Конспект уроку із зарубіжної літератури для 10 класу за романом Л.М.Толстого "Анна Кареніна" на тему "Суперечливий образ Анни"

Про матеріал

Цей матеріал буде цікавий учителям, які використовують на уроках інтерактивні методи навчання, індивідуальні та групові форми роботи. Проблемні завдання розвивають критичне мислення старшокласників, спонукають до роботи з текстом.

Перегляд файлу

Тема. Суперечливий образ Анни Кареніної

Мета: розкрити складність і суперечливість образу Анни Кареніної; розвивати навички аналізу художнього образу, вміння робити висновки; виховувати справжні моральні якості, любов до життя, родини.

Обладнання: тексти роману « Анна Кареніна», мультимедійна презентація, відео кліп пісні Т. Гвардцителлі «Посвята жінці».

Тип уроку : комбінований

                                                     Життя людини є прагненням до блага;                  

                                                    до чого вона прагне, те їй і дається…

                                                                                           Л.М.Толстой

                                                 Хід уроку

І. Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Учитель.  Писати про жінку , передати найтонші порухи та нюанси жіночої душі, в якій сходяться і постійно борються втіха і біль, радість і смуток,кохання і ненависть, неймовірно важко і цікаво. У добу реалізму митці приділяли особливу увагу життєподібності своїх образів, змальовували всі тонкощі людського характеру та внутрішнього світу, особливо, коли йшлося про жінку. ( У Ф. Достоєвського це Соня Мармєладова, у Стендаля – пані де Реналь та Матильда де Ла Моль) Чи не найскладнішим образом у літературі реалізму є Анна Кареніна з роману Л.Толстого.

Створення проблемної ситуації

Звернення до епіграфу уроку. – Як ви його розумієте? До чого прагнула Анна, що їй далося?

Учитель. Зануритися  у внутрішній світ Анни, побачити суперечливість її характеру – мета нашого уроку.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Пригадайте історію створення роману « Анна Кареніна»
  • Хто послугував прототипом  образу Анни?
  • Про що свідчить той факт, що прототипом головної героїні слугував не один жіночий образ?

Висновок: все це свідчить , що образ Анни складний, суперечливий і багатогранний.

ІV. Робота над темою уроку.

1.Хто вона і яка вона жінка, що насмілилась кохати? 

Розповідь про Анну від 1-ої особи.( виступ учениці, яка отримала індивідуальне завдання)

2.Групова робота.

 Цитатна характеристика Анни у стосунках з Вронським ( 1-а група);

Анна і Каренін ( 2-а  група);

Анна і суспільство( 3-я група)

3. «Обери позиці» ( Під час виступу груп діти заповнюють таблицю : Що приваблює в Анні і що в ній викликає осуд)

Висновки після виступу 1-ї групи:

Розумом Анна протистоїть цим стосункам, а душа радіє і бажає їх.

З усією палкістю душі  Анна поринула у безодню кохання до Вронського. За її словами, любов для неї те ж саме, що шматок хліба для голодного. Увесь світ  і для себе, і для Вронського вона прагнула замінити коханням.

Вона доходить висновку: Вронський не для того кохання, яке їй потрібне.

 Взагалі, Анна неначе замкнула себе в любові.

І сам автор вважає неможливим втечу від життя, навіть , якщо це буде втеча в кохання. Тому що любов,яка замикається в собі, позбавлена найголовнішої функції – дарувати щастя світові й одержувати щастя від нього. Саме в цьому , на думку Толстого, причини загибелі кохання Анни і Вронського.

Висновки після виступу 2-ї групи:

Анна зрозуміла, що чоловік вісім років душив її життя , «душив усе, що було в ній живого». А хіба можна бути щасливим з чоловіком, який не живе, а грає роль живого.

Висновки після виступу 3-ї групи:

Світ приймає і навіть заохочує до таємних зрад у шлюбі, але не пробачає щирого й відкритого кохання.

Суспільство не пробачило Анні , що в боротьбі між почуттям і обов’язком перемогло кохання до Вронського.

4.Перевірка таблиці  « Риси характеру Анни що приваблюють і які викликають осуд.

Учитель . -  Чого ж прагнула Анна?

               ( жіночого щастя )

  • З чого складається жіноче щастя? ( діти складають асоціативний кущ: кохання, взаєморозуміння, родина, діти, спільні інтереси і т. д.)

Висновок. Коли всі ці складові щастя руйнуються,жінка втрачає опору. Що вона отримує?   - БЕЗВИХІДЬ.

Так сталося і з Анною.

Учитель. І так , доля жінки, яка прийшла в цей світ, щоб кохати, виявилася трагічною. В чому ж причини трагедії  Анни? ( 1 – в ній самій, в її суперечливій натурі, що замкнулась в своєму коханні. 2. Каренін, який не жив,а грав роль живого. 3. Вронський, який був не тим коханням , яке потрібно Анні. 4. Суспільство, яке не могло  пробачити, що в боротьбі між почуттям і обов’язком перемогло кохання до Вронського )

Слово вчителя . Так , Анна – натура суперечлива, її вчинки не викликають однозначної оцінки. Але яка ж вона чарівна , незвичайна,оригінальна. Я пропоную вам іще раз осмислити долю героїні ( Анни Кареніної), своє ставлення до неї під час перегляду відеоролику « Анна Кареніна у супроводі пісні Т. Гвардцителлі                  « Посвята жінці» .

 V. Домашнє завдання:

 

  1. Дати поради Анні, щоб врятувати її.
  2. Дібрати цитати до характеристики Левіна.
doc
Додано
2 лютого 2018
Переглядів
1803
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку