Конспект уроку "Кольорова музика. Де живуть веселі нотки"

Про матеріал
Конспект уроку для першого класу "Інтелект України" (1 раз на два тижні) за підручником "Мистецтво" Т. Рубля, І. Мед, Т. Щеглової.
Перегляд файлу

Клас: 1-В

Дата:

Тема уроку: Кольорова музика. Де живуть веселі нотки.

Цілі:

  • освітні:  зацікавити учнів уроками музичного мистецтва; продовжити ознайомлювати з емоційним змістом музики, правилами слухання, співу; закріпити  поняття «музичні та шумові звуки»;ознайомити з нотним станом та скрипковим ключем; продовжити працювати над формуванням вмінь сприймати та виконувати музику;
  • розвивальні:  формувати вміння сприймати та виконувати музику, розвивати фантазію та творчу уяву;
  • виховні:  виховувати інтерес, любов до музики, пісні, творчої праці, бажання вчитися .

Місце уроку в системі уроків цього розділу: 1-В клас. Тема 1 «Абетка мистецтв». Урок № 3.

Тип уроку:  урок розширення і поглиблення теми.

Основні терміни і поняття:  музичні звуки, шумові звуки, правила співу та слухання, нотний стан;

Міжпредметні зв’язки:

  • Образотворче мистецтво.

Наочність: комп’ютерна презентація Microsoft Sway; відеоролики

Обладнання: фортепіано, ПК.

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна.

Джерела інформації: Мистецтво: підруч. інтегрованого курсу для 1 кл. закл. загал. серед. освіти/ Т. Є Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.-104с.:іл..; youtube.com, learningapps.org/myapps.php.

Матеріали до уроку: П. Чайковський «Осіння пісня»; поспівка про краплинки, Н. Май «Веселка», В. Лисенко «Наша осінь щедра», Р. Грех «Грибочки» (замінена)

 

 

Хід уроку.

I.               Організаційний момент.

           а)  перевірка готовності класу до уроку.

          б)  музичне вітання. 

 Дзень, дзелень, дзвенить дзвінок

Починається урок!

Добрий день! Добрий день!

Соль, соль, мі, мі, соль, соль, мі,

Соль, фа, мі, ре, до, до, до!

До, мі, соль! Соль, мі, до!

 

II.           Актуалізація опорних знань.

1.    Повторення поспівки про краплинки.

2.    Повторення пісні Н. Май «Веселка».

3.    Гра «Шумить, співає, грає».

  • Шумові звуки – це звуки, які створює природа та наше оточення,
  • А музичні звуки – це звуки, які відтворюються співом та грою на музичних інструментах.

 

III.          Повідомлення теми та мети уроку.

Осінь, мов  художниця, розфарбувала усе на свій лад. Сьогодні ми поговоримо про те, як композитори передають кольори осені у своїх музичних творах. Дізнаємося  про те, де живуть веселі нотки.

 

IV.           Викладення нового матеріалу.

Композитори у своїх музичних творах теж користуються  кольорами, але своїми – музичними. Ці кольори бувають веселі або сумні, спокійні або бурхливі, швидкі або повільні. Саме завдяки «музичним кольорам» ми і розуміємо твори музичного мистецтва.

 

V.           Слухання музики.

1.    Повторення правил слухання.

Правило 1

  • Музика любить тишу!

Правило 2

  • Під час звучання музичного твору голосно не розмовляй та не кричи!

Правило 3

  • Під час слухання музики на уроці не вставай, не стрибай, не бігай.

Правило 4

  • Поважай людей, що поруч слухають музику!

Правило 5

  • Слухай музику уважно, вдумливо та зосереджено!

Правило 6

  • Фантазуй! Музика малює образи. Намагайся їх побачити!

 

2.    Слухання пісні В. В. Лисенка «Наша осінь щедра» та «Осіння пісня» П. І. Чайковського

  • Послухайте два музичних твори П. Чайковського «Осіння пісня» та В. Лисенка «Наша осінь щедра»

 

(учні слухають музичні твори, дотримуючись правил слухання)

 

3.    Аналіз прослуханого твору. 

  • Якими «музичними кольорами» композитор П. Чайковський зобразив свій музичний твір «Осіння пісня»?
  • Якими «музичними кольорами» композитор В. Лисенко зобразив свій музичний твір «Наша осінь щедра»?

 

(діти відповідають на поставлене питання)

 

V.           Викладення нового матеріалу.

Музика народилася дуже давно. Але спочатку її ніхто не записував. Люди навчилися придумувати музику, співати та грати на музичних інструментах. Хтось запам’ятовував музичні твори, а хтось – ні. Тоді вирішили вони дізнатися – де ж живуть музичні звуки. Відправилися вони до країни Музики. Довго шукали, і нарешті знайшли.  Першими їх зустріли 5 лінійочок. Здивувались люди:

  • Навіщо мешканцям країни Музики лінійки?»

     А лінійки відповідають:

  • Ми – будиночок для нот. Називаємося – нотний стан. Нас рахують знизу-вгору. Порахуйте-но ви нас!

(діти разом з учителем рахують лінійки, потім вчитель пояснює про лінійки і поля на нотному стані)

Аж раптом з’явився ще один мешканець країни Музики. Він був такий гарний і поважний!

  • Вітаю! Я – Скрипковий ключ! Дуже поважний знак. Розташовуюсь завжди на початку нотного стану.

І стрибнув на нотний стан. За Скрипковим ключем на зустріч з людьми прибігли ще мешканці країни. Їх було аж сім. Вони були немов близнята.

  • А ми – веселі нотки! Нас семеро всього!
  • А як вас розрізняти? – здивовано спитали люди. - Ви ж як крапля води схожі одна на одну!
  • Коли ми повертаємося додому – кожен з нас займає свою квартиру. І тоді нас дуже легко розрізнити.

(вчитель пояснює дітям розташування кожної ноти на нотному стані)

Ось так люди дізналися про нотний стан, скрипковий ключ і ноти. Тепер їх музика буде збережена назавжди. Вони подякували та щасливі пішли додому, пообіцявши неодмінно повернутися. Адже вони ще не познайомилися з іншими мешканцями країни Музики.

А ви всіх запам’ятали?

VI.           Первинна перевірка матеріалу.

Вправа «Порядок нот»

  • Розташуйте ноти по порядку!

 Молодці!

 

VII.           Вокально – хорова робота.

 1.    Правила співу.

Повторимо правила співу.

Правило 1

  • Співати можна сидячи або стоячи. Дотримуйтесь при співі правильної співочої постави: спина – рівна,  плечі – розгорнуті.

Правило 2

  • Дихання – дуже важлива річ у співі. Спокійно вдихайте повітря носом, не піднімаючи при цьому плечей. У співі дихання береться фразами  за вказівкою вчителя.

Правило 3

  • При співі в хорі окремі голоси не повинні виділятися. Необхідно слухати спів один одного, зливатися з голосами інших  хористів.

Правило 4

  • Дикція та артикуляція також  дуже  важливі. При співі правильно відкривайте рот , округлюйте  голосні  та чітко артикулюйте приголосні  букви.

Правило 5

  • В жодному разі не намагайтеся кричати при співі. Це не тільки звучить негарно, але й дуже шкодить вашому голосу.

2.    Слухання та розучування пісні «Грибочки» Руслана Грех.

Уявіть, що під час прогулянки до осіннього лісу ви знайшли гриби. Потрібно бути дуже уважними, тому що є їстівні і неїстівні гриби. Послухайте пісню «Грибочки», а потім ми її розучимо.

 (діти слухають, розучують слова, мелодію пісні, виконують з рухами)

 

VIII.           Підсумок уроку.

1.    Вербальне схвалення роботи учнів на уроці.

2.    Бесіда.

  • Де живуть нотки?
  • Скільки лінійок має нотний стан?
  • Де пишеться скрипковий ключ?
  • Скільки всього нот?
  • Якими «музичними кольорами» користуються композитори?

Слухайте музику завжди, співайте разом із батьками та однокласниками – у школі, удома, на відпочинку!

3.    Музичне прощання.

Дзень, дзелень дзвенить дзвінок

Вже закінчився урок!

До побачення! До побачення!

 

1

 

docx
Додано
16 лютого 2021
Переглядів
2303
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку