Конспект уроку із Всесвітньої історії "Перша світова війна. Передумови, причини, події 1914-1916 років".

Про матеріал

Конспект уроку складений на основі матеріалів підручника Т. Ладиченко Всесвітня історія 10 клас. Під час уроку необхідно використати карту "Перша світова війна", атласи та контурні карти. Також як роздатковий матеріал використано витяг з ультиматуму Австро – Угорщини уряду Сербії (23 липня 1914 р.).

Перегляд файлу

Всесвітня історія 10 клас.

Тема. Перша світова війна. Передумови, причини, події 1914 – 1916 років.

Очікувані результати. Учні зможуть: називати дати, показувати на карті держави які об’єдналися у військово – політичні блоки, застосовувати і пояснювати терміни і поняття, характеризувати передумови міжнародного конфлікту, визначати причини війни, порівнювати стратегічні плани сторін, висловлювати свою думку щодо пропаганди у житті суспільства.

Обладнання: підручник, атлас, контурні карти, карта «Перша світова війна».

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Перебіг уроку.

І. Підготовчий етап.

1. Перевірка готовності класу до уроку.

2. Активізація пізнавальної діяльності учнів.

Звернути увагу учнів на періодизацію першої частини Новітньої історії:

1914 – 1918 – Перша світова війна;

1918 – 1923 – повоєнна нестабільність;

1924 – 1929 – економічна стабілізація;

1929 – 1932 – світова економічна криза;

1933 – 1939 – визрівання світової війни;

1939 – 1945 – Друга світова війна.

Запропонувати пригадати, які економічні та колоніальні протиріччя існували між провідними державами Європи на початку 20 ст., чому Балкани називали «пороховим льохом» Європи.  Визначити терміни: передумови, причини, привід.

ІІ. Основний етап.

  1. Оголошення теми, визначення навчальних цілей уроку, мотивація пізнавальної діяльності учнів.
  2. Запропонувати учням ознайомитися з першим пунктом параграфа і охарактеризувати передумови Першої світової війни та визначити її причини. Звернути увагу на термін «геополітика».
  3. Привід до війни – сараєвське вбивство.

Бліц – обговорення. Чому держави – агресори неодмінно потребують привід для нападу?

  1. Робота з історичним документом. Витяг з ультиматуму Австро – Угорщини уряду Сербії (23 липня 1914 р.).

«…3. Негайно вилучити з навчальних закладів Сербії…усе, що служить або може служити підтримці пропаганди проти Австро – Угорщини. 6. Відкрити судове слідство проти учасників змови 28 червня… Органи, уповноважені імператорським урядом візьмуть участь у належному розшуку. 9. Дати імператорському уряду пояснення з приводу невиправданих заяв вищих сербських чиновників, які… незважаючи на офіційне становище, не соромляться після замаху висловлюватися неприязним чином проти айстро – угорської монархії…»

  1. Чи можна вважати дії айстро – угорського уряду юридично прийнятними?
  2. Чого Австро – Угорщина прагнула більше: розв’язати війну чи навести лад?

Робота з візуальним джерелом: карикатура на с.6. Учні коментують зображення. Хто є винним у розв’язанні збройного конфлікту? Хто насправді прагнув війни?

Роль особистості в історії. Звернути увагу на причину зриву німецького бліцкригу – с.7.

Робота з контурною картою: учні позначають фронти Першої світової війни та місця основних битв.

Розвиваємо критичне мислення с.11 – лайнер «Лузитанія». Учні розглядають ілюстрацію, дають відповіді на запитання до неї, ставлять свої запитання.

Причини вступу США у війну – учні опрацьовують матеріал на с.11 та визначають причини вступу США у війну.

Робота із документами: с.12. Прочитати уривок із листа солдата і подумати, як описана ситуація впливала на боєздатність армії.

Бліц – обговорення: війна і жінка. Учні читають текст на с.14 і розглядають ілюстрацію. Зазначити причини використання праці жінок на виробництві та висловити своє ставлення до проблеми – дискримінація за статевою ознакою.

ІІІ. Завершальний етап.

Систематизація, узагальнення вивченого.

  1. Чому локальний австро – сербський конфлікт переріс у світову війну?
  2. Г. Принцип – герой чи терорист?
  3. У якому році відбулась подія: початок війни, «Верденська м’ясорубка», перше використання танків, отруйних газів.

Підсумок, оцінювання.

Домашнє завдання: опрацювати параграф 1.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ковтуновська Галина Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
4571
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку