідомлення учениці про Благодатний вогонь.

Повідомлення про Поховання у печері.

 

 ІІІ.Сприймання  нового матеріалу

1.Читання біблійної історії “Воскресіння Хрестове” у підруч­нику .

2.Бесіда

  1. Як жінки дізналися про Воскресіння Ісуса Христа?
  2. Хто відвалив камінь від могили Христа?
  3. На який день воскрес Ісус?
  4. Які жінки прийшли до печери?
  5. Чому у печері?

Учитель: Анголи, звертаючись до жінок, сказали: “Чого ви шукаєте Живого між мертвими? Нема Його тут, бо воскрес!”. Це золотий вірш нашого уроку.

Запам’ятовування ключового вірша

Учитель звертає увагу учнів на перші слова золотого вірша: “Живого між мертвими".

Учитель: Анголи відразу однозначно повідомили жінок, що Ісус живий. Здйіснилося те, про що Ісус попе­реджав Своїх учнів: що Його віддадуть на смерть, але Він третього дня воскресне. Справді, воскресіння - це був третій день після хресної смерті. Але смерть не змог­ла утримати Ісуса у своїх кайданах. Він ожив, Воскрес і переміг смерть.

  У Біблії є вірш, який дає надію, що всі померлі віруючи­ми в Христа - оживуть. “Та нині Христос воскрес із мерт­вих, - первісток серед покійних. Бо так, як в Адамі вми­рають усі, так само в Христі всі оживуть” (1 Кор., 15:20,21

 

    3. Проблемне питання

Що є вічним: душа чи тіло?

     Цей біблійний вірш говорить, що в тілі всі люди по­мруть, що тіло повернеться в порох, але людина скла­дається не тільки з тіла, у неї є дух і душа. Що означає - в Адамі вмирають усі? Адам символізує собою стару при­роду людини. Його тіло, яке дане для проживання в нім духа, тлінне. А дух в людині, відроджений від Святого Духа, - вічний. Отже всі, хто відроджені через віру в Ісуса Христа, не помруть, але житимуть вічно.

     У книзі Буття описано, як Бог створив Адама. Він ство­рив його за образом Своїм і подобою. Ми знаємо, що Бог -- є Дух, а отже, людина також духовна частково. Людина - є дух і тіло одночасно. І оскільки людина ство­рена за подобою Божою, вона прагне до Своєї Подо­би. Дух в людині прагне знайти свого Творця.

     Ми знаємо також, що Бог вічний і Своєму творінню Бог також дає життя вічне. Але право - вибрати життя вічне чи відкинути його, надано самій людині.

    Який вибір зробите Ви?

(Відповіді учнів).

  Учитель продовжує розповідати (чи зачитує з підруч­ника) біблійну історію.

Отже, Ісус воскрес і дає нам життя вічне, якщо ми піде­мо за Ним. Одного разу Він сказав: “Я воскресіння і жит­тя. Хто вірує в Мене, - хоч і вмре, буде жити”. (Ів., 11:25). Ці слова дають велику надію на життя вічне з Богом.

4.Розгадування кросворду

 

. Кросворд «Христос Воскрес»

 

 

 

 

image2 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Питання

  1. На чому був розіп’ятий Ісус?

2. Де був похований Ісус?

      3.Як називається простирадло, в яке було загорнуто тіло Ісуса Христа?

     4.Як називають учнів Ісуса?

     5.Що сталося у природі, коли Ісус помер на хресті?

     6.Ім’я однієї з жон-мироносиць.

     7.У якому місті відбулося розп’яття Ісуса Христа?

     8.Що було одягнуто на голову Ісуса?

     9.Місце розп’яття.

  10.Чим воїн пробив ребро Ісуса?

  11.Що закривало вхід до печери з тілом Ісуса?

  12.Чим помазували тіла померлих?

  13.Апостол, який тричі відрікався від Христа.

  14.На яке іудейське свято був розп’ятий Христос?

5.Робота над текстом «Одне життя»

Перед читанням вчитель задає питання

  • Чиє це життя?

Читання ланцюжком.

Бесіда

-Про Кого йдеться у цьому оповіданні?

-В якій родині народився Герой повчального оповідання?

-Який вплив Він зробив на розвиток людства?

Дослідження учнів

1-розпис храму Івана Богослова (картина Христос у Марфи і Марії)

2-давня ікона. Хто зображений на ній?

Вчитель.

- Які труднощі довелося пережити Ісусу?

- Як їх Він здолав?

- Коли у вас з’являються труднощі, що робите ви?

 6.Інсценізація притчі «Зерна кави»

Бесіда

-Чому така назва?

- Із  ким можна порівняти зерна кави?

- Що спільного між ними?

  Ото ж бажаю за будь-яких обставин завжди бачити можливості! Змінювати обставини й перетворювати їх у щось нове й прекрасне і завжди отримувати, якщо й не користь, то досвід точно! А краще й те, й інше!

     Ми, жителі села, маємо ким гордитися, учні часто навідуються до Іванової Тетяни Власівни. Школярі розпитали про цікаве життя жінки, пропонуємо вашій увазі фрагмент відеозапису.

Перегляд відеозапису

 

       Питання

Що вас вразило у розповіді жінки?

А що мені запам’яталось?

Перегляд відеозапису

III.У загальнення та систематизація знань.

      Сладання сенкана

 

Повідомлення « Чому Великдень щороку має різні дати?»

  Учитель: Світле свято Воскресіння супроводжува­лось урочистими обрядами, до яких готувались протя­гом цілого тижня: прибирали, білили оселі, пекли паски

Легенда розповідає, що Марія Магдалина, проповідуючи Христову науку, зайшла аж у двір римсь­кого імператора Тіберія, дала йому в дар червону кра­шанку зі словами: “Христос воскрес!” -- і вже тоді поча­ла свою проповідь. За її прикладом пішли інші христия­ни й почали в день святої Пасхи обдаровувати один од­ного крашанками й писанками.

ІV. Підсумок

Продовжити  речення

Сьогодні на уроці я….

Дізнався….

Був вражений…

Замислився…..

Учитель: Питання життя і смерті, так само як і питан­ня сенсу життя, є найважливішим для людини. Від вирі­шення цих питань залежить стратегія нашого життя: що є першорядним, найважливішим, а що другорядним і менш значним.

Домашнє завдання

       Перечитати свідчення всіх євангелістів про подію Воскресіння Ісуса Христа. Нести звістку про цю подію до близьких, друзів, сусідів. По можливості брати участь у Великодньому святкуванні, щоб пройнятися духом величі подвигу Ісуса Христа та приєднатися до духовної української культури.

docx
Додав(-ла)
Мориконь Олена
Пов’язані теми
Етика, Розробки уроків
Додано
17 березня 2021
Переглядів
3475
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку