Наше здоров'я і математика

Про матеріал

Мета уроку:

  • -Навчальна: навчити знаходити дріб від числа, повторення, закріплення набутих знань учнів, уміння застосовувати математичні знання до вирішення нестандартних практичних завдань, розвивати обчислювальні навички, демонстрація в тісному зв'язку предметів (біології та математики).
  • -Розвиваюча: розширення кругозору учнів, розвиток прийомів розумової діяльності, пам'яті, уваги, вміння зіставляти, аналізувати, робити висновки, п ідвищення інформаційної культури учнів, інтересу до предмета математика, біологія, розвиток пізнавальної активності, позитивної мотивації до предмета.
  • -Виховна: сформувати поняття про здоровий спосіб життя і факторах, що зміцнюють і руйнують здоров'я; конкретизувати знання про вплив шкідливих звичок (тютюнопаління) на організм (компетенції особистісного самовдосконалення), виховання відповідальності, самостійності, самооцінки, вміння працювати в групі; виховання дисциплінованості; показати математику як цікаву науку, перетворити заняття в незвичайний урок, де може проявити себе кожен учень, виховувати повагу один до одного.
Перегляд файлу

«Наше здоров'я і математика»

Мета уроку:

  •                   Навчальна: навчити знаходити дріб від числа,  повторення, закріплення набутих знань учнів, уміння застосовувати математичні знання до вирішення нестандартних практичних завдань, розвивати обчислювальні навички,  демонстрація в  тісному зв'язку предметів (біології та математики).
  •                   Розвиваюча: розширення кругозору учнів, розвиток прийомів розумової діяльності, пам'яті, уваги, вміння зіставляти, аналізувати, робити висновки, п ідвищення інформаційної культури учнів, інтересу до предмета математика, біологія, розвиток пізнавальної активності, позитивної мотивації до предмета.
  •                   Виховна:  сформувати поняття про здоровий спосіб життя і факторах, що зміцнюють і руйнують здоров'я; конкретизувати знання про вплив шкідливих звичок (тютюнопаління) на організм (компетенції особистісного самовдосконалення), виховання відповідальності, самостійності, самооцінки, вміння працювати в групі; виховання дисциплінованості; показати математику як цікаву науку, перетворити заняття в незвичайний урок, де може проявити себе кожен учень,  виховувати повагу один до одного.

 

Обладнання уроку: ПК, мультимедійне обладнання, презентація до уроку, картки із завданнями групам.

 

ХІД УРОКУ

(Слайд 1)

1. Організаційний момент.

Доброго здоров'я, діти, доброго вам дня.

Хай вам ясно сонце світить у вікно щодня.

Хай сміється мирне небо і дивує світ.

А Земля нехай дарує вам барвистий цвіт.

Бо здоров'я, любі діти, в світі головне.

А здоровий і веселий - щастя не мине!

2. Постановка проблеми.  (СЛАЙД 2)

«Одного разу Сократа запитали:« Що є для людини найбільш цінним і важливим у житті - багатство чи слава? »Великий мудрець відповів:« Ні багатство, ні слава не роблять ще людину щасливою. Здоровий жебрак щасливіший хворого короля! ». Отже, що мав на увазі мудрець, сказавши ці слова?

Учні: «здоров'я», «про здоровий людину», «краще бути здоровим, ніж багатим».

Вчитель: Звичайно ж, здоров'я! Кожному від народження дається найцінніший дар — життя.  І найдорожче, що є в житті, — це здоров'я. Але, хоч як не дивно, люди дуже легковажно можуть ставитися до здоров'я, особливо молодь. Не вміють його берегти і вести здоровий спосіб життя.

Пропоную вам виконати вправу «Асоціація». (СЛАЙД 3)

На екрані фраза: «Здоров'я-це ...». У кожного з вас є можливість назвати по одній асоціації на слово «здоров'я». (Відповіді учнів)

Учитель: Важливо зберегти здоров'я, яке дано кожній людині з народження. Здоров'я - безцінне надбання не тільки кожної людини, але і всього суспільства. Здорова людина живе повноцінним життям і приносить користь суспільству. Вона  може успішно вирішувати основні життєві завдання, долати труднощі, а якщо доведеться, то й значні перевантаження. Гарне здоров'я, розумно зберігається і зміцнюється самою людиною, забезпечує йому довге  і активне життя.

(СЛАЙД 4)

Проблема збереження і зміцнення здоров'я населення країни завжди була актуальна і глобальна.  Здоров'я людини залежить від цілого комплексу певних факторів. Яких? (куріння, алкоголь, лінь, неправильне харчування, комп'ютерна залежність, погана екологія, спадковість).  Вдумайтеся в цифри: 65% чоловіків і 25% жінок курять, 70% чоловіків і 47% жінок вживають алкоголь, 38% хлопчиків і 59% дівчаток не займаються спортом.

Тому мета нашого уроку - не тільки отримати уявлення про те, що таке здоровий спосіб життя, але і задуматися про необхідність бути здоровим. А допоможе нам в цьому математика і наші знання , частково ті, що вже маємо і ті, що сьогодні здобудемо, навчившись знаходити дріб від числа.

Отже, почнемо наш урок, девізом якого послужать слова «Я обираю життя!».

(СЛАЙД 5)

 

  3. Тема уроку Знаходження дробу від числа

4. Перевірка д/з ( робота 5-ти учнів на картках) та для решти учнів розминка(СЛАЙД 6)

1. Що називається відсотком?

2. Повторимо правила знаходження дробу і відсотка від числа.

3.1\2, 1\5, 1\20 перевести в десяткову дріб і відсотки.

4. Знайти від 1\5 від 100; 1\2 від 100, 1\20 від 100.

5. Зменшіть 90 на    1/10       цього числа.

6. Збільшіть 80 на    1/10        цього числа.

 

 5. Пояснення нового матеріалу

6. Закріплення нового матеріалу.

№№ 384(1,2), 385(2),

Задача: яблуко містить 10% цукру. Скільки цукру містять 5 кг яблук?

(СЛАЙД 7)

Сьогодні  ми спробуємо створити модель «здорової людини».

Щоб отримати продукт нашого уроку - Модель здорової людини, ми повинні вирішити ряд проблем.  Мета уроку буде досягнута через вирішення математичних задач.

 

(СЛАЙД 8) 4. Робота в групах

 

(СЛАЙД 9)

Отже,  I група  задач  - «Математика і знання свого тіла» (СЛАЙД 10)

 

  • Вага серця дорослої людини 300 г, а дитяче серце  до року становить 1\10  дорослого. У скільки разів більше важить серце дорослої людини?
  • Довжина травного тракту людини становить1\10 км. Скільки це метрів?
  • У людини 600 м'язів. Коли людина посміхається, у нього працює всіх1\100 м'язів. Скільки різних м'язів працює, коли  сміється людини?
  • Скільки кісток в скелеті людини, якщо вони становлять 9/20 від мязів людини?

II група - «Математика і здорове харчування»

  • Сіль відіграє важливу роль у життєдіяльності організму. У тілі людини, що важить 70 кг, міститься 140 г солі. Скільки солі міститься у людини вагою, що має 1/2 ваги?
  • Часник - дуже корисна рослина. Учені говорять, що якщо пожувати часточку часнику 1/20 години, то в роті не залишиться мікробів. Скільки секунд становить цей час?
  • Щоб приготувати корисний для здоров'я коктейль, треба змішати 200 г молока, 60% малини, 30% полуниці, 75% чорниці та 15% меду від кількості молока.  Скільки всього грамів ягід потрібно покласти в коктейль?

III група задач  - «Математика і вітаміни»

Деякі хвороби розвиваються через нестачу поживних речовин - вітамінів. Тільки в 1880 році було відкрито причину захворювань у людей. Доведено, що в натуральних продуктах харчування, створених природою, існують якісь раніше невідомі речовини, необхідні для життя будь-якого організму. Ці речовини назвали вітамінами. Вони беруть участь у всіх фізіологічних процесах як найважливіші регулятори життєдіяльності. Вітаміни роблять сильний вплив на ріст, розвиток, обмін речовин.

  • В 100г картоплі після збору врожаю міститься 25 мг вітаміну С, а взимку його вміст зменшується до 40% .Скільки вітаміну С можна отримати взимку з 200г картопляного пюре?
  • У 100 г капусти броколі міститься 120 мг вітаміну С, а у звичайній квашеної 2/3 цієї кількості. Скільки мг вітаміну міститься в такій же порції квашеної капусти?
  • В 100г  телячої  печінки міститься 8 мг  заліза. Скільки  заліза містить така ж маса квасолі , якщо вона  становить 75% від його кількості в  печінці?

IV група  задач - «Математика і режим дня»

  • Складіть режим дня школяра за рішенням завдання.

Сон в 1,5 рази більше, ніж заняття в школі

Заняття в школі - 25% доби

Прогулянка - 1/16 доби

Підготовка уроків - 5/12 від занять у школі

Дозвілля - 1,8 від підготовки уроків

Перегляд телевізора 1/6 від дозвілля.

V група  задач - «Математика і шкідливі звички»

  • Денна норма прийому вітаміну С 500 мг. Одна викурена сигарета руйнує1/20  вітаміну С, Скільки вітаміну С краде у себе курець?
  • 30 хворих перенесли інфаркт. Відомо, що серед них 1/5 некурящих, решта курящі. Скільки людей могли б бути здоровими?
  • Відомо, що в середньому  4/5  курців страждають захворюваннями легень. Знайдіть кількість хворих, якщо курять 500 чоловік.
  • Сьогодні вчені стверджують, що від наслідків куріння на планеті кожні 13 секунд помирає людина. Скільки людей від наслідків куріння помирає за один урок?
  • Учитель: Чи може математика допомогти здоров'ю?

V. Підсумок уроку

- Чи змогли ми сьогодні за допомогою математичних задач побудувати модель здорової людини і відповісти на питання «У чому полягає фізичне здоров'я?» (СЛАЙД 16)

- Які поняття і правила математики нам допомогли довести необхідність вести ЗСЖ?

- Оцініть свою роботу смайликами.

VI. Домашнє завдання.

Підручник: А.Г. Мерзляк, В.Б. Полонський, М.С. Якір «Математика, 6 клас»

Опр. §2, п.12 №№ 387, 389, додатково №398

 

І в кінці нашого уроку я скажу кожному з вас «Будьте здорові» І спасибі за урок!

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
doc
Додано
6 січня
Переглядів
643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку