Тема. Команди та виконавці. + Презентація - https://docs.google.com/presentation/d/1UhRHe0RWoqXJBgD3iTG3CcRb4wPdg95u/edit?usp=sharing&ouid=101664976301578241997&rtpof=true&sd=true
Мета. Дати поняття «команда», «виконавець»; вчити відрізняти команди від речень, що не є командами; закріпити знання про види речень за метою висловлювання; розвивати мислення, увагу, спостережливість, самостійність учнів; виховувати інтерес до вивчення курсу.
Обладнання. Підручники, робочі зошити, комп’ютери, програмне забезпечення, картки для роботи у групах, олівці, ручки.
Хід уроку
І.Організація учнів до уроку
Добрий день! В добрий час!
Рада, діти, бачить вас!
Усі почули вже дзвінок?
Він покликав на урок!
Кожний з вас приготувався ,
На перерві постарався.
Зараз сядуть всі дівчата,
А за ними і хлоп’ята…
Будьте уважні, слухняні, старанні,
Щоб відповідь дати на всі запитання.
ІІ. Створення проблемної ситуації
- Сьогодні ми з вами трішки побудемо чарівниками. А оскільки вони є тільки в казках, то ми…
Вирушаємо в казку.
Жив був троль в далекім царстві,
Мав вітрів в прислузі власній
Раз він дзеркало створив,
Де побачив безліч див.
Та одного дня воно розбилось
І по світі розлетілось.
Ми ж сьогодні без вагань
Спробуєм зібрати дзеркало знань. (Слайд 1 )
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
-Діти, на уроках української мови ви вивчали різні типи речень. Давайте їх пригадаємо:
а)розповідне;
б)питальне;
в)спонукальне;
(Діти наводять приклади)
IV. Мотивація навчальної діяльності
- Сьогодні урок інформатики буде присвячено спонукальним реченням. Так, це досить несподівано вивчати спонукальні речення на уроках інформатики, але вони відіграють важливу роль у нашому житті. Спонукальні речення змушують нас виконувати певні дії. Пригадайте які дії може виконувати комп’ютер?
V. Повідомлення теми уроку
- Тема нашого уроку «Команди та виконавці» (Слайд 2 )
VI. Вивчення нового матеріалу.
1)Пояснення нового матеріалу
- Які речення називають спонукальними? Наведіть приклади.
Ви помітили, що ці речення схожі на команди. Зараз ви спробуєте дати визначення, що таке «команда» і «виконавець», опрацювавши статтю підручника.
2)Робота з підручником
- Що таке команда?
-Хто такий виконавець?
-Ви правильно відповіли на запитання і ми можемо поставити частинку дзеркала. (Слайд 3 )
3)Вправа «Закінчи речення»
- Щоб знайшлася наступна частинка, потрібно закінчити речення.
1. Слідкуй, щоб очі знаходились від монітора на відстані…
2. Клавіші натискай…
3. Не натискай незнайомі…
4. Не торкайся…
5. За комп’ютерним столом спину тримай … (Слайд 4 )
-Молодці! (У дзеркало кладемо нову частину) (Слайд 5 )
4)Гра «Команди і виконавці»
-А зараз ми перевіримо, чи вмієте ви правильно підібрати команду для виконавця.
Я називаю команду і на екрані з’являється виконавець. Якщо вони не співпадають, плескаєте в долоні:
а)музикант-намалюй портрет; (Слайд 6)
б)учень-напиши твір;
в)собака-лети ввись;
г)курчатко-йди спати
-Ви добре впорались із завданням, тому можемо вкласти у дзеркало ще одну частину.
(Слайд 7 )
VII. Фізкультхвилинка
- Давати команди ви вмієте, а тепер подивимось, чи вмієте їх виконувати
(По закінченні вкладаємо в дзеркало ще одну частину) (Слайд 8 )
VIII. Закріплення вивченого матеріалу
1)Робота в парах
-Зараз я хочу, щоб ви склали пораду для своїх товаришів перед тим, як ми будемо працювати в групах.
Отже, використовуючи словосполучення, складіть настанову у вигляді спонукальних речень.
Подані словосполучення: розуміти; бути активним; працювати наполегливо; отримувати знання; аналізувати; думати.
П - працюй наполегливо
О- отримуй знання
Р - розумій
А – аналізуй
Д – думай
А – активним будь
(Слайд 9 )
(Після презентації – ще одна частина у дзеркало) (Слайд 10 )
2)Робота у групах (Слайд 11 )
- Тепер кожна група отримає завдання у формі спонукального речення. Ви повинні скласти команди, щоб виконавець зміг виконати завдання.
1 група. Напиши на дошці слово Україна
2 група. Запиши у зошит розв’язання задачі.
3 група. Прочитай у підручнику правило.
( Після перевірки – частина у дзеркало ) (Слайд 12 )
IX.Робота з комп’ютером
а)повторення правил безпечної роботи за ком’ютером:
б)практична робота;
в)релаксація
Очка вліво подивились
Там нічого не змінилось!
Вправо поведем зінички…
Там ні зайчика, ні лисички.
Знову вліво і направо…
Це не вправа, а забава.
г)продовження роботи за комп’ютером.
X. Робота в зошиті
XI. Домашнє завдання (по групах)
XII. Підсумок уроку
- Молодці, ви впоралися з усіма завданнями. Ми склали дзеркало знань. Прочитайте і поясніть слова, які відобразились у дзеркалі (команда, виконавці). (Слайд 13)
-А зараз станемо у коло і спробуємо поставити оцінку за наш урок:
а) присісти - низька оцінка;
б) рівно станьте - задовільна оцінка;
в) плесніть у долоні - висока оцінка.
- Всім дякую за урок.