уроку
з учнями 6 класу
На тему: «Розмічальні роботи».
Підготував:
вчитель трудового навчання
Дичковський В.М.
План-конспект уроку з трудового навчання
Клас 6
Тема: Розмічальні роботи.
Мета:
Дидактична: дати основні поняття про розмітку та види інструментів для розмітки.
Виховна: виховати у дітей працелюбність та уважність.
Розвиваюча: розвинути у дітей просторове уявлення.
Між предметні зв’язки: з геометрією, кресленням, малюванням, фізикою.
Об’єкт праці: совок.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку:
І. Організаційний момент:
Я запрошую учнів до класу, відмічаю відсутніх і перевіряю підготовку класу до заняття: щоденники, зошити, олівець, ручку, спецодяг.
ІІ. Повторення раніше вивченого матеріалу:
Повторення раніше вивченого матеріалу розпочинаю з роздачі технологічних карток для проведення фронтального опитування учнів. Роздаю 50-70% карток учням, з іншими працюю в усній формі. Для цього виношу на опитування такі питання:
Чому метал нагрівають перед прокаткою?
Які види тонкого листового металу ви знаєте?
Який листовий метал називають жерстю?
Де використовують тонкий листовий метал?
ІІІ. Мотивації і актуалізації
Від того, наскільки точно буде виконана розмітка, залежить якість деталі і кількість відходів.
ІV. Викладання нового матеріалу.
Переходжу безпосередньо до викладання нового матеріалу.
Розміткою називається нанесення на деталь, що обробляється або заготовку так званих розміточних рисок, які і визначають контури деталі, або місця, яке потрібно обробити.
Основне призначення розмітки виявляється у вказані границь, до яких потрібно обробляти заготовку.
Інструменти для розмітки: слюсарна лінійка, рисувалка, циркулі зі знімними ніжками, транспортир і т.д.
Основною відмінністю від розмітки по дереву є те, що малюнок, нанесений на сталь олівцем не залишається, а тому використовується рисувалка.
V. Закріплення вивченого матеріалу:
Для закріплення вивченого матеріалу ставлю такі питання:
Що називається розміткою?
Які інструменти для розмітки ви знаєте?
Чим відрізняється розмітка по металу від розмітки по дереву?
VІ. Практична робота:
а) Вступний інструктаж:
У вступному інструктажі нагадую дітям про типи ліній і правила їх застосування.
б) Поточний інструктаж:
Під час роботи обходжу робочі місця, звертаю увагу на робочу позу, правильним застосуванням інструменту і т.д.
Якщо більшість учнів допускає помилки у виконанні роботи, зупиняю робочий процес і проводжу ще один інструктаж.
в) Заключний інструктаж:
Проводжу аналіз виконаної роботи, виставляю оцінки.
VIІ. домашнє завдання.
Виконати розгортку совка з картону.