Конспект уроку "Калина під моїм вікном"

Про матеріал
Вчити дітей складати і записувати розповідь з елементами опису за планом. Розвивати усне та писемне мовлення; уміння описувати рослину, зокрема калину, використовуючи прикметники, порівняння, слова, вжиті в переносному значенні; пізнавальну діяльність, творчі здібності. Виховувати бережливе ставлення до калини, як лікарської рослини, оберегу, символа України. Формувати естетичну культуру.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку

з української мови

проведеного в 3-В класі

вчителем початкових класів Нікітченко Л.І.


м. Запоріжжя

2018 рік



 

Урок розвитку мовлення

 

Тема. Складання розповіді з елементами опису «Калина під моїм вікном»

Мета. Вчити дітей складати і записувати розповідь з елементами опису за планом.

Розвивати усне та писемне мовлення; уміння описувати рослину, зокрема калину, використовуючи прикметники, порівняння, слова, вжиті в переносному значенні; пізнавальну діяльність, творчі здібності.

Виховувати бережливе ставлення до калини, як лікарської рослини, оберегу, символа України. Формувати естетичну культуру.

Засоби навчання: Тлумачні словники, роздатковий дидактичний матеріал, ілюстративний матеріал з зображенням куща калини в різні пори року, вишивки, короваю; рушник з вишитим орнаментом калини; пучки кетягів калини; випечений коровай прикрашений калиною; аудіозапис пісень про калину.



 


1.Організація класу

  •    Подаруйте посмішку собі;
  •    Один одному, мені.

Я дарую посмішку і вам,

Радість допоможе у роботі нам.

  1.   Повідомлення теми і мети уроку.

Актуалізація опорних знань.

А зараз я хочу щоб ви відгадали загадки.

  •    Відгадаєте загадки, і ви дізнаєтесь, який об'єкт буде предметом сьогоднішнього уроку.
  1.   загадка: - За хатою у садочку

У зеленому віночку,

У червоному намисті

Дівчиноньку чепуриться.

І збігаються всі діти

Щоб на неї поглядіти,

За намисто кожен смик

Та й укине на язик.

  1.    загадка: - Стоїть півень над водою з червоною бородою.

Хто не йде, за борідку вщипне.

  1.    загадка: - У лісі на пралісі висить плаття червоне.

І не дівко, а червоні стрічки носить.

Так, звісно, це калина.(Вчитель на дошці вішає ілюстрацію з калиною + слово калина)

Прочитайте значення цього слова із вибірки слів із тлумачного словника.

Я теж підготувала загадку про цю рослину.

Прочитайте із роздаткового дидактичного матеріалу. Які слова допомогли відгадати загадку?(червоне намисто, вінок зеленолистий)

  1. Повідомлення теми і мети уроку.
  • Наш урок присвячується цій неперевершеній дівчині-красуні, надзвичайно чарівному кущику - калині.
  • Хто був уважним, скажіть як я назвала калину?(слова вивісити на дошку: чарівний кущ, красуня)

Наше завдання - написати розповідь на тему: «Калина під моїм вікном» ,що включатиме опис калини за планом. Для того,щоб вам допомогти підготуватися до самостійної роботи, ми попрацюємо колективно і допоможе нам план.

  1.    Робота по підготовці до написання твору.

Який зараз спробуємо скласти разом.



 

Як ви гадаєте, які пункти плану ми можемо включити в свій план, щоб написати твір про калину?

Це може бути(діти називають пункти плану) 1.   Що таке калина?

  1.   Де вона росте?
  2.    Який у неї вигляд?
  3.    Чим вона корисна для людей?
  4.    Як народ її величає?
  1.    Робота над складанням твору.

1) Робота з планом до твору.

  •    А тепер погляньте на дошку. Який план приготувала я вам, що буде допомагати вам писати твір.
  •    Прочитайте цей план (читає учень)
  •    Що ви помітили? Які типи речень у плані?(питальні)
  •    Прочитай,(учень), перше питання.(Що таке калина?)
  •    У нас на дошці уже є слова, які допоможуть дати відповідь на це запитання. (Це чарівний кущ)
  •    Прочитаємо 2 питання.(Де росте калина?)
  •    Хто знає, де росте калина?
  •    Прочитає 3 питання(учень/(Яка калина на вигляд?)
  •    А на це питання допоможуть відповісти вам слова на дошці.
  •    Про що так можна сказати? Темно-зелене,

Смарагдове,   -листя

Багряне.

Яка зараз пора року? Яке листя у калини навесні? Виберіть слова, які нам зараз потрібні.

А про що так можна сказати: духмяні,

запашні,   - квітки у калини

сніжно-білі.

  •    А що це може бути? Важкі,

(показати малюнок) червоні,   - кетяги

соковиті.

Круглі, терпкі - що це може бути?   - (ягоди у калини)

Які ще можуть бути ягоди.

  •    Дивлячись на ці слова, складіть речення. Так яка калина на вигляд? (Навесні у калини темно- зелене листя. Духмяні, запашні квітки. А восени на ній висять важкі червоні кетяги з круглими, терпкими ягодами)

Прочитаємо 4 питання, (учень читає).(кого приваблює кущ калини?)

Я вам пропоную переглянути ілюстрації, які допоможуть вам сформулювати відповідь на запитання.

Прочитаємо 5 питання(учень).(Яку користь приносе вона людям?)

  •    Хто знає відповідь на це питання?


 

  •    А тепер послухайте мене.

Калина як символ України, має велике значення. Гілочки калини вишивали на весільних рушниках. Також гілочками калини прикрашали весільний коровай. Червоні ягоди - це символ довголіття родини, безсмертя роду. Колись давно, продовжуючи сина у далеку дорогу, мати напувала його калиновим чаєм і давала хліб з калиною. Коли в хаті було свято, на стіл обов'язково клали перед хлібом калину. (Вчитель показує вишитий рушник)

  •      Чи можна мою розповідь вважати відповіддю на 6 питання?
  •     Ми вже стільки сьогодні на уроці розповідали про калину, про цю чарівну красуню. Чи подобається вам ця рослина? Чим? Це є відповідь на наше останнє питання!
  1.   Фізхвилинка
  •    Давайте трохи відпочинемо. Так як у нас урок присвячений красуні калині, я вам знайшла пісню про калину.
  1.   Робота над будовою тексту.
  1.    - Всі пункти плану розібрані. Готові ми з вами скласти розповідь на тему «Калина під моїм вікном», що включатиме опис калини за планом?
  •    Пригадайте, з яких частин складається текст?
  •    Відповіді на які запитання будуть зачином, основною частиною кінцівкою?
  •    Як уникнути повторень слів у творі.(замінити синонімами, іншими словами)
  •    Хто спробує скласти текст за планом (усно) 1-2 учня
  1.    Усне складання творів за планом.
  •    Готуючись до уроку, я теж склала текст на тему: «Калина під моїм вікном» за планом. Послухайте.

Калина під моїм вікном»

Калина - це чарівний кущ.

Росте ця красуня у лузі, в ярах, парках. У неї темно-зелене листя. Цвіте вона в травні. Квітки у неї білі, духмяні, дрібні, мов сніжинки. Навесні своїми запашними квітками цей кущик приваблює комах. А восени до червоних соковитих ягід злітаються птахи. Використовують цю лікарську рослину в народній медицині. Народ величає її символом України, родинним оберегом.

Мені подобається ця рослина тим, що вона гарна та корисна.

  1.   Письмова робота (10-15 хв.)
  •    А тепер розпочинаємо творчу роботу. Бажаю успіхів!
  •    Закінчили роботу, закрили зошити. Ваші твори я перевірю. На наступному уроці ми заслухаємо найкращі.
  1.    Підведення підсумків.
  •    Ви сьогодні на уроці добре попрацювали. І за гарну роботу на вас чекає сюрприз. (Вчитель виносить коровай).

-1 закінчити наш урок я хочу віршем про красуню калину.

 

 

 

 

вівір)вірш).


 

 

docx
Додано
24 жовтня
Переглядів
55
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку