На уроці проводиться пропаганда здорового способу життя, виконується практична робота з комп'ютерами (графічний редактор)
Наша школа працює над експериментом: «Формування в учнів загальноосвітньої школи відповідального ставлення до власного здоров’я в умовах компетентісно орієнтованої освіти». На уроках ми намагаємося використовувати такі вправи, які б відповідали темі нашого експерименту. Саме такий урок з математики я і пропоную.
Конспект уроку з математики у 6 класі
Тема: Розв’язування рівнянь
Мета: закріпити вміння учнів розв’язувати рівняння та задачі за допомогою рівнянь; формувати відповідальне ставлення до власного здоров’я, виховувати інтерес до математики як науки; розвивати вміння працювати в парах, вміння працювати за комп’ютером; алгоритмічні навички учнів.
Тип уроку: урок відпрацювання навичок розв’язування рівнянь
Хід уроку
І. Організаційний момент
Привітання, перевірка відсутніх
ІІ. Оголошення теми уроку
Загадкове, нам знайоме,
В ньому є щось невідоме.
Його треба розв’язати,
Тобто корінь відшукати.
Кожен легко, без вагання
Відповість, що це …
Учні відгадують загадку (рівняння), записують у зошити тему уроку.
ІІІ. Гра «Мозаїка» (Робота в парах)
Учні одержають на окремих стрічках складові команди алгоритму розв’язування рівнянь і складають їх у потрібній послідовності. Після перевірки на дошці вивішується алгоритм розв’язування рівнянь:
IV. Гра «Дешифрувальник»
Що нам потрібно найбільше цінувати в нашому житті?
Щоб дізнатися, про що іде мова, нам треба розв’язати рівняння. Кожне число, яке ми отримаємо, зашифроване деякою буквою. Розв’язавши всі рівняння, ви одержите відповідь на запитання.
Учні розв’язують рівняння:
Ключі до розшифровування слова:
а |
б |
в |
д |
е |
з |
і |
к |
о |
р |
с |
ю |
я |
6 |
9 |
3 |
5 |
10 |
1 |
7 |
12 |
4 |
8 |
11 |
13 |
2 |
Відповідь: здоров’я
Отже, найбільше в своєму житті ми повинні берегти здоров’я. А що ж потрібно, щоб зберегти здоров’я?
Очікувані відповіді учнів:
Отже, ми вже зараз почнемо піклуватися про ваше здоров’я і тому проведемо фізкультхвилинку.
V. Фізкультхвилинка
Руки за голову ставимо сміло
І повертаємось вправо і вліво.
І вправо, і вліво
Двічі уліво, двічі управо,
Щоби мати гарну поставу
VІ. Розв’язування задач за допомогою рівняь
Задача 1. Десятирічна дитина за добу вдихає на 4000 л повітря менше, ніж п’ятнадцятирічний підліток. Разом вони вдихають за добу 18000 л повітря. Скільки літрів повітря за добу вдихає підліток?
Розв’язання:
Нехай дитина за добу вдихає х л повітря, тоді підліток – (х + 4000) л, а разом – 18000 л. Маємо рівняння:
х + х + 4000 = 18000
2х = 14000
х = 7000
Отже, десятирічна дитина вдихає за добу 7000 л повітря, а підліток –
7000 + 4000 = 11000 (л)
Відповідь Підліток вдихає за добу 11000 л повітря.
Про що говорить вам ця інформація? Важливо, щоб повітря , яким ми дихаємо було без пилу та диму. Крім того, важливо розвивати м’язи та кістки грудної клітки, правильно сидіти за столом, не сутулитися, робити дихальну гімнастику, займатися спортом та фізичною працею.
VІІ. Практична робота за комп’ютером.
Учні сідають за комп’ютери, малюють в графічному редакторі Paint простенький будиночок, потім розв’язують рівняння і зафарбовують будиночок відповідними кольорами. Таку роботу дуже легко перевірити, достатньо подивитися на екран комп’ютера.
Практична робота
Тема: Розв’язування рівнянь
1. Намалювати в графічному редакторі Paint будиночок за зразком.
2. Розв’язати рівняння і зафарбувати малюнок відповідним
кольором:
а) фарбуємо стіни: 4х = 18 – 5х
якщо х=9 – стіни рожеві, х = 2 – жовті, х = 18 – блакитні,
х = 5 – білі, інше число – блідозелені;
б) фарбуємо дах: 5х + 6 = 3х + 8
якщо х = 6 – дах коричневий, х = 0 – чорний, х = 1 – червоний, х = 2 – синій, інше
число – зелений;
в) фарбуємо двері: 2 (х – 3) = 36
якщо х = 21 – двері сині, х = 30 – жовті, х = 15 – двері зелені, 19, 5 – коричневі, інше число – жовті.
VІІ.Підсумок уроку
Отже ми з вами сьогодні не лише навчилися розв’язувати рівняння, а й зрозуміли, що найцінніше у нашому житті – це здоров’я і його нам треба берегти вже зараз, у шкільному віці.
ІХ. Домашнє завдання