Конспект уроку «Карбонові кислоти»

Про матеріал
Корисний для використання вчителям хімії для викладання теми»Карбонові кислоти» в 10 класі, використано інтерактивні технології, а також компʼютер та інструктивні картки, робота з підручником.
Перегляд файлу

Тема. Карбонові кислоти, їх склад, будова та класифікація. Етанова кислота, її молекуларна та структурні формули, фізичні властивості. Функціональна карбоксильна група. Застосування.

 Мета.

 Освітньо-пізнавальна – ознайомитися зі складом та будовою карбонових кислот; з’ясувати особливості будови карбонових кислот; розглянути функціональну групу карбонових кислот, її будову і властивості.

Розвивальна – сприяти  розвитку пізнавального інтересу учнів, інтелектуальних здібностей, самостійності і творчості у навчанні. Набуття умінь оперувати знаннями.

Виховна –виховувати інтерес до предмету, самостійність, працелюбність. компетентність.

 

 Тип уроку  Урок засвоєння нових знань, вмінь і навичок

 

Форми і методи проведення уроку: бесіда, розповідь, робота з інструктивними картками, з підручником, з комп’ютером…

Обладнання: інструктивні картки, комп’ютер, набір для виготовлення кулестержневих моделей молекул.

 

Хід уроку

І.Організаційний етап

ІІ.Актуалізація опорних зань

  1. Який клас сполук ми вивчали на минулому уроці?
  2. Яка загальна формула альдегідів?
  3. Яка функціональна група характерна для альдегідів?
  4. Як впливає група –СОН  на їх властивості?
  5. Які типи реакцій характерні для альдегідів?

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

На сьогоднішноьму уроці ми продовжемо знайомитися з класами органічних сполук, а зокрема з карбоновими кислотами.

ІV.Повідомлення теми уроку

V. Пояснення нового матеріалу

1. Які сполуки називаються карбоновими кислотами?

-похідні вуглеводнів, молекули яких містять одну або кілька карбоксильних груп, називають карбоновими кислотами. ( Див комп.)

 

2.Будова молекули. Взаємний вплив атомів.

Див. інструктивну картку.(Див комп.)

 

3.Класифікація карбонових кислот. (Див. комп.)

а) за кількістю карбоксильних груп:

-монокарбонові (одна група)

-дикарбонові (дві групи)

б)за наявнісю кратних звязків:

-насичені

-ненасичені

в)за кількістю атомів Карбону у вуглеводневому ланцюгу:

-нижчі (1-10)

-вижчі (10 і більше)

 

4. Загальна формула, гомологічний ряд та назви карбонових кислот.

(Див комп.)

 

5.Фізичні властивості  етанової кислоти.

Робота з підручником с. 81-82 (табл.10)

Див. комп.

Висновок.  Молекули карбонових кислот ще більш асоційовані ніж молекули альдегідів і утворюють димери (подвійнй водневі звязки)

 

6.Поширення в природі, значення і застосування карбонових кислот.

Див. методичний посібник, підручник с.80

 

VI.Узагальнення і систематизація знань

  1. Учні роблять висновки про роботу на уроці. Інтерактивний метод «Снігова куля»
  2. Розв’яжіть задачі.  Див.нструктивну картку

 

VII. Підсумок уроку, виставлення оцінок

Домашнє завдання

Вивчити параграф 17 с.80-82,

Виконати завдання №3, №4 с.86

Автор підручника М. М. Савчин

                                        

                                             Підготувала   Гладка Оксана Едуардівна  

                                                                      Вчитель хімії і біології, вища категорія 

                                                                      звання «старший вчитель»                                                                                                     

                                                                      Нараївський  ЗЗСО І-ІІІ ступенів

                                                                      Тернопільської області                                                                                                   

doc
Пов’язані теми
Хімія, 10 клас, Розробки уроків
Додано
22 листопада 2023
Переглядів
275
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку