Урок "Звуки та букви. Склад. Звуко - буквений аналіз слів"

Про матеріал
Урок містить дидактичні вправи на засвоєння звуко - буквеного аналізу слів. Завдання творчого характеру.
Перегляд файлу

 Тема. Узагальнюючий урок про звуки та букви. Склад. Звуко – буквений аналіз слів.

 Мета. Закріпити вміння дітей ділити слова на склади; удосконалювати вміння дітей застосовувати правило переносу слів на практиці; продовжувати вчити дітей описувати предмет за малюнком та запитаннями вчителя; формувати навички роботи з деформованими реченнями; розвивати мовлення; збагачувати словниковий запас учнів; виховувати любов до рідного краю, до природи.

 Обладнання: малюнки фруктів та овочів, ілюстрація дятла, звукові фішки,  магнітні букви, картки з деформованими реченнями (для кожного учня), індивідуальні перфокартки, друковані зошити.

 Тип уроку: узагальнення

Хід уроку

І. Організаційний момент. Створення емоційного клімату на уроці.

І знов покликав дзвоник в клас –

Знання нові чекають нас.

Ми дуже любим рідну мову,

Її мелодію чудову.

Тож починаємо урок!

ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчання.

1. Фронтальна перевірка домашнього завдання. Вправа 93.

2. Усне опитування

- Із скількох речень складається домашнє завдання?

- Зачитайте складені речення ланцюжком.

3. Бесіда.

- Що ми бачимо, читаємо та пишемо? (Букви.)

- Що ми чуємо та вимовляємо? (Звуки.)

- Які бувають звуки? (Голосні та приголосні)

- Скільки голосних букв в українській мові ? Назвіть їх.

- Скільки голосних звуків в українській мові? Назвіть їх.

- Що таке склад?

- Як визначити, скільки у слові складів?

ІІІ.   Повідомлення теми й мети  уроку.

 Сьогодні на уроці ми узагальнимо всі набуті знання про звуки та букви. Продовжимо вправлятися складати звукову модель слова, ділити слова на склади, визначати наголошений склад у слові.

1.  Вправа «Вставте букву». Вставити пропущені букви у словах (на дошці)

Ч…рв…н…й ж…вт…й с…н…й      з…л…н…й .

2. Вправа «Знайди звукову модель слова». З' єднайте картинку із її звуковою моделлю слова (на дошці)                           

ІV. Сприймання й усвідомлення матеріалу.

1.  Каліграфічна хвилинка .

- Урок продовжим без зупинки з каліграфічної хвилинки.

- Записати каліграфічно слова – верблюд та виноград.

2. Мозковий штурм «Що нам відомо про дятла?»

- Діти, а зараз   послухайте загадку і відгадайте її.

Я лікую у садку

Вишню, яблуньку струнку.

Вірно людям я служу

Їм дерева стережу.

Дзьоб міцний та гострий маю

Шкідників ним здобуваю. (Дятел)

 (Ілюстрація із зображенням дятла)

- Діти, що ви знаєте про дятла?

- Яке в нього пір'я? Якого кольору крила?

- Що є в дятла на голові?

- Який у нього дзьоб?

- Чому його ще називають лікар лісу?

 Дятел – лісовий птах. Пір'я в нього строкате. На голівці має червоненьку шапочку. Дзьоб міцний та довгий. Ним дятел добуває із під кори дерев комах. За це його називають санітаром лісу.

2. Групова робота в зошиті

 Записати під диктовку перше і друге речення. Підкреслити голосні букви у першому реченні. Виконати звуко – буквений аналіз слів – дятел та дзьоб.

3. Словникова робота. Пояснити значення словастрокате.

4. Фізкультхвилинка «Музична пауза»

- Я бачу, діти, що ви дуже стомилися . Давайте відпочинемо.

- Відпочили, а зараз продовжимо роботу.

5. Творча робота. Скласти речення за поданою схемою  та малюнком про осінь. 

- Яка пора року зображена на картині?

- Який осінній місяць зображено на картині?

- Які ознаки має жовтень?

- Чому осінь називають «золотою»?                                                        

˾  ____  _____.   (Прийшла золота осінь.)

Записати складене речення в зошит.

V. Закріплення та систематизація знань

1. Індивідуальне завдання. Робота з деформованим реченням(усно).

Відновити порядок слів у поданому реченні та прочитати його. Записати складене речення в зошит.

2. Гра «Один чи два».

- Якщо чуєте слово з одного складу плесніть у долоньки, з двох складів – тупніть ніжками. 

театр, кущ, слово, слива, йод, кінь, шофер, дятел, сіль, школа, пень, півень.

3. Вправа «Знайди та підкресли однакові склади  у  словах» (робота на перфокартках)

Машина, малина, магазин, маргарин, матуся, макарони, марка.

4.Робота в друкованому зошиті. Гра «Шифрувальник»

- Розшифруйте слова та запишіть їх. Підкресліть голосні букви. Назвіть одним словом.

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Продовжити речення:

Звуки ми …..

Букви ми …..

Склад - …..

Скільки голосних звуків,  ……

Виділений голосом склад називається ……

Які слова не можна переносити?

VІІІ. Домашнє завдання

Комунальний заклад

Глухівська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 3

Глухівської міської ради

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План - конспект

уроку - узагальнення з української мови для 3 класу з теми :

Звуки та букви. Склад. Звуко – буквений аналіз слів.

 

 

 

 

 

Підготувала:

вчитель – дефектолог

3 – В класу

Волинко Т.В.

 

doc
Додав(-ла)
Волинко Тетяна
Додано
28 жовтня
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку