Мета уроку:
«Наше здоров'я і математика»
Мета уроку:
Обладнання уроку: ПК, мультимедійне обладнання, презентація до уроку, картки із завданнями групам.
ХІД УРОКУ
(Слайд 1)
1. Організаційний момент.
Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.
Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.
Хай сміється мирне небо і дивує світ.
А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.
Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.
А здоровий і веселий - щастя не мине!
2. Постановка проблеми. (СЛАЙД 2)
«Одного разу Сократа запитали:« Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті - багатство чи слава? »Великий мудрець відповів:« Ні багатство, ні слава не роблять ще людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший хворого короля! ». Отже, що мав на увазі мудрець, сказавши ці слова?
Учні: «здоров'я», «про здоровий людину», «краще бути здоровим, ніж багатим».
Вчитель: Звичайно ж, здоров'я! Кожному від народження дається найцінніший дар — життя. І найдорожче, що є в житті, — це здоров'я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров'я, особливо молодь. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.
Пропоную вам виконати вправу «Асоціація». (СЛАЙД 3)
На екрані фраза: «Здоров'я-це ...». У кожного з вас є можливість назвати по одній асоціації на слово «здоров'я». (Відповіді учнів)
Учитель: Важливо зберегти здоров'я, яке дано кожній людині з народження. Здоров'я - безцінне надбання не тільки кожної людини, але і всього суспільства. Здорова людина живе повноцінним життям і приносить користь суспільству. Вона може успішно вирішувати основні життєві завдання, долати труднощі, а якщо доведеться, то й значні перевантаження. Гарне здоров'я, розумно зберігається і зміцнюється самою людиною, забезпечує йому довге і активне життя.
(СЛАЙД 4)
Проблема збереження і зміцнення здоров'я населення країни завжди була актуальна і глобальна. Здоров'я людини залежить від цілого комплексу певних факторів. Яких? (куріння, алкоголь, лінь, неправильне харчування, комп'ютерна залежність, погана екологія, спадковість). Вдумайтеся в цифри: 65% чоловіків і 25% жінок курять, 70% чоловіків і 47% жінок вживають алкоголь, 38% хлопчиків і 59% дівчаток не займаються спортом.
Тому мета нашого уроку - не тільки отримати уявлення про те, що таке здоровий спосіб життя, але і задуматися про необхідність бути здоровим. А допоможе нам в цьому математика і наші знання , частково ті, що вже маємо і ті, що сьогодні здобудемо, навчившись знаходити дріб від числа.
Отже, почнемо наш урок, девізом якого послужать слова «Я обираю життя!».
(СЛАЙД 5)
3. Тема уроку Знаходження дробу від числа
4. Перевірка д/з ( робота 5-ти учнів на картках) та для решти учнів розминка(СЛАЙД 6)
1. Що називається відсотком?
2. Повторимо правила знаходження дробу і відсотка від числа.
3.1\2, 1\5, 1\20 перевести в десяткову дріб і відсотки.
4. Знайти від 1\5 від 100; 1\2 від 100, 1\20 від 100.
5. Зменшіть 90 на 1/10 цього числа.
6. Збільшіть 80 на 1/10 цього числа.
5. Пояснення нового матеріалу
6. Закріплення нового матеріалу.
№№ 384(1,2), 385(2),
Задача: яблуко містить 10% цукру. Скільки цукру містять 5 кг яблук?
(СЛАЙД 7)
Сьогодні ми спробуємо створити модель «здорової людини».
Щоб отримати продукт нашого уроку - Модель здорової людини, ми повинні вирішити ряд проблем. Мета уроку буде досягнута через вирішення математичних задач.
(СЛАЙД 8) 4. Робота в групах
(СЛАЙД 9)
Отже, I група задач - «Математика і знання свого тіла» (СЛАЙД 10)
II група - «Математика і здорове харчування»
III група задач - «Математика і вітаміни»
Деякі хвороби розвиваються через нестачу поживних речовин - вітамінів. Тільки в 1880 році було відкрито причину захворювань у людей. Доведено, що в натуральних продуктах харчування, створених природою, існують якісь раніше невідомі речовини, необхідні для життя будь-якого організму. Ці речовини назвали вітамінами. Вони беруть участь у всіх фізіологічних процесах як найважливіші регулятори життєдіяльності. Вітаміни роблять сильний вплив на ріст, розвиток, обмін речовин.
IV група задач - «Математика і режим дня»
Сон в 1,5 рази більше, ніж заняття в школі
Заняття в школі - 25% доби
Прогулянка - 1/16 доби
Підготовка уроків - 5/12 від занять у школі
Дозвілля - 1,8 від підготовки уроків
Перегляд телевізора 1/6 від дозвілля.
V група задач - «Математика і шкідливі звички»
V. Підсумок уроку
- Чи змогли ми сьогодні за допомогою математичних задач побудувати модель здорової людини і відповісти на питання «У чому полягає фізичне здоров'я?» (СЛАЙД 16)
- Які поняття і правила математики нам допомогли довести необхідність вести ЗСЖ?
- Оцініть свою роботу смайликами.
VI. Домашнє завдання.
Підручник: А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір «Математика, 6 клас»
Опр. §2, п.12 №№ 387, 389, додатково №398
І в кінці нашого уроку я скажу кожному з вас «Будьте здорові» І спасибі за урок!