4 клас Урок-подорож 3.
Мистецтво Польщі, Чехії та Угорщии
Мета:
навчальна: ознайомити дітей з мистецтвом Польщі, Чехії та Угорщини, Через музичний матеріал та народні танці цих країн.
розвивальна: розвивати в учнів відчуття ритму, розширити їх мистецький кругозір, навчитись визначати танцювальні риси танців цих країн.
виховна: повагу та інтерес до культури сусідніх країн
Музичний матеріал: народний польський танець «Мазурка», чеський танець «Полька» та угорський танець «Чардаш».Польська народна пісня «Гей соколи». Чеська народна пісня-танець «Полька», Ф. Шопен «Мазурка до мажор»
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: ТЗН, ноти, роздатковий матеріал, ілюстрації країн, портрет композитора, підручники.
ХІД УРОКУ
1.ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Музичне вітання.
Вчитель співає – «Добрий день вам діти»
Діти відповідають співаючи – «Добрий день»
2. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Сьогоднв ми з вами подорожуємо до сусідньої Польщі, Чехії та Угорщини, познайомимось з цікавою культурою цих країн, переглянемо їх народні танці. Отож прошу пристебнути ремені безпеки, летеимо до Польщі.
(Діти на «мурмурандо» демонсрують звук літака)
Наш літак пішов на посадку, і ми вже в Польщі, можете відстибнути ваші ремені безпеки.
3. ОСНОВНА ЧАСТИНА
Відомості про Польщу
Польща наша сусідня країна, офіційно Республіка Польща яка розташованна в центральній Європі. У Польщі та України багото спільного, навідь не знаючи польської мови ми можемо зрозуміти про що говорять поляки, тому що багато слів схожих, у наших країн є навідь спільна народна пісня «Гей соколи» бо так і не відомо в якій країні ця пісня з”явилась вперше.
Давайте послухаємо цю пісню на польській мові.
Слухання польської народної пісні «Гей соколи»
Діти а ви зрозумули текст пісні?
Про що ця пісня?
Польща дуже багата на звичаї та традиції, поляки шанують і люблять свою культуру. Цінують вони і свої народні танці, їх є багато, а ми сьогодні познайомимся з «Мазуркою». Назва цього танцю походить від назви провінції Мазовія.
Перегляд танцю «Мазурка»
Чи сподобався вам танець?
Чи звернули ви увагу на танцьвальні костюми?
Так діти цей танець ліричний та життєрадісний І його виконують не тільки на свята а й будні дні. А в ХIII ст. цей танець став обов”язковим для виконання на балах.
Знайомство з творчістю Ф.Шопена
(Переглял відео презентації)
Відомий в світі польський композитор теж в своїй доробці має мазурку, до вашої уваги Мазурка до мажор»
Гра « Яка музика»
На партах дітей розташованні картки з характеристикам музичного твору, діти обирають ті які характеризують послуханий твір.
А ми сідаємо зручно пристебуємо ремені і летимо до Чехії.
Наш літак приземлився прошу відстебнути ремені.
Чехія також розташована в центрі Європи, її ще називають серцем Європи,
столиця Чехії м. Прага. Національним танцем цієї країни є «Полька» який народився в Богемії близько 1830 року. Осовний рух цього танцю пів кроку, давайте переглянемо цей танець.
Перегля дтанцю «Полька»
Правда дуже веселий і грайливий танець?
Що вам найбільше сподобалось в танці?
6.Вокально-хорова робота
Розспівування
Розспівка на склади ме, ма, мі, мо.
Розспівка «Сонце в гості завітало»
Розучування чеської народної пісні «Полька»
Пісня яку ми сьогодні будемо розучувати має такуж назву як і танець.
Робота з текстом
Розучування пісні
Робота з складними моментами в пісні
5. ФІЗКУЛЬТУРНА ХВИЛИНКА
А зараз проведемо фізкультхвилинку яка називається «Булька»
А ми прощаємось з Чехією і вирушаємо до Угорщини.
Знову пристебуємо ремені і полетіли.
(Діти на «мурмурандо» демонструють звук літака)
Наш літак приземлився, і я вітаю вас в Угорщині.
Угорщина держава в центральній Європі з населенням майже 10000000 жителів, столиця м. Будапешт.
Національним танцем угорщини є Чардаш який складається з двох частин повільної та швидкої. В давнину цей танець танцювали лише чоловіки, а зараз і чоловіки і жінки.
Перегляд танцю «Чардаш»
(Розповіді дітей про враження від перегляду танцю)
7.ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА
А ми завершуємо нашу подорож і повертаємось до України.
Сідаємо зручно пристебуємо ремені і полетіли.
(Діти відтворюють звук літака)
Ми вже в Україні можете відчтебнути ремені.
Чи сподобалась вам наша подорож?
Гра «Правда чи не правда»
Чи правда. що «Полька»це традиційний танець Польщі?
Чи правда , що «Чардаш» народний танець Угорщини?
Чи правда, що «Мазурку» танцювали на балах?
8. ПІДСУМОК УРОКУ
На сьогоднішньому уроці ми мандрували в гості до сусідніх країн: Польщі, Чехії та Угорщини. Познайомились з ними, з їх культурою та народними танцями, вивчили пісню «Полька». Додому вам буде виконувати пісню «Полька»підібрати до неї танцювальні рухи.