Клас: 1-В
Дата:
Тема уроку: Кольорова музика. Де живуть веселі нотки.
Цілі:
Місце уроку в системі уроків цього розділу: 1-В клас. Тема 1 «Абетка мистецтв». Урок № 3.
Тип уроку: урок розширення і поглиблення теми.
Основні терміни і поняття: музичні звуки, шумові звуки, правила співу та слухання, нотний стан;
Міжпредметні зв’язки:
Наочність: комп’ютерна презентація Microsoft Sway; відеоролики
Обладнання: фортепіано, ПК.
Форми роботи: фронтальна, індивідуальна.
Джерела інформації: Мистецтво: підруч. інтегрованого курсу для 1 кл. закл. загал. серед. освіти/ Т. Є Рубля, Т. Л. Щеглова, І. Л. Мед. – Харків: Вид-во «Ранок», 2018.-104с.:іл..; youtube.com, learningapps.org/myapps.php.
Матеріали до уроку: П. Чайковський «Осіння пісня»; поспівка про краплинки, Н. Май «Веселка», В. Лисенко «Наша осінь щедра», Р. Грех «Грибочки» (замінена)
Хід уроку.
I. Організаційний момент.
а) перевірка готовності класу до уроку.
б) музичне вітання.
Дзень, дзелень, дзвенить дзвінок
Починається урок!
Добрий день! Добрий день!
Соль, соль, мі, мі, соль, соль, мі,
Соль, фа, мі, ре, до, до, до!
До, мі, соль! Соль, мі, до!
II. Актуалізація опорних знань.
1. Повторення поспівки про краплинки.
2. Повторення пісні Н. Май «Веселка».
3. Гра «Шумить, співає, грає».
III. Повідомлення теми та мети уроку.
Осінь, мов художниця, розфарбувала усе на свій лад. Сьогодні ми поговоримо про те, як композитори передають кольори осені у своїх музичних творах. Дізнаємося про те, де живуть веселі нотки.
IV. Викладення нового матеріалу.
Композитори у своїх музичних творах теж користуються кольорами, але своїми – музичними. Ці кольори бувають веселі або сумні, спокійні або бурхливі, швидкі або повільні. Саме завдяки «музичним кольорам» ми і розуміємо твори музичного мистецтва.
V. Слухання музики.
1. Повторення правил слухання.
Правило 1
Правило 2
Правило 3
Правило 4
Правило 5
Правило 6
2. Слухання пісні В. В. Лисенка «Наша осінь щедра» та «Осіння пісня» П. І. Чайковського
(учні слухають музичні твори, дотримуючись правил слухання)
3. Аналіз прослуханого твору.
(діти відповідають на поставлене питання)
V. Викладення нового матеріалу.
Музика народилася дуже давно. Але спочатку її ніхто не записував. Люди навчилися придумувати музику, співати та грати на музичних інструментах. Хтось запам’ятовував музичні твори, а хтось – ні. Тоді вирішили вони дізнатися – де ж живуть музичні звуки. Відправилися вони до країни Музики. Довго шукали, і нарешті знайшли. Першими їх зустріли 5 лінійочок. Здивувались люди:
А лінійки відповідають:
(діти разом з учителем рахують лінійки, потім вчитель пояснює про лінійки і поля на нотному стані)
Аж раптом з’явився ще один мешканець країни Музики. Він був такий гарний і поважний!
І стрибнув на нотний стан. За Скрипковим ключем на зустріч з людьми прибігли ще мешканці країни. Їх було аж сім. Вони були немов близнята.
(вчитель пояснює дітям розташування кожної ноти на нотному стані)
Ось так люди дізналися про нотний стан, скрипковий ключ і ноти. Тепер їх музика буде збережена назавжди. Вони подякували та щасливі пішли додому, пообіцявши неодмінно повернутися. Адже вони ще не познайомилися з іншими мешканцями країни Музики.
А ви всіх запам’ятали?
VI. Первинна перевірка матеріалу.
Вправа «Порядок нот»
Молодці!
VII. Вокально – хорова робота.
1. Правила співу.
Повторимо правила співу.
Правило 1
Правило 2
Правило 3
Правило 4
Правило 5
2. Слухання та розучування пісні «Грибочки» Руслана Грех.
Уявіть, що під час прогулянки до осіннього лісу ви знайшли гриби. Потрібно бути дуже уважними, тому що є їстівні і неїстівні гриби. Послухайте пісню «Грибочки», а потім ми її розучимо.
(діти слухають, розучують слова, мелодію пісні, виконують з рухами)
VIII. Підсумок уроку.
1. Вербальне схвалення роботи учнів на уроці.
2. Бесіда.
Слухайте музику завжди, співайте разом із батьками та однокласниками – у школі, удома, на відпочинку!
3. Музичне прощання.
Дзень, дзелень дзвенить дзвінок
Вже закінчився урок!
До побачення! До побачення!
1