Конспект уроку " Карнавал — свято музики і танцю"

Про матеріал
Конспект уроку "Карнавал — свято музики і танцю" за підручником "Музичне мистецтво" 7 клас Л.М. Масол, Л. С. Аристова
Перегляд файлу

Тема:      Карнавал   свято музики і танцю

Мета: формувати уявлення учнів про карнавал як культурне явище, ознайомити з особливостями проведення свята, розширити загально-естетичний та музичний кругозір  учнів, ознайомити їх з творчістю композитора  Жана-Батиста  Арбана.

     Розвивати  музичний слух,  вміння слухати та інтерпретувати музичні твори,  вокально-хорові навички та навички  образного осмисленого сприйняття музики.

   Виховувати естетичні  якості особистості,  позитивне ставлення до музики, любов до народних пісень.

Тип уроку . Комбінований

Обладнання: комп’ютер, презентація, підручник “Музичне мистецтво”   Л.М. Масол, Л.С. Аристова 7 клас.

Музичний матеріал (покликання) Жан­-Батист Арбан “Карнавал у Венеції”, “Бразильский карнавал”; розспівки,  українська народна пісня “Чом ти не прийшов?”, Н.Май “На нашій Україні”.

Методи: розповідь, пояснення, фронтальне опитування,інтерактивна вправа “Пазл”

                                    Хід уроку

Актуалізація опорних знань

 https://youtu.be/Y3RtCe_4wdg Музичне вітання

Виконання пісні  https://youtu.be/FdSrkjQJVv4?feature=shared

Мотивація

Складіть пазл (слайд 1)

https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=07d2279681a5

Що ви бачите на картинці?

Які думки у вас виникли, коли побачили це зображення?

Вправа. “ Асоціативний  кущ”(слайд 2)

З чим у вас асоціюється слово “Карнавал” ?

 

 

 

 

Карнавал театралізоване свято, учасники якого одягнені в яскраві маски та неймовірні костюми (слайд 3)

Оголошення теми уроку

Розповідь вчителя

    Існує думка, що перші карнавали з’явилися під час свят подяки  богу Діонісу за врожай. Діоніс бог рослинності, родючості, вологи, покровитель виноградарства й виноробства (слайд 4)

    Сьогодні ми познайомимося з найяскравішими карнавалами, які щорічно відбуваються в Ріо-де-Жанейро та Венеції.

   (слайд 5) Перша згадка про Венеціанський карнавал датується 1094 роком. Вважається, що місцева аристократія вигадала його для того, щоб похизуватися один перед одним у пишних вбраннях. 1296 року Сенат Венеціанської республіки офіційно проголосив останній день перед Великим Постом святковим. Тому вважають, що слово “карнавал” походить від латинського “carne vale”, тобто “прощання з м'ясом”.                                           Традиція венеціанців одягати в цей час маски сходить до давніх римських Сатурналіїв, коли рабам на святі врожаю дозволяли сидіти поряд із патриціями, а тому всі ховали обличчя під масками, щоб не зважати на соціальну нерівність у такі дні.

     Щороку шанувальники карнавалів й маскарадів приїжджають звідусіль в італійське місто на воді  Венецію. Саме тут з'явилася традиція карнавального  святкування. Вистави венеціанського карнавалу відбуваються просто неба, на тлі унікальних декорацій  пам'яток архітектури, які пов'язані між собою численними каналами й містками.

(слайд 6)На центральній площі Сан-Марко відбувається церемонія відкриття карнавалу, а потім розпочинається масове костюмоване гуляння. Протягом двох тижнів у Венеції проводять різноманітні концерти, влаштовують неперевершені феєрверки, в театрах проходять вистави, а в середньовічних палацах  бали-маскаради. І звідусіль  з майданів і площ, з будинків міських жителів і величних споруд, та навіть із граційних гондол, що перевозять людей,    лунає жива музика!

Робота з підручником с. 29

До вашої уваги дві ілюстрації.

    Роздивіться костюми та  маски учасників карнавалу на ілюстраціях.

    Назвіть музичні інструменти, які ви бачите.  Яка музика може лунати?

Слово вчителя

Карнавал надихає художників на створення вишуканих костюмів і загадкових масок, а композиторів — на написання чудової музики. У різний час музиканти відображали свої святкові карнавальні емоції у звуках, тембрах і ритмах.

   Атмосферу карнавального свята можна почути у фортепіанному “Карнавалі” Роберта Шумана, в увертюрах “Карнавал” Антоніна Дворжака, у творах Гектора Берліоза, Олександра Глазунова. Італійський композитор і скрипаль Нікколо Паганіні написав варіації “Венеціанський карнавал” для скрипки і фортепіано, а французький композитор Жан-Батист Арбан створив  твір для труби, який назвав  “Карнавал у Венеції”(слайд 7)

https://youtu.be/UHlESx8N86I Жан-Батист Арабан

Слухання

Які емоції у вас викликав цей твір?

 Фізкультхвилинка  https://youtu.be/B51nJ5VfDNk (слайд 8)

Історія Бразильського карнавала (слайд 9)

 Бразильський карнавал — це гучне та веселе свято.  Воно відбувається щорічно за 40 днів до Великодня і знаменує початок Великого посту.

Як усе починалось

   Уперше щось схоже на карнавал у Бразилії розпочали поселенці з островів, котрі належали Португалії. Це була гра “ентрудо”, яка 1723 року зібрала на вулицях і площах купу людей. Однак ніхто не танцював — усі кидались один в одного багнюкою і поливали водою. А ось 1840 року на вулицях Ріо відбувся вже бал-маскарад. Люди в костюмах танцювали тільки вальс або польку. Танцюристи пересувалися  містом під музику, усім було весело. Самбу вперше станцювали трохи пізніше — 1850 року, відтоді вона стала невіддільною частиною карнавалів. Сьогодні існує жорстка конкуренція між школами самби — усі вони щороку змагаються за перемогу в конкурсі, вкладаючи в підготовку чимало сил і коштів.

(слайд 10) Парад шкіл самби  це неймовірно яскраве, блискуче й енергійне явище. Перед публікою по черзі рухаються  фантастично оформлені платформи, на яких безупинно танцюють самбу запальні бразильські красуні.  Щоб перемогти на конкурсі, танцівники мають вразити  своєю хореографією, декораціями, костюмами, гримом журі , яке складається із 40 суддів . Тому кожна школа  самби вибирає тему, розробляє сценарій і упродовж року готує виступ.

https://youtu.be/fVPD_ZY20qM карнавал  Ріо-де-Жанейро

Перегляд відеоматеріалу. Розповідь про свої враження.

Вокально-хорова робота (слайд 11)

 Розспівка https://youtu.be/p_4GRka2sgI

                    https://youtu.be/p_4GRka2sgI?feature=shared

 

Розучування пісні https://youtu.be/P3Vqdg0lZwU (слайд 12)

Заключна частина (слайд 13)

( слайд 14) На уроці

Я дізналася…

Мені сподобалося…

Було цікаво.

docx
Додано
15 листопада 2023
Переглядів
326
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку