Конспект уроку "Клавіатура"

Про матеріал

На уроці діти ознайомляться з пристроєм введення інформації клавіатурою; навчаться вводити окремі символи та швидко знаходити клавіші на клавіатурі.

Перегляд файлу

 

 


Тема.  Клавіатура. Уведення окремих символів.

Цілі:

  • навчальна: ознайомити з пристроєм введення інформації клавіатурою; навчитися вводити окремі символи та швидко знаходити клавіші на клавіатурі;
  • розвивальна: розвивати спостережливість, пам’ять, мовлення, розвивати самостійне свідоме мислення;
  • виховна: виховувати здатність орієнтуватися в інформаційному просторі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.

Програмне забезпечення: Сходинки до інформатики, Мicrosoft Word.

Хід уроку

І. Виклик

1. Організація класу

  • привітання;

Знову ви прийшли в цей клас -

Тут комп'ютери у нас

Допоможуть вам. малята,

Інформатику вивчати.


Хай цей прилад чудодійний

Буде вправний та надійний!

Треба тільки працювати

Й правила безпеки знати:

 

Якщо руки брудні маймо -

За комп'ютер не сідаймо!

Не кладемо речі зайві -

Завантажимуть, звичайно!

 

Якщо дозволу не маєш,

Ти комп'ютер не вмикаєшь!

ще одне запам'ятай:

Дроти, розетки не чипай!

 

В класі нашому, ти знай,

Поведінку гарну  май!

  • перевірка присутніх;
  • перевірка готовності учнів до уроку.

Психологічна вправа "Сонечко"

Учитель. Чарівність починається з маленького. Поділимось часточкою свого тепла з другом. Потріть долоньки одна об одну кілька секунд. Відчуваєте, як вас наповнює тепло, доброта, радість. "Зліпіть" кульку-сонечко з вашого тепла та киньте її товаришу. Бачите, як змінилися вираз обличчя вашого друга?

2. Актуалізація опорних знань

  • Вправа "Види комп'ютерів"
  • Ребуси: монітор, мишка, сканер.
  • Кросворд.

- Які пристрої з кросворду є основними пристроями комп'ютера?

  • Вправа "Переплутаний логічний ланцюжок"
  • Встановити послідовність алгоритмів вмикання та вимикання комп'ютера.
  • - На минулому уроці ви дізналися, що може робити миша.

(Діти перелічують - вибрати об'єкт, виділити об'єкт,  змінити мову)

3. Мотивація навчальної діяльності

Учитель. А хочете дізнатися, що ми сьогодні будемо вивчати? Тоді я пропоную вам поміркувати й назвати те спільне, що є у калькулятора, мобільного телефона, фортепіано і пульта від телевізора... Дійсно, це клавіатура.

Чи хотіли б ви дізнатися про призначення клавіатури? Як ви вважаєте, для чого вона призначена? (Відповіді фіксуються вчителем на дошці)

А іще скажіть: це соромно  - зізнатися в тому, що ти чогось не вмієшь? (Ні, це зовсім не соромно. Особливо, якщо при цьому сказати: "Я не вмію поки що, але обов'язково навчусь! Просто слід докласти зусиль")

4. Оголошення теми та завдань уроку

- Отже, сьогодні ми дізнаємося, для чого призначена клавіатура, які основні групи клавіш є на клавіатурі; навчимося швидко знаходити потрібні клавіші на клавіатурі.

ІІ. Осмислення

1. Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

- Давайте уявимо себе маленькою клавішею і побуваємо в казковому королівстві Клавіатуріі. Спробуємо?

Ви бачите, як багато мешканців-клавіш у цій країні, їх більше 100. кожна с клавіш виконує свою роботу. Проте можна помітити, що клавіші об'єднуються у групи: алфавітно-цифрові, функціональні, клавіші керування курсором, малої цифрової клавіатури та спеціальні клавіші.

Клавіші майже кожної групи живуть у своїй області разом - так їм легше виконувати спільну роботу.

Як і серед людей, серед клавіш є близнюки. ви вже помітили їх? Знайдіть клавіші, які повторюються.

Цікаво, що в Клавіатурії не всі клавіші однакового розміру. Клавіші, які відрізняються від решти, відіграють особливу роль у країні. Ось. наприклад клавіша Enter (введення). Це клавіша-королева. Вона віддає накази на виконання, після того, як інші клавіші ці накази підготують. Королева зазвичай сидить на троні - так і клавіша Enter схожа на трон і розташована майже в центрі клавіатури. Оскільки роль королеви дуже важлива, у клавіші Enter є "заступник" серед спеціальних клавіш. Ця клавіша хоч і маленька, але вміє виконувати все, що й головна клавіша-королева Enter. Давайте разом покличемо цю клавішу: Etnter!

А з іншого краю Клавіатурії є клавіша Esc - Escape (відмінити). Вона, як президент, може відмінити команду, припинити гру або повернути попередній екран. Клавіша-президент Esc високо сидить і все бачить, адже відповідає за порядок у королівстві. Не будемо заважати "президенту" і підемо далі до маленької групи клавіш зі стрілочками. Ці клавіші керують курсором. Вони, як водії, переміщують вказівник миші (коли він у тексті, його називають курсором) у потрібне місце. Ці клавіші товаришують з мишею, "домовляються" з нею і вона їх заміняє на роботі.

Найбільша область Клавіатурії - група алфавітно-цифрових клавіш. а чи помітили ви, що більшість цих клавіш мають подвійні імена (а деякі навіть потрійні)? Давайте запитаємо у клавіші F/A, чому це так. от, що вона відповіла: "Я хочу. щоб людям було зручно звертатися до мене, коли їм потрібно спілкуватися різними мовами". Дійсно подібні клавіші мають літери англійського, українського та російського алфавітів (або, правильно кажучи, латиниці та кирилиці).

Цікаво. а хто в цьму королівстві відповідає за виховання, хто робить маленьких мешканців великими? цим займаються дві клавіші-виховательки. Їх звуть Shift (ліва і права). коли разом з клавішою-літерою натиснути клавішу Shift - маленька літера стає великою. Інколи потрібно написати кілька великих літер поспіль. Тоді вже приходить на допомогу клавіша-чарівниця Caps Losk. досить натиснути і відпустити клавішу-чарівницю Caps Losk - і матимемо великі літери натискаючи на клавіші. а що станеться, якщо знову натиснемо на клавішу Caps Losk?

У королівстві Клавіатурії є ще багато секретів. От, скажімо, привертає увагу найдовша клавіша Пропуск (іноді кажуть Пробіл). Ми вже зустрічалися з цією клавішою, коли працювали в програмі "Сходинки до інформатики". Знаєте яку роль вона відіграє? Без неї всі літери зіткнулися б і збилися в одне велике-превелике слово. Натисненням цієї клавіші утворюється пропуск між словами.

Які цікаві порядки в королівстві Клавіатурії! Але нам вже час повертатися. Вам сподобалось таке знайомство з клавішами? Тепер ми на кожному уроці будемо з ними працювати. Адже ми дізналися, що може робити клавіатура. Яке ії найголовніше призначення? (Вводити текст у комп'ютер).

- А як вводити текст на смартфоні? Хіба там є клавіатура? (Для цього використовують екранну клавіатуру за допомогою сенсорного екрану)

Цікавинка

 Фізкультхвилинка

ІІІ. Рефлексія. Формування вмінь та навичок

  1. Робота в зошитах
  • прийом "Інсерт"
    • Я це знав

-   Я це не знав

    +   Це мене здивувало

    ?   Я хочу дізнатися детальніше

  • ознайомлення з правилом зміни мовного режиму на клавіатурі;

 - Прочитайте в зошиті, на що треба звернути увагу, ніж чим почати вводити текст з клавіатури?

(зошити с. 26)

  • визначення груп клавіш (с. 26 завд. 2)

 

  1. Робота за комп’ютером
  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Гра "Да - ні"

  1. Інструктаж учителя.
  2. Практична робота за комп’ютерами.

Практичне завдання

  • Робота в програмі Сходинки до інформатики. Гра Кіт-риболов

Гімнастика для очей

Не працювати є причина –

        Очам даємо відпочинок!

        Мерщій рівнесенько сідаймо.

        Очима кліпать починаймо


Раз,два, три! 
Очі догори! 
На чотири та й на п’ять 
Будем міцно їх стулять. 
Знову очі догори 
Ми рахуєм раз, два, три


 

  • робота в парах - програма Word, завдання "Пробіл" (У підготовленному документі у програмі Word вставити між словами пропуск).

3. Прийом "Синквейн" (5 рядочків)

- Зараз ми с вами дізнаємось, чи на всі свої питання ви знайшли відповідь. Спробуємо в 5 рядочках розказати про все, що дізналися на уроці.

- З яким пристроєм ми сьогодні вчилися працювати на комп'ютері? (клавіатура)

- Що це за пристрій? (Пристрій ввода)

- Що можна робити за допомогою клавіатури? (Вводити текст, змінювати мовний режим)

- Яка роль клавіатури при роботі на комп'ютері?

(Клавіатура - важлива складова комп'ютера)

- Що замінює клавіатуру на смартфоні? (Сенсорний екран)

Клавіатура

Пристрій ввода

Вводити текст, змінювати мову

Важлива складова комп'ютера

Клавіші

3. Підсумкова розповідь вчителя

- Я хочу дізнатися, хто з вас засвоїв нові знання.  (За допомогою сигнальних карток - червоних та зелених, визначається досягнення мети уроку)

- Я задоволена вашою роботою на уроці, на наступному уроці ми продовжимо вчитися працювати з мишею та клавіатурою .

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Інформатика, Розробки уроків
НУШ
Додано
13 березня 2023
Переглядів
711
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку