Конспект уроку із зарубіжної літератури для 5 класу на тему: "Позакласне читання. Шарль Перро. "Попелюшка"

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури для 5 класу на тему: "Позакласне читання. Шарль Перро. "Попелюшка"
Перегляд файлу

Клас: 5

Тема: Позакласне читання. Ш.Перро. “ Попелюшка”.

Мета:  викликати в учнів інтерес до читання  творів Шарля Перро, з’ясувати розуміння школярами змісту твору, його назви, формувати ключові  компетентності, вміння  висловлювати в усній формі власну думку, почуття, переконання,   характеризувати й оцінювати літературних персонажів на підставі їхніх учинків, взаємозв’язків із іншими персонажами, виявляти ініціативу, співпрацювати з іншими; розвивати навички самостійного опрацювання літературного твору, творчого переказу епізодів, зв'язне мовлення, мислення учнів, їх фантазію, уяву; виховувати  високі моральні якості школярів, їхні ціннісні орієнтації, ставлення, емоційно-чуттєву сферу особистості.                                         

Обладнання: дитячі ілюстрації, написи конкурсів, аркуші паперу,  на яких записано зміст “ деформованого” тексту, мікрофон,  зображення обличчя людини, індивідуальні картки самооцінювання, медалі, зображення черевичків синього та червоного кольорів.

Тип навчального заняття: позакласне читання        

Вид навчального заняття: гра “ LG-еврика”

Методи та прийоми: “Мікрофон”, «Хмара слів», «Порушена послідовність», «Синквейн», робота в групах, усна зв'язна розповідь, бесіда.

Випереджальні завдання: дібрати прислів'я та приказки до казки, створити ілюстрації.

                                                     Хід навчального заняття

І. Організація класу.

1. Привітання.

2. Рефлексія настрою та емоційного стану. Вправа «Три обличчя».

Завдання: намалювати на зображенні обличчя людини (вчителька заздалегідь підготувала зображення обличчя людини для кожного учня \учениці)  емоції, які характерні для них в даний момент часу.

ІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку. Мотивація  навчальної діяльності.

  1. Перегляд відеоматеріалу «Країна казок Шарля Перро»

 https://www.youtube.com/watch?v=3fiKDV2yt1M

Завдання: перегляньте відеоматеріал та з’ясуйте:

  1. Шарль Перро - письменник якої країни;
  2. які казки написав Шарль Перро.

2. Слово вчителя.

- Є безліч різних казок, які ми любимо, але одна з найулюбленіша серед них, мабуть, “ Попелюшка” Шарля Перро. Напевне, саме з її появою пішла гуляти чарівна і захоплююча історія про те, як бідна і непоказна, але добра і працьовита дівчина перетворюється на принцесу, одержуючи винагороду за свою працю і шляхетність.

   Наш урок ми проведемо у формі гри “ LG-еврика”, під час якої ви зможете застосовувати набуті знання, вміння, а також показати свою працьовитість.

3. Прийом «Хмара слів».

  •              Що ж означає слово «еврика»? Спробуйте скласти визначення цього слова за допомогою хмаринки слів.

  

Описание: C:\Users\школа\Desktop\Снимок экрана 2022-12-20 160414.png

(За словником іноземних мов “ еврика” - це вигук радості з приводу вдалого розв'язання задачі, вирішення питання, виникнення ідеї, нової думки. Цей вигук приписують грецькому вченому Архімеду.)

- Бажаю, щоб слово “ еврика” лунало з ваших уст у відповідь на всі запитання.

- Отже, розпочинаємо гру!

ІІІ. Робота з теми уроку

1. Робота в групах. Об’єднання учнів  класу у дві команди. Вибір капітанів.

( Учні, обираючи синій чи червоний колір черевичка, самостійно об'єднуються у команди, вибирають капітанів, формулюють девіз та  правила роботи в команді)

2. Представлення членів журі .

( Учителі закладу)

3.Проведення гри “ LG-еврика”.

3.1. Перший конкурс  -” Коректор”.

- Пропоную вам розставити пункти плану до казки “ Попелюшка” в логічній послідовності й записати відновлений план на аркуші паперу.

( Максимальна кількість балів –5б.).

1. (5). Пошуки чарівної незнайомки.

2. (1). Попелюшка в рідному домі.

3. (4). Попелюшка на балу.

4. (2). Принц влаштовує бал.

5. (3). Зустріч із чарівницею.

3.2. Другий конкурс -” Чи уважний ти читач?”

 Завдання: виправити “ деформований” текст.

( Кожній команді вчителька роздає аркуші паперу з “ деформованим” текстом . Члени команди повинні виправити помилки у тексті.)

Максимальна кількість балів –10б..

*  Один багатий купець ( удівець) одружився вдруге з удовою,

такою гарною та доброзичливою ( чванливою та гордовитою),

якої, відколи світ світом, ніхто й не бачив.

  Вона мала двох дочок, теж гарних та добрих ( чванливих та гордовитих). А в чоловіка була своя дочка, надзвичайно зла ( добра) - уся в матір, найкращу жінку в світі.

  Не встигли відсвяткувати весілля, як мачуха показала свою добру ( лиху) вдачу. Вона полюбила ( зненавиділа) пасербицю за її красу . Отож мачуха загадувала пасербиці виконувати неважку ( найбруднішу ) роботу в домі.

  У лахмітті й попелі Попелюшка була потворнішою ( куди гарнішою) за своїх сестер.

( Звучить музика з будь-якого дитячого мультфільму чи казки за мотивами творів Ш. Перро)

3.3. Слово журі.

3.4. Третій конкурс -” Хто швидше?”.

Завдання:  швидко дати правильну відповідь на поставлене вчителем  запитання.

- Під час проведення цього конкурсу журі враховує такі критерії, як: швидкість і правильність відповіді.

 ( Максимальна кількість балів за правильну відповідь –1б.)

- Хто написав казку “ Попелюшка” ? ( Ш.Перро).

- Ким була Попелюшка мачусі? ( Падчеркою).

- Де спала Попелюшка? ( На горищі в попелі).

- Хто дав дівчині ім'я Попелюшка? Чому? ( Менша сестра).

- Хто допоміг Попелюшці потрапити на бал? ( Хрещена мати-чарівниця).

- Скільки разів Попелюшка їздила на бал? ( Двічі).

- Хто закохався в Попелюшку? ( Принц).

- Що загубила Попелюшка на балу ? ( Черевичок).

- Чого вчить нас казка “ Попелюшка”? ( Казка вчить нас бути добрими, скромними, не ображати та пригнічувати інших).

- Поміркуйте, чому твір називається «Попелюшка»?

3.5. Четвертий конкурс -” Акторський”.

Завдання :  переказати від імені героїв епізод із казки “ Попелюшка”, дотримуючись інтонації.

І– ій команді: від імені Попелюшки.

ІІ– ій команді від імені мачухи.

3.6. Слово журі.

3.7. П'ятий конкурс -” Творчий”.

Завдання:  “ нагородити” епітетами героїнь казки “ Попелюшка”.

І –а команда : “ нагороджує” Попелюшку.

ІІ - а команда :  “ нагороджує” мачуху та її дочок.

( Представники з команд по черзі зачитують дібрані епітети та підтверджують епізодами з казки.)

Максимальна кількість балів за один епітет –1б.).

3.8. Шостий конкурс -” Наші капітани”.

Завдання: скласти висловлювання на тему: “ Якби я була ( був)на місці Попелюшки, то…”

( Найоригінальніше висловлювання –5б.)

3.9. Слово журі.

3.10. Сьомий конкурс -” Хто більше?”.

- Вам було завдання дібрати прислів'я та приказки до казки “ Попелюшка”.

 Завдання: команди по черзі називають прислів'я та приказки, пояснюють, як їх розуміють.

 (Максимальна кількість балів за одне прислів'я або приказку –1б.).

3.11. Восьмий конкурс -” Опиши це”.

   Завдання:  описати те, що зображено на аркуші паперу.

   Кожен представник із команди описує, пояснює те, що він бачить на аркуші паперу так, щоб команда змогла дати правильну відповідь, хто або що зображено на ілюстрації.

  Наприклад, представнику з першої команди демонструється намальований черевик. Він пояснює: “ Це те, що кожен із нас купує відповідно до пори року” ( черевичок).

  Представнику з другої команди демонструється намальований годинник. Він пояснює : “ Це те, що допомагає нам орієнтуватися протягом доби”           ( годинник).

( Правильна відповідь –5б.).

3.12. Слово журі. Підбиття підсумків. Нагородження переможців.

( Відповідно до кількості балів, визначаються переможці,  нагороджуються учні медалями:“ Найрозумніший”, “ Найактивніший”, “ Найкмітливіший” тощо.

IV. Підсумок уроку.

1. Прийом “ Мікрофон”.

- Які риси характеру, що притаманні Попелюшці, ви хотіли б набути?

2. Рефлексія. Прийом «Синквейн».

Завдання: скласти 5-рядковий вірш на тему «Шарль Перро».

3.Самооцінювання.

Картка самооцінювання учнем/ученицею власної участі в роботі групи

                      Прізвище: _____________________________________

                                           Оцініть свою роботу в групі за кожним напрямом від 0 до 2 балів.

Я брав (-ла) активну участь у роботі групи

 

Я старанно  працював (-ла) над завданням

 

Я висловлював (-ла) свої  ідеї, думки

 

Я допомагав (-ла)  учасникам групи

 

Я відповідав (-ла) на питання

 

Я підбадьорював (-ла) учасників групи

 

Всього

 

 

Використані джерела:

  1. https://www.youtube.com/watch?v=3fiKDV2yt1M

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2023
Переглядів
1747
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку