Конспект уроку з зарубіжної літератури у 10 класі - "Система образів роману "Портрет Доріана Грея". Втілення в образах головних героїв різних аспектів естетизму"

Про матеріал

Конспект уроку "Портрет Доріана Грея" містить ряд опорних схем, що допоможе краще зрозуміти всю глибину естетики Оскара Уайльда. Важливо донести учням складність образної системи, яку несе в собі роман.

Перегляд файлу

Тема: Система образів роману «Портрет Доріана Грея». Втілення в образах головних героїв різних аспектів естетизму.

Мета: допомогти учням розкрити значення образів роману, утілення в них різних форм естетизму; навчити співставляти літературні та філософські поняття з представленими у цьому ключі персонажами; розвивати навички аналізувати прозові твори, характеристики героїв; висловлювати свої думки щодо порушених проблем; налагодити роботу в групах для кращої комунікації класу; виховувати любов до літератури, мистецтва, естетичні смаки.

Обладнання: портрет письменника, видання його твору, ілюстрації до нього, картки.

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

«Моральне, життя людини –

для митця лише частина об'єкта.

А моральність мистецтва полягає

в досконалому використанні недосконалих засобів.»

О. Уальд

 

I. Організаційний момент.

Привітання з класом. Налаштування на робочу атмосферу.

II. Мотивація навчальної діяльності.

Мистецтво – неосяжна річ для мало свічених, обмежених у знанням людей. Сьогодні урок присвячений цій темі, спрямований на інтелектуального читача, що може не просто прочитати, а й спробує винести те зерно, що було закладено автором для майбутніх поколінь.

Життя Оскара Уайльда було схоже на «американські гірки» – такі ж нестримні та непередбачувані.

III. Оголошення теми й мети уроку.

IV. Формування нових знань, умінь та навичок.

1. Робота в групах. Працюючи з картками, де представлені висловлювання того чи іншого героя, зробити висновок, щодо утвердження певних ідей.

Картка 1.

І група. Лорд Генрі та його ідеї.

«Принц парадоксу» – цей штамп у свій час отримав і О. Уайльд. Чому ж один із «злодіїв» роману також підлягає такій характеристиці?

Стверджуючи вседозволеність, лорд Генрі, на перший погляд, сам ніби нічого неморального не робить – не вбиває, не зраджує, не грабує. Але він отримує величезне задоволення від необмеженої влади над душею Доріана: «Та й самий вплив твій на іншу людину – як він зачаровує!» У Генрі Уоттона поєднуються байдужість, егоїзм із здоровим глуздом та обережністю, які не дають йому зіпсувати собі репутацію, зашкодити собі. Його називали «принцом парадоксу», і саме цим він привабив молоду людину й зміг на неї так вплинути.

II група. Художник Безіл Холлуорд та його ідеї.

Чи насправді образ художника є автобіографічним?

Художник дуже тонко відчував прекрасне. Знаючи лорда Генрі, він не бажав його знайомства з Доріаном, адже не був упевнений у моральній стійкості того. Безіла називають «подвійним двійником», адже він певною мірою дублює долю самого автора і водночас відтіняє образ головного героя, є його запізнілим сумлінням. Останнє відвідування будинку Грея завершилося для Безіла трагедією: Доріан, розкривши йому страшну таємницю портрета і вважаючи його винним у всіх своїх бідах, убиває художника.

III група. Образ автора в романі.

О. Уайльд втілив свою філософію в кожному з головних героїв роману. Схематично це можна зобразити так:

Відсутні відомості про те, чи є в романі «Портрет Доріана Грея» автобіографічні моменти. Через погляди О. Уайльда на мистецтво («Життя наслідує Мистецтво значно більше, аніж Мистецтво наслідує Життя»), мабуть, їх там і не може бути.

І все ж, його естетика і всі її аспекти так чи інакше відбулися в образах дійових осіб роману. Герої твору розмірковують над тими самими проблемами, що й автор («взаємини» Мистецтва, Митця, Краси, Правди та ін.).

Кожен з представлених персонажів є часткова репрезентантом певного періоду життя О. Уайльда.

2. Проблемне питання

Які думки автора висловлює (чи підтверджує) Сибіла Вейн? (Тільки в Мистецтві краса. Доріану Грею Сибіла Вейн подобалася лише в різних театральних образах. Коли вона виявила справжні почуття і з’явилася в природному вигляді, то викликала тільки огиду в героя. Потім це привело дівчину до самогубства, але Доріан, за порадою друга, припинив думати про неї, адже страждання неестетичні.)

4.Зв’язок героїв твору і мистецтва.

V. Домашнє завдання.

Характеризувати героїв роману за втіленням у них різних аспектів естетизму.

VI. Підбиття підсумків уроку.

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

Продовжте речення:

   Моє зацікавлення. співчуття. осуд. викликали такі герої романну...

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Рябчук Олена Дем'янівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сікора Зоя Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Sokolovska Nataliia
    Дуже гарний урок
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Скороднянська Світлана Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
doc
Додано
4 лютого 2018
Переглядів
18789
Оцінка розробки
5.0 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку