Конспект уроку-казки з математики в 1 класі на тему: "Складання таблиць додавання і віднімання числа 4. Розв’язування задачі на знаходження остачі."

Про матеріал
Цікавий урок-казка поведе учнів математичними стежинками казки "Рукавичка."
Перегляд файлу

Урок-казка математики в 1 класі

Тема:  складання таблиць  додавання і віднімання числа 4. Розв’язування задачі на знаходження остачі.

Тип уроку: Відкриття нових знань.

Мета:  а) діяльнісна: сформувати вміння складати таблиці додавання і віднімання числа 4; розвивати мислення, пам'ять;

            б) компетентісна: формувати інформаційну, комунікативну, соціальну, здоров’язбережувальну компетентності, уміння вчитись;

в) навчальна : вчити виконувати приклади на додавання і віднімання числа 4, розв’язувати задачі на знаходження остачі;

г) знання: знати таблиці додавання і віднімання числа 4;

д) уміння: уміти виконувати додавання і віднімання 4; складати умову задачі, ставити запитання, записувати розв’язання.

Розумові операції: спостереження, аналіз, синтез, порівняння, аналогія, узагальнення.

Демонстраційний матеріал: герої казки «Рукавичка», склад чисел на ялинках, малюнок рукавички, таблиці  «додати 4», «відняти 4».

Роздатковий матеріал: картки з малюнками рукавички і прикладами.

Технічне забезпечення уроку: комп’ютер, проектор.

 

Хід уроку

 

І. Самовизначення до діяльності.

 Подивилися на мене

 Посміхнулися усі

 Хто готовий до роботи?

 Хто бадьорий ?

Молодці!

  • Яка зараз пора року?
  • Чи бували ви в зимовому лісі?
  • Сьогодні ми вирушимо в подорож зимовими стежинками.

ІІ. Актуалізація знань і фіксація утруднень у діяльності.

  1.  
  • Який зараз місяць?
  • На якому місці стоїть буква Д?
  • Назвіть сусідів букви Д?
  • А сусідів числа 4?
  • Що ще вам відомо про число 4?.

Каліграфічна хвилинка : написання числа 4.

  1. Зараз заплющить очі. Перед вами лісова галявина. Допоможемо лісовим мешканцям прикрасити ялинки.(Діти доповнюють числа до складу числа).
  2. Запишіть приклади:
  • 2 збільшити на 3
  • 7 зменшити на 2
  • 5 зменшити на 4
  • 4 збільшити на 4

ІІІ. Виявлення причин утруднень і постановка навчальних завдань.

  • В яких прикладах виникали труднощі? Чому?
  • Хто вже здогадався що ми будемо вивчати на уроці?

IV. Побудова проекту виходу з утруднення.

 

Рукавичка невеличка

Трішки менша черевичка

Трішки ширша ніж листок

Трішки нижча ніж пеньок

Трішки вища ніж опеньки

Звеселила гай темненький

 

  •                   Дідусь у лісі загубив рукавичку, щоб туди поселитись мишці потрібно скласти таблиці додавання і віднімання числа 4.

 

1+4=5

5-4=1

2+4=6

6-4=2

3+4=7

7-4=3

4+4=8

8-4=4

5+4=9

9-4=5

6+4=10

10-4=6

 

V. Первинне закріплення у зовнішньому мовленні.

- До рукавички прийшла жабка. Змерзла жабка, щоб їй поселитись у рукавичці потрібно завчити таблиці.

Учні в парах запитують один одного.

VI. Самостійна робота з самоперевіркою за еталоном.

  • До рукавички прийшов зайчик і всім приніс завдання: виконайте приклади і зафарбуйте рукавичку.

Самоперевірка:

  • Зрівняйте свою рукавичку з дідусевою на дошці.
  • Коли це біжить до рукавички лисичка. Щоб її нагріти треба розім’ятися.

Фізкультхвилинка.

1 + 4 – скільки разів хлопаєм?

8 – 4 – скільки разів топаєм?

4 + 3 – скільки разів кліпаєм?

5 – 4 – скільки разів присідаєм?

9 – 4 скільки разів крокуєм?

VII. Введення в систему знань і повторень.

  1.  
  • Ось суне вовчик до рукавички, але іде він із завданнями. Нам треба розв’язати приклади в підручнику. (Діти виходять до дошки і коментують розв’язання)
  1. Де не взявся біжить ще один звір. Він теж хоче поміститись в рукавичці. Щоб дізнатись хто до нас завітав потрібно переставити букви і прочитати слово.

Б

А

Н

К

А

3

4

5

1

2

Кабан прийшов до нас з подарунками . Складемо про них задачу за малюнком в підручнику.

7-4=3(п.)

  1. Ще й прийшов ведмідь-набрід в рукавичку на обід. Ось уже їх семеро. Прибіг песик і почав гавкати. Скільки звіряток залишилося?

7-7=0

VIII. Рефлексія.

Світ – велика рукавичка

Для людей і для звірят,

І любов – як Божа свічка –

Всім тепло дає і лад.

  • На цьому завершилась наша мандрівка. Лісові мешканці задоволені вашими знаннями. Для чого нам необхідно вивчати таблиці додавання і віднімання числа 4.

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Гончаревич Світлана Василівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
1 серпня 2019
Переглядів
919
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку